ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رباتی مکعب روبیک را در کمتر از یک ثانیه حل کرد [تماشا کنید]

حتما برای شما هم پیش آمده که در زمان تماشای رقابت های المپیک نظیر شنا به خود بگویید که رکورد ثبت شده توسط برنده بهترین است و حتی چند هزارم ثانیه هم نمی شود بهبودش داد. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

حتما برای شما هم پیش آمده که در زمان تماشای رقابت های المپیک نظیر شنا به خود بگویید که رکورد ثبت شده توسط برنده بهترین است و حتی چند هزارم ثانیه هم نمی شود بهبودش داد.

اما جالب است که در رقابت های بعدی چنین اتفاقی رخ می دهد و این همان پیشامدی است که به لطف ربات طراحی شده برای حل مکعب روبیک رخ داده است.

Sub1 رباتی است که تنها هدفش در زندگی حل کردن بازی های معما گونه با سرعتی به مراتب سریع تر از ماشین های قبلی است و در جدیدترین دستاورد خود موفق شده یکی از همین مکعب ها را در کسری از ثانیه حل کند.

اگر خاطرتان باشد چندی پیش یکی از تیم های شرکت کننده در رقابت های روبیک توانست ظرف مدت 1.192 ثانیه این کار را انجام دهد و Sub1 توانست رکورد آنها را بشکند.

البته آن تیم در تاریخ 5 فوریه ادعا کرده بود که رکورد خود را شکسته و موفق شده ظرف 0.9 ثانیه این کار را انجام دهد اما حتی اگر اینطور باشد هم باز Sub1 اول است و توانسته با ثبت رکورد 0.887 ثانیه ای چنین دستاوردی را برای خود رقم بزند.

لازم است اضافه نماییم که این ربات در اواخر ژانویه به این موفقیت دست یافت اما ویدئوی مربوط به عملکرد آن تازه همین هفته منتشر شد.

پروسه ساخت و برنامه ریزی این ربات چند صد ساعتی طول کشیده و خالق آن می گوید که درخواست خود برای ثبت رکورد جهانی، انجام بررسی و تایید شدنش را تسلیم گینس کرده است.

در صورتی که این رکورد تایید گردد، Sub1 نامش را به عنوان نخستین رباتی به ثبت می رساند که به خاطر حل کردن مکعب روبیک در کمتر از یک ثانیه رسما تایید شده است.

اگر بخواهیم مقایسه ای میان زمان ثبت شده توسط این ربات و رقبای انسانی اش انجام دهیم باید بگوییم که پاییز گذشته، نوجوانی موفق شد این کار را در 4.904 ثانیه انجام دهد که برای یک انسان فوق العاده سریع است اما در مقایسه با Sub1 و دیگر ربات های ساخته شده برای این منظور باید بگوییم که رقم چهار ثانیه ای ثبت شده بسیار ضعیف است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مرد خسته
    مرد خسته | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

    البته این دستگاه ها از سیستم مکانیزه اتوماسیون اداری بهره میجویند. لذا میتوان گفت مادر بزرگ من هم با برنامه ریزی قبلی میتواند در کمتر از صفر ثانیه آن را حل نماید.

مطالب پیشنهادی