ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عمل سینوس ها به زودی با مدل سازی سه بعدی همراه خواهد شد

با توجه به اینکه سینوس ها فاصله اندکی تا چشم ها و مغز انسان دارند و همچنین ماهیت بسیار حساس این ناحیه از صورت، تنها یک خطای کوچک از سوی جراح و لغزش تیغ جراحی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

با توجه به اینکه سینوس ها فاصله اندکی تا چشم ها و مغز انسان دارند و همچنین ماهیت بسیار حساس این ناحیه از صورت، تنها یک خطای کوچک از سوی جراح و لغزش تیغ جراحی می تواند عواقب و پیامدهای ناخوشایندی را برای همیشه در فرد برجای بگذارد.

به همین خاطر است که محققان مرکز پزشکی Wexner در دانشگاه ایالتی اوهایو نوعی تکنیک مدلسازی سه بعدی را توسعه داده اند که می تواند نقشه مربوط به هر یک از حفره های سینوسی را قبل از عمل جراحی تهیه کند.

به این ترتیب، پزشکان قادر خواهند بود که اقدامات آتی در جراحی را از پیش تمرین نمایند و مشخص نمایند که عمل چه اثراتی را روی بیمار باقی خواهد گذاشت.

به گفته کای ژائو یکی از پژوهشگران مرکز پزشکی Wexner فرایند کار درست مثل اجرای بازی های ویدئویی است که در جریان آن گیمر (در اینجا جراح) برخی از بافت ها را بر می دارد و سپس مشخص می نماید که عمل چه اثراتی را روی جریان هوای بینی خواهد گذاشت.

وی در ادامه گفت: آنها که در صنعت ایرودینامیک فعالیت داشته اند سال هاست که از این شیوه استفاده می کنند و حالا ما قصد داریم آن را به کار گیریم تا ببینیم که آیا می توانیم درک بهتری از فیزیولوژی عملکرد بینی و همچنین علائم مربوط به گرفتگی جریان هوای آن پیدا کنیم یا خیر.

پژوهشگران این مرکز در نظر دارند برای رسیدن به این هدف از شبیه سازی پویای مایعات و حتی مدل های پرینت شده سه بعدی بهره بگیرند و اثرات جراحی را روی جریان هوای عبوری از سینوس ها مشخص نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • lol
    lol | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    سینوس هام به شدت بزرگ‌ شده بطوری که از نظر ظاهری دو سه سالی میشه تاثیر منفی داشته تو چهره م موندم چیکار باید بکنم :(
    علت بزرگ شدنشم نمیدونم اصلا ، در اصل نصفه پایینی پیشونی بدجوری بزرگ شده

مطالب پیشنهادی