ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دسترسی به واتس اپ در چین به طور کامل مسدود شد

حدود 2 ماه پیش بود که کاربران چینی اختلالاتی را در خدمات اپ پیام رسان «Whats App» مشاهده و اعلام کردند و همان موقع تحلیلگران احتمال فیلتر شدن کامل این اپ در آینده را مطرح ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

حدود 2 ماه پیش بود که کاربران چینی اختلالاتی را در خدمات اپ پیام رسان «Whats App» مشاهده و اعلام کردند و همان موقع تحلیلگران احتمال فیلتر شدن کامل این اپ در آینده را مطرح کردند و حالا پیش بینی آنها به واقعیت بدل شده و دسترسی به این اپ در تمام کشور چین مسدود شده است.

لازم است اشاره کنیم که در هفته های گذشته، به تدریج چت صوتی، ارسال تصاویر و فایل و نیز چت تصویری واتس اپ فیلتر شدند، ولی در هفته اخیر تمامی خدمات این اپ از دسترس خارج شده اند.

واتس اپ

چین بارها تلاش کرده که دسترسی شهروندان به خدمات شرکت فیسبوک، کمپانی مادر واتس اپ را در این کشور محدود نماید. در این راستا مارک زاکربرگ، موسس و مدیر عامل این شرکت نیز پیشتر اعلام کرده بود که به منظور گسترش فعالیت شرکتش در این کشور، به طور جدی در حال یادگیری زبان چینی است. در این راستا فیسبوک به تازگی یک اپ اشتراک گذاری تصاویر مختص چین را عرضه نموده است.

جمعیت چین اکنون 1.387 میلیارد نفر است و این تعداد، برای شرکت ها پتانسیل جذب کاربران بسیاری را دارد و این گونه ممنوعیت ها برای کمپانی هایی نظیر فیسبوک، بسیار گران تمام می شود. از سوی دیگر به دلیل امکان نظارت دولت، دسترسی شهروندان چین به برخی اپ هایی که مختص این کشور هستند (از جمله پیام رسان Wechat) محدود نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hussein Jafarinia
    Hussein Jafarinia | ۴ مهر ۱۳۹۶

    کاری که تو کشورمون با تلگرام میشه. فعلا که تماس صوتیش فیلتره

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۴ مهر ۱۳۹۶

    ایرانم اینجور دیکتاتوری های دیجیتال رو از چین الگو میگیره نه!؟ ?
    نفتمون که میره واسه جنسای بنجلشون هیچی... واردات عقاید تاریخ مصرف گذشتشونم داریم...

مطالب پیشنهادی