ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به سیستم تشخیص چهره FaceID در iPhone X

در مراسم رونمایی آیفون های جدید اپل مشخص شد شایعات اخیر صحت داشته و این شرکت دکمه هوم مشهور خود را از آیفون مدل X (که آیفون ۱۰ تلفظ می شود) حذف کرده است، در نتیجه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۳:۴۶

در مراسم رونمایی آیفون های جدید اپل مشخص شد شایعات اخیر صحت داشته و این شرکت دکمه هوم مشهور خود را از آیفون مدل X (که آیفون ۱۰ تلفظ می شود) حذف کرده است، در نتیجه باید برای باز کردن قفل دستگاه از سیستم تشخیص چهره استفاده کنید.

حسگر اثر انگشت اپل که از سال ۲۰۱۳ در تلفن های هوشمند اپل استفاده می شود (از جمله در آیفون ۸ و ۸ پلاس) TouchID نام دارد، اما در نسخه X به دلیل حاشیه ناچیز اطراف نمایشگر جایی برای دکمه فیزیکی باقی نیست و این سیستم با FaceID جایگزین شده است.

در این مدل برای بیدار کردن تلفن هوشمند باید از پایین صفحه به سمت بالا سوایپ کنید، روشی که فیل شیلر در مراسم رونمایی آن را ساده و طبیعی ترین روش نام نهاد. البته فراهم آوردن چنین قابلیتی به هیچ عنوان برای اپل به سادگی صورت نگرفته است. آیفون 10 به دوربین هایی مجهز است که اپل آن را TrueDepth نامیده است. دوربین جدید به لطف حسگر عمق و پروژکتور نقطه ای (که ۳۰ هزار نقطه مادون قرمز به صورت کاربر پرتاب می کند) قادر است غنی ترین تصویر ممکن را از چهره کاربر ثبت کند، اما در عین حال وجود چنین حسگرهایی، از جا زدن عکس صورت کاربر به جای چهره واقعی و چند بعدی نیز جلوگیری می کند.

اما این تنها نیمی از موضوع است و باقی آن را چیپست جدید اپل بر عهده دارد. A11 که قوی ترین چیپست حال حاضر بازار به حساب می آید به لطف توان پردازش بسیار بالای خود قادر است هربار که کاربر چهره خود را برای باز کردن قفل دستگاه اسکن می کند، تصویر جدید را به شکل زنده و با الگوریتم های شبکه عصبی مصنوعی، با اسکن های قبلی راستی آزمایی نماید.

بر اساس تخمین های اپل حسگر اثر انگشت تاچ آیدی امکان دسترسی دیگران به محتوای موبایل کاربر را به یک در ۵۰ هزار کاهش می دهد، اما در سیستم فیس آیدی این احتمال ۱ در میلیون خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • موبایل باز بدون تعصب
    موبایل باز بدون تعصب | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

    omgتا 18پست در مورد اپل توی ۱ساعت

مطالب پیشنهادی