ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرور دل واقعیت مجازی
تکنولوژی

دل قصد دارد از سرورهای مبتنی بر کلاود برای رندر محتواهای واقعیت مجازی بهره بگیرد

شرکت دل قصد دارد مجموعه جدیدی از محصولات را با رویکرد تولید محتواهای واقعیت مجازی بر بستر ابری تولید و به بازار عرضه نماید. این مجموعه شامل رایانه های «تین کلاینت» و سرورهای اختصاصی با ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۸ مهر ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

شرکت دل قصد دارد مجموعه جدیدی از محصولات را با رویکرد تولید محتواهای واقعیت مجازی بر بستر ابری تولید و به بازار عرضه نماید. این مجموعه شامل رایانه های «تین کلاینت» و سرورهای اختصاصی با قدرت پردازش گرافیکی بالا خواهد بود.

در دنیای امروز بسیاری از پردازش ها در فضای ابری به انجام می رسد، چراکه این امر هزینه کمپانی ها و استارتاپ ها را تا حد زیادی کاهش می دهد، ضمن آن انعطاف پذیری سیستم ها و امکان انجام کار گروهی روی پروژه ها نیز در این شرایط بهتر فراهم می شود. به همه این محسنات، امنیت بیشتر اطلاعات به جای ذخیره سازی آنها در رایانه های قابل حمل را نیز بیافزایید، تا به اهمیت پردازش ابری بهتر پی ببرید.

یکی از اولین محصولاتی که کمپانی آمریکایی دل با همین رویکرد روانه بازار کرده، تین کلاینت قابل حمل «Latitude E7270» از سری Wyse است که از پردازنده اسکای لیک اینتل و پردازشگر گرافیکی همراه آن برای پردازش های سبک گرافیکی سمت کاربر بهره می برد.

این تین کلاینت ها قرار است توان پردازشی اصلی خود را از سرورهای سری 2U بگیرند، سرورهایی که مجموعه ای از کارت های گرافیکی قدرتمند کمپانی انویدیا را در دل خود جای داده اند تا توان رندر هرگونه محتوایی را با سرعت و قدرت بالا داشته باشند.

در حال حاضر از این ترکیب برای شبیه سازی و محاسبات مهندسی و رندر انیمیشن های حرفه ای بهره گرفته می شود، پس چه مانعی وجود دارد که نتوانیم از این قدرت فراوان برای تولید محتوای واقعیت مجازی بهره بگیریم؟

گذشته از بحث پردازش و تولید، از چنین تجهیزاتی حتی می توان برای استریم محتوای VR نیز استفاده کرد. پروتکل های نوظهوری چون WebVR در آینده نزدیک پشتیبانی مروگرهای مطرح همچون فایرفاکس و کروم را دریافت خواهند کرد و امکان تماشای این قبیل محتواها را بر بستر وب فراهم خواهند نمود.

باید دید کمپانی مطرح دل به عنوان یکی از اصلی ترین سازنده های سرور و زیرساخت های سخت افزاری پردازش های ابری، چگونه می تواند از این ظرفیت بالقوه برای افزایش درآمدها و ایجاد مشتریان جدید بهره ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی