ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین واقعیت مجازی SpaceVR با همکاری اسپیس اکس به فضا پرتاب می شود

حدود دو سال پیش در دیجیاتو خواندید استارتاپی با نام SpaceVR قرار است قدم بزرگی در راستای انتقال حس فضای پیرامون کره زمین به کاربران برداشته و دوربین های واقعیت مجازی خود را به فضا پرتاب ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

حدود دو سال پیش در دیجیاتو خواندید استارتاپی با نام SpaceVR قرار است قدم بزرگی در راستای انتقال حس فضای پیرامون کره زمین به کاربران برداشته و دوربین های واقعیت مجازی خود را به فضا پرتاب کند. حال خبر می رسد که این پروژه در مسیر توسعه خود به خوبی گام برداشته و در آینده ای نزدیک با همکاری کمپانی اسپیس اکس سفر خود را آغاز خواهد کرد.

دوربین واقعیت مجازی SpaceVR در ماه مرداد یا شهریور توسط موشک های SpaceX به فضا پرتاب می شود

بر اساس گزارشی که در Mashable منتشر شده، یکی از اهالی این وبسایت موفق شده از نزدیک گجت SpaceVR را ملاقات کند. این دستگاه از هشت دوربین مجزا بهره مند است که به طور متقارن در دو انتهای دستگاه قرار گرفته اند.

همچنین گفتنی است دوربین های مورد اشاره می توانند در طول نه ماهی که در فضا به سر می برند، هر ماه حدود دو تا سه ساعت به صورت 360 درجه تصویربرداری کنند. پس از گذشت این نه ماه، دیوایس به زمین بازگشته و برای ارسال دوباره به فضا آماده می شود.

لازم به اشاره است پروژه مذکور از طریق وبسایت Kickstarter به دنبال تأمین سرمایه مورد نیاز 100,000 دلاری خود بود اما در آخر SpaceVR توانست به سرمایه 1.25 میلیون دلاری دست پیدا کند که سهم اکثریت آن در اختیار «Shanda Grouo» چینی است.

چنانچه همه چیز طبق برنامه ریزی پیش رود، پروژه SpaceVR در ماه مرداد یا شهریور توسط موشک های SpaceX به فضا پرتاب می شود و مسلماً تجربه ای منحصر بفرد را در اختیار علاقه مندان به کیهان و تکنولوژی واقعیت مجازی قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی