ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ تاپ XPS 13 دل با اوبونتو
تکنولوژی

شرکت Dell نسخه توسعه دهنده XPS 13 را با سیستم عامل اوبونتو عرضه می کند

مدت زیادی از عرضه نسخه مجهز به پردازنده ‌Skylake لپ تاپ های XPS 13 و XPS 15 دل نمی گذرد. محصولاتی که بازخوردهای مثبتی را از طرف کاربران و کارشناسان دریافت کرده اند. حال این کمپانی در قالب ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

مدت زیادی از عرضه نسخه مجهز به پردازنده ‌Skylake لپ تاپ های XPS 13 و XPS 15 دل نمی گذرد. محصولاتی که بازخوردهای مثبتی را از طرف کاربران و کارشناسان دریافت کرده اند.

حال این کمپانی در قالب برنامه "Developer Edition" خود اقدام به عرضه لپ تاپ XPS 13 با سیستم عامل از پیش نصب شده اوبونتو کرده است. نسخه مجهز به اوبونتو این لپ تاب تفاوت هایی جزئی با مدل برخوردار از ویندوز دارد. مهمترین تغییر استفاده از آداپتور وای فای ساخته اینتل به جای نمونه ساخت خود دل است.

از لحاظ آپشن های سخت افزاری نیز مدل مجهز به اوبونتو 14.04 تنوع بسیار کمتری نسبت به برادر ویندوزی خود دارد. این لپ تاپ تنها با پردازنده i7 و نمایشگر لمسی با رزولوشن 1800×3200 ارائه می شود، اما در خصوص رم و حافظه ذخیره سازی گزینه های بیشتری در مقابل خریداران قرار می گیرد. XPS 13 نسخه توسعه دهنده در سه مدل مختلف عرضه می شود. مدل اول 8 گیابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD دارد. مدل دوم از 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی SSD بهره مند است و مدل سوم با همان 16 گیگابایت رم و حافظه 1 ترابایتی از نوع SSD عرضه خواهد شد.

دل وعده داده در آینده نزدیک یک نمونه ارزان تر مجهز به پردازنده i5 با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه SSD و نمایشگر غیر لمسی 1920×1080 را نیز به سبد فروش خود اضافه خواهد کرد.

علاوه بر اینها، دل چند مدل از لپ تاپ های سری Workstations خود را تحت برند Precision نیز برای فروش عرضه کرده است. کسانی که طراحی XPS 15 را دوست دارند، می توانند سراغ مدل Precision 5510 بروند که از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به آن دارد، البته با سخت افزاری کاملاً متفاوت و آداپتور وای فای اینتل.

خریداران سری Precision می توانند سی پی یوی لپ تاپ خود را از میان مدل ها Xeon اینتل به همراه چی پی یوهای برند Quadro انتخاب کنند. البته مدل های 3510، 7510 و 7710 این سری از محصولات دل نیز با طیف وسیعی از سخت افزار، ابعاد و وزن در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

بر خلاف XPS 13 که آپشن های کمی برای انتخاب ارائه می دهد، سری Precision تقریباً هیچ محدودیتی از لحاظ پردازنده، رم، حافظه ذخیره سازی و نمایشگر ندارد. لپ تاپ های این سری به صورت پیش فرض با ویندوز 10 ارائه می شوند، اما شما می توانید به جای آن سفارش نصب اوبونتو را روی آنها داده و 100 دلار از قیمت آن بکاهید. دل وعده داده که به محض انتشار ورژن 16.04 اوبونتو در ماه آینده، لپ تاپ های سفارش داده شده را با این نسخه عرضه می کند.

برنامه «نسخه توسعه دهندگان» دل که از آن با نام «پروژه اسپاتنیک» نیز یاد می شود 4 سالی هست که به اجرا در می آید. با آن که تلاش های متعدد برای تولید رایانه های مبتنی بر لینوکس تا امروز با شکست مواجه شده، اما دل برنامه های خود را معطوف به جذب طیف خاصی از مشتریان کرده است؛ کاربرانی حرفه ای چون توسعه دهندگان و مدیران شبکه ها که بیش از سایرین به این سیستم عامل متن باز نیازمند هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • اوبونتو
    اوبونتو | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    مشکل اينه پيدا نميشه ، نه نسخه ويندوزيش نه نسخه اوبونتوييش پيدا نميشه
    خدا لعنت کنه بازار ايران يا دلالاني رو که به سادگي از زيبايي و باريکي چنين نوت بوکي گذشتن و به خاطر سودشون خيلي کم واردش ميکنن ، حتي ديجي کالا هم موجودش نميکنه
    تو بازار تبريز تو هر مغازه پاساژ سهند من نتونستم اين لپ تاپ رو پيدا کنم

مطالب پیشنهادی