ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلویزیون های 2017 سونی؛ نخستین محصولات مجهز به دستیار گوگل

اوایل سال جاری میلادی در نمایشگاه CES 2017 گوگل اعلام کرد دستیار صوتی Assistant به تلویزیون های هوشمند راه خواهد یافت. امروز سونی این موضوع را تأیید کرد و گفت مدل های 2017 خانواده براویا ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

اوایل سال جاری میلادی در نمایشگاه CES 2017 گوگل اعلام کرد دستیار صوتی Assistant به تلویزیون های هوشمند راه خواهد یافت. امروز سونی این موضوع را تأیید کرد و گفت مدل های 2017 خانواده براویا (Bravia) که به سیستم عامل Android TV مجهز هستند، نخستین تلویزیون های برخوردار از اسیستنت به شمار می روند.

این موضوع خبر خوبی برای طرفداران این کمپانی مطرح ژاپنی به شمار می رود، اما لازم است بدانید خریداران تلویزیون های جدید سونی از ابتدا به این قابلیت دسترسی ندارند، بلکه Google Assistant در ادامه سال 2017 و در بازه زمانی نامشخص از طریق آپدیت فرمور به دستگاه اضافه خواهد شد.

پس از فعال شدن اسیستنت، کاربر می تواند با فشردن دکمه مخصوص روی ریموت کنترل تلویزیون، دستیار صوتی را فراخوانی نماید. همچنین اگر اسپیکر هوشمند خانگی Google Home را در اختیار دارید، می توانید فرامین صوتی را از طریق آن به تلویزیون اندرویدی سونی منتقل کنید.

از جمله قابلیت های ویژه Assistant در تلویزیون های سونی می توان به تغییر منبع ورودی، اجرای اپلیکیشن هایی مانند نتفلیکس و هولو، تنظیم حجم صدا، نمایش یک برنامه تلویزیونی خاص، یا تغییر کانال با استفاده از فرمان صوتی اشاره کرد.

گفتنیست با توجه به اینکه ویژگی های کاربردی فوق از ابتدا در اختیار خریداران تلویزیون های 2017 براویا قرار نمی گیرد و زمان ارائه آپدیت فوق نیز هنوز مشخص نیست، احتمال دارد که شرکت های دیگر بتوانند زودتر از سونی فناوری مورد بحث را برای کاربران فراهم سازند.

از سوی دیگر تلویزیون های مجهز به سیستم عامل Fire OS آمازون که از سیستم کنترل صوتی و دستیار دیجیتال الکسا بهره مند هستند نیز از جمله رقبای اصلی محصولات سونی و دستیار هوشمند گوگل به شمار می روند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سینا شریفان
    سینا شریفان | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶

    شبیه اپل تی وی که سیری داره هرچند اون تلویزیون نیست .

  • Mojtabanazari
    Mojtabanazari | ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

    از گذاشتن اخبار سونی بدون تحریف سپاس گذارم، این گذاشتم که نگن قصدش فقط مقابله با مقاله های این سایته...!

مطالب پیشنهادی