ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک مبارزه با اخبار کذب را آغاز کرده است؛ هشدار برای پست های مرموز

فیسبوک به وعده اش عمل کرده و در نخستین گام از کمپین مبارزه با اخبار کذب قابلیت جدیدی به شبکه اجتماعی اضافه کرده تا در صورت انتشار اطلاعاتی نامعتبر، به کاربر هشدار داده شود. بعد ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

فیسبوک به وعده اش عمل کرده و در نخستین گام از کمپین مبارزه با اخبار کذب قابلیت جدیدی به شبکه اجتماعی اضافه کرده تا در صورت انتشار اطلاعاتی نامعتبر، به کاربر هشدار داده شود.

بعد از کشمکش های فراوان و ماجراهایی که پیرامون انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا پدید آمد و تقصیرها به گردن فیسبوک افتاد، زاکربرگ وعده داد که با انتشار اخبار کذب در شبکه اجتماعی اش مبارزه خواهد کرد.

برای همین منظور این روزها اگر خبری از منابع نامعتبر یا ریسک پذیر را در فیسبوک اشتراک گذاری کنید، پیغام هشداردهنده ای زیر لینک مربوطه پدیدار می شود.

هرچند که اهالی ساکن منلو پارک مستقیماً به کذب بودن آن اشاره نمی کنند و از عبارت محتاطانه تر «نیاز به مناقشه یا بررسی» استفاده کرده اند؛ به این معنا که بهتر است کاربر خیلی هم این خبر را جدی نگیرد.

بعضاً هم این مناقشه توسط برخی از سایت های معتبر سنجیده می شود و یا به کاربر توصیه می کند خبرهای مشابه را در منابع بهتری بخوانند. البته مشخص نیست چنانچه کذب بودن اطلاعاتی به صورت قطعی تایید شود، آیا پیغامی جدید برای کاربر ظاهر خواهد شد یا ممکن است به طور کل آن پست پاک شود.

بدیهی است که بررسی میلیاردها پست و خبری که روزانه در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند کار آسانی نیست و مبارزه با اکاذیب می تواند پروسه های طولانی مدت خودش را داشته باشد؛ اما در هر صورت امیدوار هستیم این فرآیند به مرور زمان تکمیل و هوشمندتر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی