ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی لپ تاپ

بررسی دیجیاتو: لپ تاپ MSI Prestige PE60 6QE

تا همین چند سال پیش اگر یک کامپیوتر قدرتمند احتیاج داشتید، لازم بود محصولی با ابعاد غول آسا و البته گران قیمت تهیه کنید و خرید لپ تاپ های زمخت و نه چندان زیبا، به ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

تا همین چند سال پیش اگر یک کامپیوتر قدرتمند احتیاج داشتید، لازم بود محصولی با ابعاد غول آسا و البته گران قیمت تهیه کنید و خرید لپ تاپ های زمخت و نه چندان زیبا، به کاربرانی اختصاص داشت که برای امکان حمل و نقل دستگاه بیشتر از قدرت سخت افزاری اهمیت قائل بودند.

امروزه اما این موضوع دیگر صحت ندارد و لپ تاپ ها از قدرت کافی برای رقابت با کامپیوترهای دسکتاپ برخوردار هستند. حالا سازندگان متنوعی وجود دارند که به لطف پیشرفت های حوزه ی فناوری، سخت افزاری با قدرت کافی برای انجام سنگین ترین پردازش ها را در یک فرم فکتور کوچک و ظریف، در اختیار کاربران قرار می دهند.

یکی از این سازندگان ام اس آی است که به ساخت کامپیوترهای قدرتمند برای گیمینگ اشتغال دارد و به لطف محصولات جذاب و خوش قیمت، بخش قابل توجهی از این بازار را در اختیار خود گرفته است.

اما فعالیت شرکت تایوانی تنها به دنیای بازی های کامپیوتری محدود نمی شود و این شرکت تجربه ی ساخت لپ تاپ های قدرتمند گیمینگ را برای تولید محصولات عمومی تر نیز مورد استفاده قرار می دهد.

لپ تاپ Prestiege PE60 6QD یکی از محصولاتی است که با همین رویکرد تولید شده و با وجود سخت افزار مشابه با لپ تاپ های مخصوص بازی، از ظاهر جدی تر و امکانات مورد نیاز برای عموم کاربران بهره می برد.

با بررسی دیجیاتو همراه شوید تا نگاهی داشته باشیم به ویژگی ها و عملکرد این لپ تاپ قدرتمند و البته زیبا.

طراحی و امکانات

msi (23)

هرچند سخت افزار این لپ تاپ تفاوت چشمگیری با محصولات گیمینگ ندارد، اما سازنده طراحی معمول تری برای آن در نظر گرفته و بر همین اساس تصور کردن PE60 6QD روی یک میز در محیط اداری بسیار ساده تر است تا در حال اجرای همیشگی بازی های کامپیوتری.

کلیات طراحی محصول، به لپ تاپ های سری GE60 نزدیک است، اما سازنده این بار به جای رنگهای مشکی و قرمز مرسوم در حوزه ی گیمینگ، آلومینیوم نقره ای رنگ و خورده را مورد استفاده قرار داده است.

پس از باز کردن درب لپ تاپ که لوگوی سازنده در گوشه ای از آن نقش بسته، با نمایشگر 15.6 اینچی و دکمه های چراغ دار کیبورد مواجه می شوید که در بخش های مربوطه به آنها خواهیم پرداخت.

msi (7)

با وجود بدنه ی آلومینیومی، ضخامت فلز بکار رفته بسیار باریک است و به همین دلیل هنگام باز و بسته کردن درب لپ تاپ، مقداری پیچ و تاب در نمایشگر ایجاد می شود و بر اساس آن، اندکی تردید در مورد استحکام دستگاه شکل می گیرد.

البته باید توجه داشته باشید که تمام بدنه فلزی نیست و برای مثال، حاشیه ی اطراف نمایشگر و زیر بدنه، از پلاستیک سیاه رنگ استفاده شده است. حتی بخش آلومینیومی بدنه (از جمله محل قرار دادن دست پایین کیبورد) هم با فشار به سمت پایین خم می شود، اما در مجموع باید گفت استحکام دستگاه متوسط است و به سمت ضعیف میل نمی کند.

msi (17)

نکته ی جالب دیگر پس از باز کردن درب لپ تاپ این است که با مشاهده کردن کیبورد متوجه می شوید سازنده در این محصول هم ترکیب دکمه های معمول خود، برای لپ تاپ های گیمینگ را مورد استفاده قرار داده است و برای مثال، دکمه ی ویندوز در سمت راست کیبورد قرار گرفته است.

این لپ تاپ 15.6 اینچی 2.3 کیلو گرم وزن دارد. این در حالی است که برای مثال XPS 15 دو کیلوگرم وزن دارد و سنگینی رقیبی مثل Y700 لنوو به 2.9 کیلو می رسد، بر همین اساس می توان گفت لپ تاپ ام اس آی از این نظر اندکی مناسب تر از سطح متوسط قرار می گیرد.

در مجموع باید بگوییم لپ تاپ PE60 6QD از نظر کیفیت ساخت و طراحی، قابل قبول است، اما در مقایسه با محصولی مثل Dell XPS 15 اندکی پایین تر قرار می گیرد و می توانیم آن را از این نظر با لپ تاپ های سری N ایسوس یا Pavilion های HP در نظر بگیریم.

نمای راست بدنه به موارد کم استفاده تر مثل کارت خوان، درایو نوری و یک درگاه USB اختصاص یافته که بیشتر برای اتصال ماوس کاربرد خواهد داشت ضمن اینکه محل اتصال شارژر هم در همین سمت در نظر گرفته شده است.

درایو نوری در حالی برای این محصول در نظر گرفته شده که بسیاری از محصولات 15 اینچی رده بالا در بازار وجود دارند که برای رسیدن به قدرت سخت افزاری، ناچار به حذف این بخش از دستگاه بوده اند.

msi (19)

در نمای چپ اما امکانات متنوعی را شاهد هستیم که از جمله ی آنها می توان به ورودی و خروجی میکروفون و هدفون، دو درگاه USB 3.0، مینی دیسپلی پورت، HDMI، درگاه شبکه و در نهایت یک درگاه USB نوع C اشاره کرد که تازه ترین نسل از این استاندارد به حساب می آید.

msi (9)

بر همین اساس باید گفت لپ تاپ PE60 6QD نه تنها از امکانات متنوع برای رفع نیازهای گوناگون کاربران بهره می برد، بلکه به جدیدترین درگاهی که آرام آرام بین محصولات مختلف در حال گسترش است نیز مجهز شده تا به این زودی ها احساس قدیمی شدن را به خریداران خود منتقل نکند.

امکان ارتقا و تعمیرات

msi (28)

برای دسترسی به سخت افزار داخلی دستگاه، لازم است ابتدا 18 عدد پیچ فیلیپس را باز کنید که اندکی زمان گیر به حساب می آید و از این نظر با نسل قبل یا حتی لپ تاپ های سری GE62 تفاوتی ندارد.

پس از باز کردن پیچ ها اما بخش زیرین بدنه به شکل یک تکه جدا می شود و می توانید به بخش های مورد نیاز دسترسی داشته باشید، از جمله دو درگاه SODIMM، یک M.2 2280، ماژول WLAN، باتری و درگاه 2.5 اینچی SATA III.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که بر خلاف محصولات سری GT72، پردازنده و واحد پردازش گرافیکی PE60 به مادربورد متصل هستند و امکان ارتقای آنها برای کاربر در نظر گرفته نشده است.

ماوس، کیبورد و ترک پد

msi (20)

کیبورد محصول عملاً با مدل PE60 2QE یکسان است، با این تفاوت که این بار کناره های کلید ها نیمه شفاف ساخته شده تا نور چراغ های تعبیه شده در آنها نمایان تر باشد.

کیبورد هنگام تایپ سر و صدای زیادی ایجاد نمی کند و فاصله ی کلیدها از یکدیگر کافی است. ارتفاع دکمه ها نیز مناسب است و این موضوع به بازخورد قابل قبول کیبورد منجر شده است.

کیبورد PE60 6QE در مجموع به دلیل مشابه بودن با لپ تاپ های رده بالای گیمینگ همین سازنده، از تجربه ی تایپ مناسبی برخوردار است و عمده ترین ایراد دستگاه در این بخش را می توان عدم وجود دکمه های ماکرو و کنترل مالتی مدیا در نظر گرفت.

این در حالی است که دکمه ی Turbo Fan مثل محصولات گیمینگ همین سازنده در بالای کیبورد به چشم می خورد و این امکان برای کاربر در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز، (مثل زمان اجرای بازی های کامپیوتری) فن های دستگاه را روی آخرین درجه فعال کند و دمای داخلی را در کوتاه ترین زمان متعادل نماید.

msi (11)

PE60 6QE همچنین از یک تاچ پد بزرگ با مساحت 10.8 در 6.1 سانتی متر برخوردار است که دقت مناسبی دارد و دکمه های آن به شکل فیزیکی از سطح تاچ پد جدا شده اند. این دکمه ها البته تاحدی سفت و پر سر و صدا هستند و احتمالاً در نهایت ترجیح خواهید داد برای کلیک کردن به جای آنها از سطح لمسی استفاده کنید.

msi (21)

سازنده علاوه بر این یک ماوس هم همراه با PE60 6QE ارائه می کند که به سری گیمینگ تعلق دارد و در نتیجه از ارگونومی بسیار مناسبی برخوردار است. این ماوس خوش دست ضمناً از 4 دکمه ی اضافه بر سازمان نیز بهره می برد که می توانید آنها را بر اساس نیاز خود مورد استفاده قرار دهید.

نمایشگر

msi (33)

نمایشگر PE60 6QE از نوع TN در نظر گرفته شده و رزولوشن 1080 بهره می برد. اگر به مشخصات دستگاه مراجعه کنید، مشاهده خواهید کرد که پنل این نمایشگر توسط Chi Mei ساخته شده و با برخی از دیگر محصولات همین سازنده یکسان است، از جمله مدل PX60 6QD و حتی رقبای دیگری مثل Acer Aspire V3-575G.

این در حالی است که نسل پیشین PE60 6QE به یک صفحه نمایش IPS ساخت سامسونگ مجهز بود و عملکرد مناسب تری داشت، اما پنل جدید هنوز هم از همان مشکلاتی رنج می برد که پیشتر در محصولات دیگر مشاهده کرده بودیم.

کنتراست این نمایشگر حدود 500:1 است که رقم چندان مناسبی به حساب نمی آید و حداکثر روشنایی نمایشگر نیز با حدود194 نیت برای محیط های پرنور کافی به نظر نمی رسد.

msi (32)

با وجود اینکه سازنده اعلام کرده PE60 6QE نزدیک به 100 درصد از بازه ی استاندارد sRGB را نمایش می دهد، اما به شکل پیش فرض نحوه ی نمایش رنگها چندان طبیعی به چشم نمی آید.

اما خوشبختانه لپ تاپ ام اس آی از نرم افزار True Color سازنده پشتیبانی می کند و بر همین اساس می توانید حالت های مختلف نمایش تصویر را بر اساس میل خود انتخاب کنید، از جمله حالت پخش فیلم، بازی، طراحی، محیط اداری و کاهش نور آبی.

سازنده برای این منظور حتی یک دکمه ی اختصاصی هم کنار دکمه ی پاور دستگاه تعبیه کرده که با فشار دادن آن حالت نمایش تغییر خواهد کرد. ویژگی دیگر PE60 6QE نیز در این بخش اینکه لپ تاپ ام اس آی به لطف وجود درگاه Mini Display Port از امکان اتصال 2 مانیتور خارجی با رزولوشن حداکثر 4K و نرخ 60 هرتز پشتیبانی می کند.

سخت افزار

msi (14)

ام اس آی امکان شخصی سازی چندانی برای PE60 6QE در نظر نگرفته و این لپ تاپ به شکل پیش فرض با کارت گرافیک GTX 960M و پردازنده ی Core i7-6700HQ از سری اسکای لیک عرضه می شود که 2.6 گیگاهرتز قدرت دارد و این میزان به لطف فناوری توربو بوست تا 3.5 گیگاهرتز قابل افزایش است.

انتخاب حافظه ی رم تا 16 گیگابایت بر عهده ی کاربر گذاشته که با توجه به رده بالا بودن لپ تاپ اندکی عجیب است و به طور معمول انتظار می رود این مقدار 32 گیگابایت باشد. اما نکته ی مثبت اینجاست که سازنده در نسل جدید حافظه ی DDR4 را مورد استفاده قرار داده است.

علاوه بر این امکان انتخاب میزان ظرفیت حافظه ی داخلی هم برای کاربر در نظر گرفته شده که می تواند 2.5 اینچی، یا برای دستیابی به بالاترین سرعت، حافظه SSD از نوع M.2 باشد. واحد پردازش گرافیکی آنبورد دستگاه نیز HD 530 است که برای مصرف بهینه ی انرژی از فناوری Optimus پشتیبانی می کند.

msi (23)

علکرد این فناوری به این شکل است که در صورت اجرای نرم افزار و بازی های سنگین کارت گرافیک اختصاصی دستگاه فعال می شود و اگر چنین نیازی وجود نداشته باشد، کارت گرافیک آنبورد با مصرف انرژی به مراتب پایین تری به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

پیش از پرداختن به بنچمارک ها لازم است اشاره کنیم که پردازنده ی چهار هسته ای i7-6700HQ در بسیاری از نوت بوک های گیمینگ مورد استفاده قرار می گیرد، اما از نظر توان پردازشی اختلاف چشمگیری با پردازنده های نسل قبل از خود یعنی Core i7-4700HQ و Core-i7-5700HQ ندارد.

این در حالی است که برای مثال لپ تاپ GT80 از همین سازنده با پردازنده ی Core i7-6820HK عرضه شده و به همین دلیل 20 تا 30 درصد توان پردازش بالاتری نسبت به PE60 6QE ارائه می کند.

msi (27)

اما با این وجود توان پردازش این لپ تاپ هم برای انجام عملکردهای سنگین کافی است و با دیگر محصولات مجهز به همین پردازنده و کارت گرافیک، از جمله Ideapad Y700 و XPS 15 9550 برابری می کند.

PE60 6QE در بنچمارک PCMark 8 Creative Conventional امتیاز حدود 4700 و در PCMark 8 Work Conventional امتیاز 4800 کسب کرد که در کنار بنچمارک Cinebench نشان می دهد این لپ تاپ در اجرای نرم افزارهای گرافیکی و مجموعه ی آفیس مشکلی نخواهد داشت.

MSI Prestiege PE60 6QE PCMark 1

MSI Prestiege PE60 6QE PCMark 2

در ادامه می توانید دیگر بنچمارک های انجام گرفته روی دستگاه را نیز مشاهده و با محصول مورد نظر خود مقایسه نمایید.

MSI Prestiege PE60 6QE Cinebench

MSI Prestiege PE60 6QE 3DMark 1

MSI Prestiege PE60 6QE 3DMark 2

مدلی که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفت ضمناً به یک هارد دیسک 1 ترابایتی توشیبا مجهز است که به دلیل سرعت 5400 دور در دقیقه عملکرد متوسطی دارد و پایین تر از محصولات مجهز به هارد دیسک های 7200 دور در دقیقه قرار می گیرد.

http://www.notebookcheck.net/fileadmin/Notebooks/MSI/PE60_6QE-056XUS/cdmd.png

البته با این وجود سازنده یک درگاه M.2 نیز برای دستگاه تدارک دیده که در صورت تمایل برای افزایش سرعت پردازش می توانند با استفاده از آن یک حافظه ی SSD به لپ تاپ اضافه کنید.

هرچند PE60 6QE به سری پرستیژ تعلق دارد و کارت گرافیک GTX 960M نیز قدرتمند ترین کارت گرافیک در نوع خود به حساب نمی آید، اما با این وجود محصول ام اس آی قادر است بازی های روز را با تنظیمات بالا و عملکرد قابل قبولی اجرا کند، بر همین اساس نحوه ی اجرای چند بازی را نیز توسط این لپ تاپ بررسی کردیم.

msi (25)

PE60 6QE با تنظیمات گرافیکی متوسط قادر است Batman Arkham Knight را با نرخ حداقل 60 فریم اجرا کند و این میزان با تنظیمات گرافیکی بالا به حدود 31 فریم در هر ثانیه کاهش خواهد یافت که باز هم با توجه به قیمت دستگاه قابل قبول است.

در بازی Thief هم با ارقام کمابیش مشابهی مواجه شدیم. این بازی روی حالت گرافیکی متوسط با نرخ حداقل 64 فریم و روی حالت بالا با حداقل 54 فریم اجرا شد، اما با افزایش تنظیمات گرافیکی به Ultra این رقم به 28 کاهش یافت که متوسط به حساب می آید.

برای Rise of the Tomb Raider که از عناوین دیگر جدیدتر است نیز روی حالت های متوسط و بالا، به 54 و 31 فریم در ثانیه دست یافتیم. اما در صورت انتخاب حالت Ultra در این بازی، تعداد فریم به 23 کاهش خواهد یافت که نشان می دهد PE60 6QE محصول مناسبی برای اجرای جدیدترین بازی ها روی بالاترین حالت گرافیکی نیست.

msi (6)

در نهایت لازم است اشاره کنیم که محصول ام اس آی به فناوری Cooler Boost 3  سازنده مجهز است، فناوری که از 3 لوله ی گرمایی اختصاصی برای کارت گرافیک و یک لوله ی گرمایی برای پردازنده و فن های دوگانه تشکیل شده است.

به لطف فناوری سازنده، عملکرد خنک کردن سیستم به خوبی انجام می شود و مشکلی هنگام استفاده از دستگاه به چشم نمی خورد، اما در صورت لزوم، مثل لپ تاپ های گیمینگ ام اس آی یک دکمه در کنار دکمه ی پاور دستگاه در نظر گرفته شده که با فشردن آن فن های سیستم روی بالاترین سرعت فعال شده و به سرعت دمای دستگاه را کاهش خواهند داد.

اسپیکرها

msi (26)

PE60 6QE به 4 اسپیکر و یک ساب ووفر مجهز است که همگی آنها روی لبه ی جلوی بدنه قرار گرفته و مثل بسیاری از محصولات سازنده، توسط Dynaudio ساخته شده اند.

هرچند این اسپیکرها از بلندی و کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند، اما با توجه به مانور زیاد سازنده روی قابلیت پخش صدا در این لپ تاپ، عمق بیس کمتر از حد انتظار به نظر می رسد.

علاوه بر این می توانید نرم افزار Nahimic را از سایت سازنده برای PE60 6QE دانلود کنید و کیفیت پخش صدای دستگاه را با استفاده از تنظیمات موجود بهبود دهید. به لطف این نرم افزار امکان انتخاب حالت های پیش فرض پخش صدا برای کاربردهای گوناگون نیز وجود دارد که از جمله ی آنها می توان به پخش موسیقی، فیلم و بازی کردن اشاره کنیم.

Nahimic

با انتخاب هر حالت، می توانید جزئیات آن را نیز تغییر داده و پخش صدای اسپیکرها را بر اساس نیاز یا سلیقه ی خود شخصی سازی نمایید، از جمله کاهش یا افزایش بیس، تریبل، وضوح صدا و reverb.

نرم افزار سازنده علاوه بر این از قابلیت شبیه سازی پخش صدای فراگیر 7.1 کاناله نیز برخوردار است که در صورت تمایل می توانید آن را فعال نمایید.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که به لطف فناوری Audio Boost2 و روکش طلایی مورد استفاده در جک هدفون، میزان نویز صدای خروجی کاهش و کیفیت آن تا حدی افزایش خواهد یافت.

عمر باتری

msi (1)

لپ تاپ ام اس آی به یک باتری 6 سلولی با ظرفیت 42 وات در ساعت مجهز است. بر اساس آزمون های ما، ماژول WLAN لپ تاپ PE60 6QE با هر شارژ قادر است تا 3 ساعت مداوم فعال باشد، زمانی که با وجود سخت افزار متفاوت، با نسل قبلی همین محصول یکسان است.

پخش ویدیو با رزولوشن 1080 و 50 درصد روشنایی نمایشگر نیز در همین حدود به طول خواهد انجامید، بر همین اساس باید گفت PE60 6QE از نظر عمر باتری در رده ی پایین تر از متوسط قرار می گیرد، چرا که میزان شارژ دهی محصولات 15 اینچی موجود در بازار، به طور متوسط بین 4 تا 6 ساعت است.

جمع بندی

msi (8)

بر اساس مشخصات سخت افزاری، می توان گفت Prestige PE60 6QE در حقیقت همان GE62 (لپ تاپ گیمینگ از همین سازنده) به حساب می آید که از ظاهری متفاوت برخوردار است تا امکان به دست آوردن دل کاربران حوزه ی کسب و کار را نیز داشته باشد.

اما سازنده به تغییر پوسته ی بیرونی دستگاه اکتفا کرده و قابلیت جذابی برای کاربران حوزه ی کسب و کار که می خواهند لپ تاپ خود را برای امور شغلی مورد استفاده قرار دهند، تدارک ندیده است.

برای مقایسه می توانیم به Dell XPS 15 اشاره کنیم که از وزن و ضخامت کمتری برخوردار است، عمر باتری بالاتر و نمایشگر روشن تری دارد، درگاه USB نوع C آن از فناوری تاندربولت 3 برای انتقال تصویر پشتیبانی می کند و در صورت تمایل، می توانید آن را با پردازنده یا گرافیک رده بالاتری سفارش دهید.

msi (5)

از طرف دیگر عدم تعلق این لپ تاپ به حوزه ی گیمینگ موجب شده PE60 6QE فاقد برخی از فناوری ها و نرم افزارهای اختصاصی سازنده در این زمینه باشد، در نتیجه انتخاب مناسبی برای گیمرهای حرفه ای به حساب نمی آید.

البته باید توجه داشته باشید که تهیه ی یک لپ تاپ که به جدیدترین فناوری های حوزه ی گیمینگ مجهز باشد برای شما حدود 2000 دلار هزینه در پی خواهد داشت، در صورتی که PE60 6QE با قیمت نزدیک به 1000 دلار، قدرت پردازش لازم برای بازی کردن را در اختیارتان خواهد گذاشت.

این لپ تاپ همچنین از طراحی ظاهری زیبا و بدنه ی فلزی برخوردار است و از دیگر جذابیت های آن می توان به درگاه USB نوع C و امکان پخش تصویر روی 2 مانیتور خارجی با رزولوشن 4K اشاره کرد.

msi (4)

لپ تاپ ام اس آی با وجود ابعاد نه چندان غول آسا به درایو نوری مجهز است و از دیگر نقاط قوت دستگاه می توان به 4 اسپیکر و یک ساب ووفر اشاره کرد که به لطف نرم افزار Nahimic امکان بهبود کیفیت پخش آنها و شبیه سازی صدای فراگیر نیز وجود دارد.

البته باید توجه داشته باشید که این محصول به شکل پیش فرض فاقد سیستم عامل است و بر همین اساس در صورت تمایل باید نرم افزارهای مورد نیاز خود از جمله Nahimic و ابزار تغییر رنگ نمایشگر را از اینجا دانلود و به دستگاه اضافه نمایید.

PE60 6QE البته بدون ایراد نیست و عمده ترین نقطه ضعف دستگاه را می توان عمر باتری به حساب آورد که اندکی پایینتر از متوسط دیگر لپ تاپ های موجود در بازار قرار می گیرد.

msi (24)

نکته ی دیگر اینکه لایه ی آلومینیومی مورد استفاده در ساخت بدنه بسیار نازک است و به سادگی با فشار دست به داخل فرو می رود، بر همین اساس نمی توان انتظار مقاومت بالایی از آن داشت (هرچند همین موضوع باعث شده وزن این لپ تاپ 15.6 اینچی از 2.3 کیلو بالاتر نرود).

در نهایت لازم است اشاره کنیم که سازنده پردازنده ی Core i7-6700HQ و کارت گرافیک Nvidia GTX 960M را به شکل پیشفرض برای دستگاه انتخاب کرده و امکان تغییر آنها وجود ندارد، اما در صورت تمایل می توانید میزان حافظه ی داخلی و حافظه ی رم را بر اساس نیاز خود انتخاب نمایید.

نکات مثبت

  • سخت افزار قدرتمند در مقایسه با قیمت
  • طراحی مناسب و استفاده از آلومینیوم برای ساخت بدنه
  • درگاه USB نوع C
  • اسپیکرهای 5گانه

نکات منفی

  • مقاومت نه چندان بالای درب لپ تاپ به دلیل نازک بودن لایه ی آلومینیومی
  • عمر باتری
  • عدم امکان انتخاب پردازنده و کارت گرافیک بر اساس نیاز کاربر
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Cowboy17
    Cowboy17 | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    با سلام و خسته نباشید. اگه امکان داره بررسی تخصصی سری 7 این محصول یعنی msi pe60 7rd رو هم اضافه کنید.

  • AK_007
    AK_007 | ۳۰ آبان ۱۳۹۵

    یه لب تاپ ۳۵۰۰ رو با لبتاپ های بالا ۴ تومن مقایسه میکنید!, من دارم و راضیم

  • امیر داور
    امیر داور | ۸ شهریور ۱۳۹۵

    این موارد که گفتین رو در کنار قیمت سه و پونصدش که بدون اس اس دی هستش رو با لپ تاپهای دیگه تو اون رنج قیمت در نظر میگرفتین ،اصلا فاکتور نصبت پرفورمنس به قیمت رو در نظر نگرفتین ،مقداری غیر منصفانه نبود؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی