ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از امروز می توانید در گوگل درایو فایل های خود را با دستور صوتی پیدا کنید

اگر کاربر گوگل درایو هستید، توصیه می کنیم هنگام استفاده از این سرویس مراقب آنچه می گویید باشید، چرا که اپلیکیشن این سرویس حالا می تواند گفتار شما را تشخیص دهد. گوگل برای این منظور ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

اگر کاربر گوگل درایو هستید، توصیه می کنیم هنگام استفاده از این سرویس مراقب آنچه می گویید باشید، چرا که اپلیکیشن این سرویس حالا می تواند گفتار شما را تشخیص دهد.

گوگل برای این منظور در آخرین بروزرسانی به قابلیت NLP یا پردازش زبان طبیعی مجهز شده تا کاربر بتواند با گفتن آنچه روی این فضای ابری جستجو می کند، به سادگی فایل های مورد نظر خود را پیدا کند.

برای مثال تصور کنید به دنبال فایل های اکسل خود هستید که در ماه دسامبر روی این سرویس آپلود کرده اید، در این حالت به جای اینکه تایپ کنید «فایل های اکسل مربوط به ماه دسامبر را نمایش بده» کافی است همین جمله را به زبان آورید تا دستگاه دستور شما را انجام دهد.

اگر تا پیش از این از اپلیکیشن جستجوی گوگل پرسیده باشید «رستوران خوب این اطراف کجا هست»، قابلیت جدید گوگل درایو هم برای شما کاربردی است و تجربه کاربری مشابه دستیار دیجیتالی این شرکت را فراهم می آورد.

گوگل ضمناً توضیح داده که عملکرد پردازش زبان طبیعی توسط این اپلیکیشن به مرور و با هر جستجوی صوتی که کاربران انجام دهند، بهتر خواهد شد.

بروزرسانی تازه البته به این ویژگی محدود نیست و قابلیت های جدید دیگری را نیز شامل می شود، از جمله امکان تصحیح خودکار غلط های املایی کاربران هنگام تایپ آنچه به دنبالش هستند.

در پایان از شما دعوت می کنیم فایل گیف که گوگل برای آشنایی با قابلیت جدید تدارک دیده را اینجا مشاهده کنید. ضمناً بد نیست اشاره کنیم که بروزرسانی جدید گوگل درایو از امروز عرضه شده و می توانید آن را با استفاده از فروشگاه گوگل پلی دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی