ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ نمایشگر سینمایی 408 اینچی را برای رقابت با ویدیو پروژکتورها معرفی کرد

پروژکتورهای سینمایی ممکن است به زودی با رقیبی جدی از طرف یک کمپانی مطرح در صنعت نمایشگر مواجه شوند. شرکت سامسونگ در خلال CinemaCon 2017 از صفحه نمایش تازه خود رونمایی کرد که یک پنل ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۹ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

پروژکتورهای سینمایی ممکن است به زودی با رقیبی جدی از طرف یک کمپانی مطرح در صنعت نمایشگر مواجه شوند. شرکت سامسونگ در خلال CinemaCon 2017 از صفحه نمایش تازه خود رونمایی کرد که یک پنل LED با رزلوشن 4096 در 2160 پیکسل بوده و به طور خاص برای سینماها طراحی شده است.

گفتنی است صفحه نمایش غول پیکر 408 اینچی (معادل با 10.3 متر) سامسونگ به فناوری HDR نیز مجهز بوده و طبق ادعای شرکت سازنده، روشنایی آن ده برابر بیشتر از پروژکتورهای سینمایی معمول است. نمایندگان کمپانی کره ای در توصیف محصول جدید خود عنوان کرده اند که آن را بر اساس نیازهای کنونی جهت استفاده از سالن های سینما برای کارایی های دیگر نظیر کنسرت ها، رقابت های بازی های کامپیوتری و یا رویدادهای ورزشی توسعه داده اند.

ممکن است این سؤال در ذهن به وجود آید که چرا با وجود پیشرفت های صورت گرفته در صنعت نمایشگر، کماکان از ویدیو پروژکتورها در سینماها استفاده می شود. لازم به ذکر است اکثر پروژکتورهای سینمایی تصویری 540 تا 780 اینچی (13.7 تا 19.8 متر) را نمایش می دهند و این مقدار حتی در سینماهای IMAX به 864 اینچ (22 متر) نیز می رسد. از این رو نمایشگر معرفی شده از سوی سامسونگ نسبت به تصویر به نمایش درآمده توسط ویدیو پروژکتورها، دارای ابعاد کوچک تری است.

همچنین احتمال می رود نصب نمایشگرهای اینچنینی چالش های بسیاری را به همراه داشته باشد و هزینه های تعمیر و نگهداری از آن نیز نسبت به ویدیو پروژکتورها بیشتر باشد. ناگفته نماند سامسونگ هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت نمایشگر غول پیکر 10.3 متری خود منتشر نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محسن چناری
    محسن چناری | ۹ فروردین ۱۳۹۶

    wtf?

  • yyy
    yyy | ۹ فروردین ۱۳۹۶

    پرچمش بالاس سامسونگ

مطالب پیشنهادی