ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا پروژه دوربین واقعیت مجازی Ozo را کنار می گذارد

اگر به یاد داشته باشید کمپانی نوکیا تابستان دو سال پیش یک دوربین کروی به نام «Ozo» را معرفی کرد که از هشت دوربین و هشت میکروفن بهره برده، و برای ثبت ویدیوهای واقعیت مجازی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۵

اگر به یاد داشته باشید کمپانی نوکیا تابستان دو سال پیش یک دوربین کروی به نام «Ozo» را معرفی کرد که از هشت دوربین و هشت میکروفن بهره برده، و برای ثبت ویدیوهای واقعیت مجازی طراحی شده بود.

اکنون کمپانی مورد بحث خبر داده که به علت رشد کند بازار واقعیت مجازی، از توسعه و عرضه Ozo منصرف شده و تصمیم دارد روی موضوعاتی مانند حقوق پتنت ها و ابزارهای پایش سلامت دیجیتال تمرکز کند.

Ozo در ابتدا با قیمت 60 هزار دلار به کاربران حرفه ای عرضه شد

جالب است بدانید که دوربین Ozo با قابلیت فیلمبرداری 360 درجه، در ابتدا با قیمت 60 هزار دلار به کاربران حرفه ای عرضه شد که این رقم پس از مدتی به 45 هزار دلار کاهش یافت. البته با وجود توقف توسعه دوربین مورد بحث، نوکیا در اظهار نظری رسمی عنوان کرده پشتیبانی از مشتریان کنونی Ozo را ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است که تصمیم نوکیا منجر به اخراج 310 کارمند در فنلاند، آمریکا و انگلستان خواهد شد که با توجه به آمار کلی 1090 نفر برای بخش فناوری های نوکیا، عدد نسبتاً بالایی بوده و تقریباً شامل یک سوم کارمندان این بخش می شود.

گفتنی است «گرگوری لی» مدیر بخش فناوری های نوکیا اظهار داشته که این کمپانی قصد دارد با تمرکز و سرمایه گذاری صحیح در بخش ابزارهای پایش سلامت، از فرصت های موجود نهایت بهره را برده و جایگاه خود را در بازار تثبیت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۹ مهر ۱۳۹۶

    حیف شد

مطالب پیشنهادی