ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حسگر اثر انگشت تازه Synaptics درون دکمه تنظیم صدای دستگاه های موبایل جای می گیرد

جدیدترین حسگر اثر انگشت کمپانی Synaptics که برای دستگاه های موبایل تولید شده است، تنها 3.5 میلیمتر عرض دارد. این سنسور آنقدر باریک و کوچک است که می تواند درون دکمه تنظیم صدای تلفن های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

جدیدترین حسگر اثر انگشت کمپانی Synaptics که برای دستگاه های موبایل تولید شده است، تنها 3.5 میلیمتر عرض دارد. این سنسور آنقدر باریک و کوچک است که می تواند درون دکمه تنظیم صدای تلفن های همراه یا تبلت ها تعبیه گردد.

لازم است اضافه نماییم که این شرکت چندان هم با توسعه حسگر برای استفاده در بخش های مختلف تلفن های همراه بیگانه نیست و برای نمونه نوع به خدمت گرفته شده در موبایل One Max اچ تی سی که در پنل پشتی دستگاه جای گرفته محصول این شرکت است.

البته احتمالا برای آنکه این اسکنر کوچک را در دستگاه های موبایل ببینید باید دست کم تا سال آینده منتظر بمانید چراکه طبق اعلام کمپانی سازنده، قرار نیست این محصول تا قبل از سه ماهه سوم 2016 وارد مرحله تولید انبوه شود.

سینپتیکز در کنار این محصول جدید، سیستم احراز هویت زیستی یونیت امنیتی خود به نام SentryPoint را هم به قابلیت ضد حمله جعل (Anti-spoofing) مجهز کرد.

به لطف این الگوریتم، دستگاه ها می توانند «زنده بودن» اثر انگشت شما را تشخیص دهند؛ به بیان دیگر، می توانند مشخص نمایند که آیا این شما هستید که دستگاه را قفل گشایی می کنید یا فرد دیگری است که اثرانگشت تان را از روی سطوح براق برداشته و قصد دارد از آن سوء استفاده کند.

اگر خاطرتان باشد، چندی پیش یک آزمایشگاه امنیتی اعلام کرد اسکنر اثرانگشتی که کمپانی سینپتیکز برای گلکسی اس 5 تولید کرده است را می توان با اثرانگشت های ساختگی و تقلبی فریب داد.

پیش بنی می شود که شرکت تولید کننده، این محصول را در کنار چند تکنولوژی دیگر در جریان کنگره جهانی موبایل امسال رونمایی کند. علاوه بر این پیش بنی می شود که در جریان این رویداد، تکنولوژی ClearForce این شرکت هم که در واقع پاسخی است به 3D Touch اپل رونمایی گردد. سینپتیکز اعلام کرده که نمایشگرهای حساس به تاچ خود را علاوه بر موبایل های اندرویدی برای سیستم های سرگرمی اتومبیل ها نیز عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی