ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه لون بالن آلفابت اینترنت پورتو ریکو
تکنولوژی

پوشش اینترنت برای بخشی از طوفان زدگان پورتوریکو توسط بالون های آلفابت

کمپانی آلفابت اعلام کرد که به کمک بالون های پروژه Loon و با مشارکت دو اپراتور T-Mobile و AT&T دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اهالی پورتوریکو فراهم آورده است. لازم به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

کمپانی آلفابت اعلام کرد که به کمک بالون های پروژه Loon و با مشارکت دو اپراتور T-Mobile و AT&T دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اهالی پورتوریکو فراهم آورده است.

لازم به یادآوری است که این پروژه مشترک از حدود یک ماه پیش و به دنبال وقوع طوفان ماریا در این کشور آغاز شد و هدف آن ایجاد بستری ارتباطی برای آن دسته از افرادی بود که در مناطق آنها سایر زیرساخت ها توسط طوفان نابود شده.

البته هنوز بخش زیادی از آسیب دیدگان طوفان ماریا در پورتوریکو دسترسی به موبایل یا اینترنت ندارند. بنا بر اعلام مقامات محلی هنوز ۴۴ درصد از آنتن های BTS در سرتاسر این کشور بحران زده از دسترس خارج هستند.

یکی از مدیران ارشد Loon در خصوص پروژه به اجرا درآمده در پورتوریکو می گوید: «در زمان وقوع بلایای بزرگ امکان ارتباط برقرار کردن با عزیزان در دیگر نقاط و یا اعلام موقعیت مکانی و درخواست کمک بسیار حیاتی و نجات بخش خواهد بود و تلاش های مجموعه Project Loon، اپراتورها و دولت در چند هفته گذشته واقعاً کمک کننده بوده است.»

گرچه پوشش ۱۰۰ هزار نفری به نوبه خود عددی قابل تقدیر برای زیرمجموعه آلفابت به شمار می رود، اما به نظر می رسد با توجه به جمعیت ۳.۵ میلیونی پورتوریکو و خارج از دسترس بودن بیش از نیمی از شبکه مخابراتی این کشور، هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • AmrH
    AmrH | ۲۰ آبان ۱۳۹۶

    خبر ۱۰۰ سال پیش ?

مطالب پیشنهادی