ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی The Sun: Origin؛ آخرالزمانی بدون زامبی ها

با وجود اینکه انتظار داشتیم همانند بعضی از عناوین AGaming، فاصله زمانی بین عرضه نسخه اندروید و iOS جدیدترین ساخته آن ها نزدیک به چند ماه باشد ولی The Sun: Origin خیلی زودتر از چیزی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

با وجود اینکه انتظار داشتیم همانند بعضی از عناوین AGaming، فاصله زمانی بین عرضه نسخه اندروید و iOS جدیدترین ساخته آن ها نزدیک به چند ماه باشد ولی The Sun: Origin خیلی زودتر از چیزی که تصور می کردیم راهش را به دیوایس های اندرویدی پیدا کرد؛ روز گذشته به صورت ناگهانی شاهد عرضه این عنوان بلندپروازانه در اندروید بودیم.

The Sun: Origin پیش از آنکه انتشار یابد، جدا از سبک خاصش به خاطر شباهت های فراوانی که با سری محبوب S.T.A.L.K.E.R داشت به یکی از موردانتظار ترین عناوین امسال تبدیل شد. همه چیز بوی استاکر را می داد و مشخص بود که AGaming با الهام از این بازی اکراینی سعی دارد یک تجربه کاملا متفاوت به بازیکن ها بدهد.

نسخه بتا The Sun: Origin چند ماه پیش با نام The Sun Lite Beta عرضه شد

اما وقتی که برای اولین بار دست به تجربه The Sun: Origin زدیم فهمیدیم که بازی خیلی بیشتر از یک شباهت معمولی است. در واقع ساخته جدید شرقی ها نه یک عنوان الهام گرفته از استاکر، بلکه کلونی کاملا شبیه به آن به حساب می آید. از طراحی منوها بگیرید تا گیم پلی و اتمسفر، همه یادآور عنوان GSC Game World هستند که اصلا نکته بدی نیست.

بازی های سبک بقا [Survival]/اکشن با دوربین اول شخص روی اسمارت فون ها، حکم آب یخی در صحرایی بزرگ را دارند. تنها عناوین معروف این سبک بازی Radiation Island و ادامه آن هستند که آن ها هم با وجود تمام المان های مثبت و دنیای بزرگشان، به خاطر ریتم کند گیم پلی [به علت توجه بیشتر روی سبک بقا] ممکن است به مذاق خیلی ها خوش نیایند.

بنابراین دیدن عنوان مشابهی که بهای زیادتری به بخش اکشن داده و با ریتمی تند تر، بازیکن ها را به محیطی آخرالزمانی می فرستد واقعا هیجان انگیز است. The Sun: Origin هم به خوبی توانسته انتظارات بازیکن ها را برآورده نماید ولی نکته منفی، همان کلمه «کلونی» است که بالاتر گفتیم.

استاکر عنوانی برای پی سی بوده و The Sun: Origin باید با استانداردهای اسمارت فون ها ساخته شود. ولی با وجود تمام تلاش های سازنده، بازی شباهت زیادی به استاکر دارد و این ویژگی برای عنوانی که در یک پلتفرم کاملا متفاوت ساخته شده یک نقطه ضعف به حساب می آید.

اما با این المان منفی، The Sun: Origin همچنان حرف هایی برای گفتن داشته و در سبکی که بازی های زیادی از آن را نمی توانید روی اسمارت فون ها پیدا کنید، یکی از بهترین ها است. بازی داستانی آخرالزمانی را روایت می کند که برخلاف عناوین مشابه، زامبی ها نقش اصلی آن نیستند.

نسخه بتا بازی نزدیک به 5 میلیون بار دانلود شده است.

در واقع ساخته جدید AGaming اتفاقات بعد از سال 2050 را روایت می کند. زمانی که به خاطر تابش انرژی اضافی از سوی خورشید، زمین تا مرز نابودی پیش می رود. با وجود هشدارهای دانشمندان مبنی بر خطر بزرگی که کره خاکی را تهدید می نماید، رهبران ملت ها اهمیتی به این حرف ها نداده و تنها برای جنگیدن با یکدیگر اسلحه های قوی تر می سازند.

همین نادیده گرفتن تهدیدها هم باعث می شود تا مواد رادیو اکتیوی زمین را فراگرفته و با تغییرات فراوان، مردم برای بقا مجبور به زندگی در دسته های کوچک تر گردند. شما نیز نقش یکی از این انسان ها را داشته و باید تنها به یک هدف مهم فکر کنید: بقا.

از دیدگاه داستانی، نسبت به عناوین مشابه سازنده توضیحات خوبی را به مخاطب می دهد. همان ابتدا از جریانات بازی با خبر می شوید و ماموریت ها [حداقل در یک ساعت اولیه] شاید خلاقانه نباشند اما به ماجراجویی مخاطب هدف داده و همین برای یک بازی موبایل کفایت می کند.

AGaming سازنده بازی های معروفی از جمله Repoter [معرفی دیجیاتو] است.
همانگونه که بالاتر گفتیم، گیم پلی The Sun: Origin ترکیبی از سبک اکشن و بقا [با توجه بیشتر المان های تیرندازی] است. یعنی همانند بقیه بازی های Survival در اینجا نیز باید با جمع آوری تجهیزات مختلف، غذا، لباس یا جعبه کمک های اولیه سعی کنید در این جهنم زنده بیرون بیایید.

اما از آن طرف اسلحه های بیشتری به بازیکن داده شده و مهمات نیز تا جایی که احتیاج دارید پیدا می شود. المانی که نه تنها به بار اکشن بازی افزوده بلکه به خاطر ریتم سریع ترش، طیف گسترده تری از بازیکن ها می توانند با ساخته جدید استودیوی AGaming ارتباط برقرار کنند.

البته کنترل نه چندان مناسب بازی [حتی با وجود قابلیت شخصی سازی آن] موجب گشته تا بازیکن خیلی نتواند از گیم پلی این عنوان لذت ببرد. اصلا بگذارید خیال تان را راحت کنیم؛ بخش کنترل واقعا بد است. در کنار رابط کاربری شلوغ صفحه، تعداد دکمه ها خیلی زیاد هستند و سازنده به ساده ترین شکل ممکن می توانست بعضی از آن ها را حذف کند.

در اینجا می توانید آیتم های خود را نگه دارید. فقط حواس تان به محدودیت وزن و مکان باشد.

مثلا برای دویدن، باید یک دکمه جدا را فشار دهید. وجود یک آنالوگ در بازی های اکشن امروزی یک استاندارد به حساب می آید. این بخش در قسمت چپ صفحه وجود داشته و مخاطب به واسطه آن می تواند شخصیت اصلی را هر جایی که می خواهد ببرد.

بعضی بازی ها برای راحتی بازیکن دست به اقدام جالبی می زنند. اگر انگشت خود را به آرامی روی آنالوگ فشار داده و آن را بکشید، کاراکتر با سرعتی پایین حرکت می کند. اما در صورتی که دست تان را بیشتر روی صفحه بکشید سرعت او افزایش می یابد. در The Sun: Origin از ایده آنالوگ استفاده شده ولی جای خالی این المان به خوبی احساس می شود.

ضمن اینکه قابلیت Auto Aim [نشانه گیری خودکار] کارکرد خوبی ندارد و با مشکلاتی همراه است. با وجود اینکه بازی برای چندماه در مرحله بتا قرار داشته، ولی همان ابتدا که وارد منو می شوید سازنده خاطر نشان می کند که در آپدیت های بعدی خیلی از مشکلات برطرف می شوند.

The Sun: Origin عنوانی آفلاین بوده و برای تجربه آن نیازمند اینترنت نیستید.

امیدواریم توسعه دهنده نگاهی به این قسمت ها هم بیاندازد. پیش از اتمام مطلب، بیایید نگاهی نیز به بخش گرافیک بیاندازیم. از دیدگاه بصری، همیشه عناوین AGaming در سطح خوبی قرار داشتند و The Sun: Origin با توجه به «دنیای بزرگش» از این قاعده مستثنی نیست.

در واقع بخش های زشت گرافیک از همان ابتدا مشخص هستند. از مدل سازی نه چندان خوب شخصیت ها بگیرید تا فریم ریت نوسانی حتی روی دیوایس های قوی، ولی چون با یک بازی موبایل رو به رو هستیم و سازنده به خوبی توانسته از پس جهان بزرگ عنوانش بربیاید بنابراین می توانیم آن ها را نادیده گرفته و از نگاه گرافیک، لقب «خوب» را به این عنوان بدهیم.

The Sun: Origin بازی خوبی است و توانسته نقدهای مثبتی را از کاربران دریافت کند. اگر علاقه مند به بازی های سبک بقا هستید و از ریتم کند Radiation Island خسته شده اید، ساخته AGaming تنها نمونه موجود برای شما است. فقط فراموش نکنید، «بقا» همچنان بار زیادی از گیم پلی بازی را به دوش می کشد. بنابراین انتظار عنوانی تمام اکشن را نداشته باشید.

دانلود از اپ استور - دانلود از طریق گوگل پلی - دانلود نسخه بتا - لینک کمکی برای بتا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • احد وصال
    احد وصال | ۷ آبان ۱۳۹۶

    چندان هم بازی شاخی نبود که این همه تعریف می کنید ..متوسط به پایین .

  • hosss021
    hosss021 | ۷ آبان ۱۳۹۶

    بازی مشکلات زیاد داره
    تو همون مرحله اول وقتی ب جایی که گفته شدا نیری هیچ اتفاقی نمی افته و اصلا قرار نیست به نرحله بری. هیچگونه کمک دهی در خصوص اینکه جیکار باید بکنی نیست !

مطالب پیشنهادی