ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بودجه 19.5 میلیارد دلاری ناسا، گام گذاشتن انسان روی خاک مریخ را تسریع می کند

کنگره آمریکا اخیراً لایحه جدیدی را به ثبت رسانده که بودجه سالانه 19.5 میلیارد دلاری را در اختیار سازمان فضایی ناسا قرار می دهد. این لایجه بدون رای مخالف به ثبت رسید و به صورت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

کنگره آمریکا اخیراً لایحه جدیدی را به ثبت رسانده که بودجه سالانه 19.5 میلیارد دلاری را در اختیار سازمان فضایی ناسا قرار می دهد. این لایجه بدون رای مخالف به ثبت رسید و به صورت تقریباً انحصاری روی علوم و سفرهای فضایی متمرکز است.

به عنوان مثال، از ناسا خواسته شده که این بودجه را صرف برنامه های فضایی Orion و SLS کند و ماموریتی بدون خدمه به فضا تا سال 2018 داشته باشد. علاوه بر این، کنگره از ناسا می خواهد که تا سال 2030 میلادی، انسان ها را به مریخ فرستاده یا به تحقق این هدف نزدیک شود. علاوه بر این، محققان ناسا تلاش خواهند کرد تا فعلاً انسان ها را به مدار پایینی زمین بفرستند و دست به ابداعات تازه ای در زمینه فضاپیماهای فرا صوت بزنند.

یکی از پروژه های حیاتی در بازه زمانی فعلی، برنامه ای است که ناسا از آن برای گیر انداختن سیارکی نزدیک به زمین استفاده می کند. این تکه سنگ قرار بود ابتداً طی ماموریتی با خدمه مورد بررسی قرار گیرد تا به دانشمندان در درک چگونگی ایمن سازی سفر فضانوردان به مریخ کمک کند. متاسفانه این پروژه از سوی برخی اعضای کنگره آمریکا مورد حمله قرار گرفت و در نهایت متوقف شد. حالا ناسا 180 روز فرصت دارد تا برنامه ای جایگزین برای گیر انداختن این خرده سیاره ارائه دهد یا تمام برنامه هایش را کنار بگذارد.

لایحه تازه کنگره آمریکا فعلاً مراحل قانونی را پشت سر گذاشته و تنها به امضای رییس جمهور ترامپ نیاز دارد. کاخ سفید هنوز واکنشی به این سوال که آیا ترامپ با لایحه موافقت خواهد کرد یا خیر نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • armin
    armin | ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

    اینا همش توطعس میخواد کره ماه رو مستعمره کنه
    مرگ بر آمریکای جهان خوار مرگ بر آمریکای استعمارگر???????

  • mehdy_bdb
    mehdy_bdb | ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

    اینا بفرستن یا نه شرکت های خصوصی مثل space x میفرستن

  • Mohsen Elhamian
    Mohsen Elhamian | ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

    ترامپ احمق زیاد میونه خوبی با ناسا نداره. اصلا ازش بعید نیست که رد کنه لایحه رو. :-|

مطالب پیشنهادی