ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک نخستین چیپ های 5G خود را اوایل 2018 آزمایش می کند

طبق گزارش منابع آگاه در صنعت، کمپانی تایوانی مدیاتک قصد دارد پس از پایان توسعه فناوری های مورد نیاز تا پایان سال جاری میلادی، نخستین چیپ 5G خود را اوایل سال 2018 مورد آزمایش قرار ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

طبق گزارش منابع آگاه در صنعت، کمپانی تایوانی مدیاتک قصد دارد پس از پایان توسعه فناوری های مورد نیاز تا پایان سال جاری میلادی، نخستین چیپ 5G خود را اوایل سال 2018 مورد آزمایش قرار دهد.

چیپ مورد بحث به عنوان آخرین برونداد فعالیت های مدیاتک برای پیشبرد فناوری 5G، در حالی توسعه می یابد که شرکت کره ای اخیراً از همکاری خود با نوکیا خبر داده بود. جالب اینجاست که ماه گذشته «راجیف سوری» مدیر عامل نوکیا نیز به احتمال تجاری سازی فناوری 5G در سال 2018 اشاره کرده بود.

لازم به ذکر است که همکاری کره ای ها و فنلاندی ها در راستای آماده سازی تکنولوژی مورد بحث برای استفاده در سال 2018 و همچنین پشتیبانی از ارتباطات رادیویی نسل جدید در کنار استانداردهای موجود خواهد بود.

مدیاتک از سال 2016 به صورت جدی به توسعه فناوری 5G مشغول بوده است

همچنین جالب است بدانید که مدیاتک از اوایل سال 2016 با افزایش تعداد کارمندان بخش 5G، توسعه فناوری مذکور را سرعت بخشید و طبق اظهارات مدیر واحد ارتباطات بی سیم کمپانی، در همکاری با برنامه بین المللی «3GPP» (که به توسعه و نگهداری شبکه های مخابراتی می پردازد) به پیشرفت هرچه بیشتر راه حل های 5G کمک کرده است.

گفتنی است مدیاتک در کنار شرکت هایی مانند سامسونگ، هوآوی و کوالکام با توسعه نسل پنجم شبکه های مخابراتی و سخت افزارهای مربوطه، به دنبال ارتقاء فناوری هایی مانند اینترنت اشیا و اتومبیل های خودران هستند. البته طبق نظر برخی از تحلیلگران، تکنولوژی مورد بحث در بهترین حالت سال 2019 برای تلفن های همراه عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • miAmir
    miAmir | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    درود بر ایرانسل

    • محمد رضا
      محمد رضا | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶

      این مدیاتک چه ربطی داره به ایرانسل

مطالب پیشنهادی