ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش سه ماهه مالی سوم اپل
تکنولوژی

انتشار گزارش مالی اپل؛ درآمد ۵۲.۹ میلیارد دلاری در سه ماه اول ۲۰۱۷

اپل گزارش مالی سه ماه نخست سال میلادی ۲۰۱۷ را منتشر کرده و خبر می دهد که موفق به فروش ۵۰.۷۶ میلیون دستگاه آیفون شده است. چنین آماری در کنار سایر محصولات و خدمات اپل، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

اپل گزارش مالی سه ماه نخست سال میلادی ۲۰۱۷ را منتشر کرده و خبر می دهد که موفق به فروش ۵۰.۷۶ میلیون دستگاه آیفون شده است. چنین آماری در کنار سایر محصولات و خدمات اپل، درآمدی ۵۲.۹ میلیارد دلاری را برای آن به ارمغان آورده که در مقایسه با درآمدش نسبت به سال گذشته و همین دوره، مشمول افزایش ۴.۵ درصدی بوده است. البته، تحلیلگران رقم درآمد اپل را ۵۳.۱ میلیارد دلار پیش بینی کرده بودند و نرسیدن به این حد، باعث افت اندک ارزش سهام این شرکت شده است.

این در حالیست که اپل ۵۰.۷۶ میلیون آیفون به فروش رسانده ولی انتظار می رفت بتواند ۵۱.۴ میلیون موبایل بفروشد. رقم آیفون هایی که اپل به فروش رسانده، تقریباً یکسان باقی مانده و در مقایسه با سه ماه نخست سال میلادی ۲۰۱۶، تنها یک درصد رشد داشته است. با این حال اپل موفق شده سود خالصی ۱۱ میلیارد دلاری را از درآمدش کسب کند.

مدیر عامل اپل، شایعات در مورد آیفون را عامل فروش نرفتن آیفون های فعلی اش می داند

جالب اینجاست که در نشست اعلام نتایج مالی، تیم کوک به سهام داران گفت شایعاتی که در مورد تغییر طراحی در آیفون ۸ توسط مردم شنیده می شود، روی فروش نسخه های فعلی آیفون تاثیر داشته است: «معتقدیم همین موضوع برخی خریداران را فعلاً منصرف کرده. گزارش های امسال از نظر حجم خیلی بیشتر هستند و خیلی هم زودتر از سال های گذشته شروع شده اند».

اپل در این میان خبر داد که فروش ساعت هوشمندش در یک سال اخیر دست کم دوبرابر شده. درآمد شرکت مذکور از سرویس ها هم افزایشی قابل توجه داشته و به ۷ میلیارد دلار رسیده است. تیم کوک در این رابطه اشاره کرد که تعداد حساب های کاربری که از سرویس های اپل خرید کرده اند در ۹۰ روز گذشته بیشتر از دوره های گذشته بوده است.

اپل در سه ماه اول سال ۲۰۱۷ موفق شده تا ۸.۹ میلیون تبلت به فروش برساند اما فروش آیپد مدت هاست که دوره به دوره کمتر می شود و اکنون هم ۱۲ درصد نسبت به سه ماه اول ۲۰۱۶ کمتر گزارش شده. فروش کامپیوترهای مک کاهشی یک دهم درصدی داشته و اپل توانسته ۴.۱ میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی به فروش برساند.

در نهایت، تیم کوک برای دوره مالی بعدی برآورد خود را نیز اعلام کرد: درآمدی بین ۴۳.۵ تا ۴۵.۵ میلیارد دلار که البته تحلیلگران انتظار درآمد ۴۵.۷ میلیارد دلاری را دارند. مدیر عامل اپل در همین رابطه گفت: «حس خوبی نسبت به عملکرمان داریم.»

شاید هم حق با او باشد؛ به هر حال اپل در سال گذشته، سه دوره مالی پیاپی با اُفت فروش آیفون مواجه بود تا اینکه معرفی آیفون ۷ و رسیدن به فصل تعطیلات شرایط را برای ارزشمندترین شرکت جهان تغییر داد و حالا، آقای کوک هم خوشحال است که در این دوره، وارد روند افت فروش آیفون نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی