ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شراکت 2 میلیارد دلاری کوالکام با لنوو، شیائومی و سایر تولیدکنندگان چینی

بعد از اجبار به پرداخت غرامت 1.2 میلیارد دلاری به اپل به خاطر انحصاری نگه داشتن مودم های LTE، کمپانی کوالکام خبر از قراردادی 2 میلیارد دلاری با تولیدکنندکان چینی اسمارت فون داده است. لنوو، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

بعد از اجبار به پرداخت غرامت 1.2 میلیارد دلاری به اپل به خاطر انحصاری نگه داشتن مودم های LTE، کمپانی کوالکام خبر از قراردادی 2 میلیارد دلاری با تولیدکنندکان چینی اسمارت فون داده است.

لنوو، شیائومی، اوپو و ویوو اخیراً قراردادی را با کوالکام امضا کرده اند که بنابر آن، طی سه سال آتی قطعاتی به ارزش 2 میلیارد دلار را از این کمپانی خریداری خواهند کرد. گفتنی است که بنابر اعلام کوالکام، این قرارداد به صورت اختیاری منعقد شده و هر یک از طرفین می تواند در هر زمان پا پس بکشد.

در بیانیه رسمی این 5 کمپانی، اشاره ای به پردازنده های موبایل کوالکام نشده است، اما قطعات RFFE که برای ساخت موبایل های پیچیده تر در ابعاد وسیع تر مورد استفاده قرار می گیرند، قطعاتی خواهند بود که به چینی ها فروخته می شود.

در بیانیه کوالکام، به جزییات فنی زیاده اشاره شده؛ مثلا این موضوع که راهکارهای کوالکام نه تنها امکان ساخت موبایل های بهینه تر از نظر مصرف انرژی را فراهم می آورند، بلکه سبب می شوند تولیدکنندگان محصولاتی پیشرفته به دست مشتریان خود برسانند. بنابراین اساساً کوالکام می خواهد کمپانی های شریک اش، وقت کمتری را صرف طراحی سخت افزار کنند و در عوض روی فراهم آوردن قابلیت های مهمی مانند پرفورمنس عالی، عمر باتری بیشتر و اتصالات پیشرفته متمرکز باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی