ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک تایید کرد: اپل سیستم رانندگی خودکار برای خودروهای هوشمند می سازد

پس از دو سال گمانه زنی در مورد اقدامات اپل برای ساخت یک خودرو، ساعتی پیش بالاخره تیم کوک در مصاحبه ای با بلومبرگ تایید کرد که اپل در حال توسعه نوعی تکنولوژی برای استفاده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۲

پس از دو سال گمانه زنی در مورد اقدامات اپل برای ساخت یک خودرو، ساعتی پیش بالاخره تیم کوک در مصاحبه ای با بلومبرگ تایید کرد که اپل در حال توسعه نوعی تکنولوژی برای استفاده در خودروهای بی نیاز از راننده است.

آقای کوک، مدیر عامل اپل در این مصاحبه می گوید به جای اینکه به فکر تولید یک خودرو با لوگوی اپل باشیم، فعلاً بر روی توسعه سیستمی برای رانندگی خودکار تمرکز کرده ایم که می تواند برای اهداف بسیار متفاوتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در همین باره می گوید:

«ما به نوعی آن را مادر همه پروژه های هوش مصنوعی می بینیم، چرا که این یکی از مشکل ترین پروژه ها برای توسعه در زمینه هوش مصنوعی است. استقلال ماشینی همان چیزیست که به شدت هیجان زده مان می کند اما باید دید که ما را به کجا می رساند. نمی توانیم از بُعد توسعه یک محصول بگوییم که دقیقاً قرار است چه چیزی ساخته شود، اما مستقیم می گوییم که این یک تکنولوژی مرکزی است که به اهمیت بسیار زیاد آن می اندیشیم.»

به قول ایلان ماسک، اینکه اپل به خودروها علاقه دارد و می خواهد وارد این بازی شود، در سیلیکون ولی همچون یک راز سرگشوده است و همه از آن آگاهند. اینطور که شنیده می شود، تلاش های اپل در این حوزه از سال ۲۰۱۴ آغاز شده اند و در ابتدای سال ۲۰۱۵ بود که وال استریت ژورنال خبر از وجود «پروژه تایتان» داد.

بر اساس گزارش های قبلی، اپل بیش از ۱۰۰۰ مهندس را برای پیشبرد پروژه تایتان استخدام کرده بود اما در نهایت نوع نگاهش به اهمیت خودروهای هوشمند را تغییر داد و از توسعه یک خودرو با لوگوی اپل دست کشید. در اکتبر ۲۰۱۶ گزارش شد که اهالی کوپرتینو تصمیم گرفته اند به جای ساخت یک خودروی هوشمند الکتریکی، توسعه یک پلتفرم رانندگی خودکار را برای خودروهای هوشمند در پیش بگیرد. حالا در مصاحبه فوق، برای اولین بار مدیر عامل اپل در مورد این موضوع صحبت نموده و آن را تایید می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد امینی
    محمد امینی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

    چه ژستی گرفته تم کوک اون خانومه هم یه جوری خنده دار نگاهش می کنه

  • mjk
    mjk | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

    با عرض شرمندگی
    افزادی که مثل من گوشی شون اسپیکرش جای بدیه
    یه برنامه پیدا کردم صدا رو از اسپیکر تماس باصدای بلند پخش میکنه اسمش earpiece
    تبلیغ نمیکنم فقط خواسم بدونین

مطالب پیشنهادی