ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر در Dark Souls 3؛ فرقه ها

سری دارک سولز جذابیت های خاص خودش را دارد، از سختی مشهور و  طراحی مراحل غیر خطی اش بگیرید تا آیتم ها و راهنمایی های نسبتا گنگ اش. خلاصه بگوییم، دارک سولز 3 می تواند ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

سری دارک سولز جذابیت های خاص خودش را دارد، از سختی مشهور و  طراحی مراحل غیر خطی اش بگیرید تا آیتم ها و راهنمایی های نسبتا گنگ اش. خلاصه بگوییم، دارک سولز 3 می تواند برای بازیکنانی که پیش تر هیچ کدام از عناوین سری سولزبورن (نام مستعاری که طرفداران عناوین دارک سولز، دمون سولز و بلادبورن به این بازی ها می دهند) را تجربه نکرده اند، پیچیده و دشوار باشد.به همین دلیل بر آن شدیم با گردآوری یک مقاله نسبتا جامع، به جهت آشنایی بیشتر با دارک سولز 3 تلاش کنیم.

Covenant ها، فرقه هایی هستند که بازیکنان می توانند با آن ها عهد و پیمان ببندند و از اثراتی که آن ها روی تجربه گیم پلی بازی می گذارند، بهره ببرند. این فرقه ها این بار با مکانیزمی ساده تر و سر راست تر به دارک سولز 3 بازگشته اند، بازیکنان می توانند با عهد و پیمان بستن با این فرقه ها از پاداش ها و ویژگی های آنان بهره مند شوند.

بر خلاف دارک سولز 2 که ملحق شدن به یکی از این فرقه ها تاثیرات بسزایی روی بخش داستانی می گذاشت و می توانست بازیکنان را کاملا از بخشی از داستان محروم کند و یا این که سختی بازی را به صورت تصاعدی افزایش دهد، فرقه ها این بار بیشتر روی بخش رقابتی دارک سولز 3 اثر دارند.

هر فرقه به شیوه خودش به بازیکن ها در بخش رقابتی پاداش می دهد، برخی بیشتر بر پایه همکاری بنا شده اند و دیگر بازیکنان را به کمک شما فرا می خوانند، برخی شما را به حمله به دیگر بازیکنان دعوت می کنند. خوشبختانه بدون هیچ محدودیتی می توان هر لحظه از فرقه ای به فرقه دیگر ملحق شد، ولی باید حواس تان به فرقه ای که در حال حاضر با آن پیمان بسته اید باشد!

در این مقاله علاوه بر این که نحوه ملحق شدن به هر فرقه را توضیح خواهیم داد، به شما نشان خواهیم داد که هر فرقه چه تاثیری روی گیم پلی و بخش رقابتی دارک سولز سه خواهد گذاشت و در کنار این ها، چه امکاناتی می تواند برای شما ارائه کند.

چگونه به یک فرقه ملحق شویم؟

هر فرقه نماینده ای در بازی دارد که ابتدا باید او را بیابید و سر صحبت را با او باز کنید، پس از این آیتمی خواهید گرفت که نشانه عهد و پیمان شما با آن فرقه است. اما این تمامی قضیه نیست، بلکه پس از گرفتن آیتم مربوط به آن فرقه باید آن را در منوی تجهیزات تان فعال کنید. کافی است منوی Equipment را باز کنید و یه جایگاه لوزی شکل قرار گرفته در سمت راست ستون تجهیزات بروید.

این جایگاه مخصوص فرقه ها است و قرار دادن آیتم مربوط به هر فرقه در این جایگاه به نشانه این است که در حال حاضر، تنها آن فرقه فعال است و تنها می توانید از امکانات آن فرقه برخوردار شوید. دیگر فرقه هایی که پیشتر با نماینده آنان صحبت کرده اید و آیتم آن ها را کسب کرده اید، اما آن ها را فعال نکرده اید تاثیر خودشان را نشان نخواهند داد.

هر فرقه وظیفه مشخصی به عهده پیروانش می گذارد، با انجام این وظایف آیتم های ویژه ای مخصوص آن فرقه به شما تعلق خواهد گرفت که باید آن را به رهبر یا محراب فرقه اهدا کنید. با اهدا 10 تا از این آیتم ها اولین و با اهدای30 تا، دومین پاداش خود را از فرقه دریافت خواهید کرد.

Way of Blue

20160502150413_1

این فرقه بیشتر برای بازیکنان تازه وارد و آن هایی است که از هجوم دیگر بازیکنان دل خوشی ندارند. فرقه آبی بیشتر همکاری محور است، هر بار شخصی به دنیای بازیکنان فرقه آبی هجوم بیاورد و قصد کشتن آن ها را داشته باشد، بازیکن دیگری هم به صورت کاملا اتوماتیک به بازی وارد خواهد شد، اما نه در نقش یک دشمن، بلکه به عنوان دوست، دوستی که به بازیکن کمک خواهد کرد تا حریفش را از پیش روی بردارد. بنابراین برای بازیکنانی که ماینلند از کمک دیگران برای بیرون راندن متجاوزین بهره ببرند، این فرقه می تواند انتخاب مناسبی باشد.

آیتم این فرقه در High Wall of Lothric پیدا می شود، خارج شدن از این منطقه و رفتن به Undead settlements نیازمند گفتوگو با شخصیتی است به نام Emma. اگر از آخرین بنفایر این منطقه به سمت مخالف پرتگاه حرکت کنید و از پله ها بالا بروید سه شوالیه را خواهید دید که از برجی بلند با پنجره آبی دایره شکل نگهبانی می کنند.

برای وارد شدن به این برج، یا می توانید از راه مستقیم بروید که در این صورت مجبورید هر دو شوالیه را از میان بردارید، و یا اینکه می توانید از راه پله سمت راست استفاده کنید که تنها یک شوالیه از آن نگهبانی می کند. در هر صورت بعد از وارد شدن به برج با اما صحبت کنید، ابتدا آیتمی کلیدی به منظور خارج شدن از High wall of Lothric خواهید گرفت و پس از آن، نشان فرقه Way of Blue به شما تعلق خواهد گرفت.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">

Way of Sunlight

20160502150411_1

یکی دیگر ار فرقه های همکاری محور. اعضای این فرقه با یاری رساندن به بازیکنان دیگر برای از میان برداشتن باس ها، آیتمی به نام Sunlight Medal پاداش خواهند گرفت. دقت کنید که حتما نشان این فرقه را پیش از وارد شدن به دنیای بازیکنان دیگر در لیست تجهیزات تان قرار دهید، در غیر این صورت پاداشی نصیب تان نخواهد شد! با تقدیم کردن تعداد مشخصی از این مدال ها به محراب این فرقه که تقریبا در اواخر بازی پیدا می شود، بازیکنان آیتم های مختلف پاداش خواهد گرفت.

در مقاله قبلی در مورد چگونه ملحق شدن به دیگر بازیکنان برای کمک به آن ها توضیح دادیم، کافی است آیتمی به نام White Sign Soapstone از Shrine Handmaid به ارزش 500 سول تهیه کنید. با هر بار استفاده از این آیتم علامتی رو زمین ظاهر خواهد شد که برای دیگر بازیکنان هم قابل مشاهده است و آن ها می توانند با استفاده از این علامت شما را احضار کنند. از آن جایی که کمک رساندن به دیگر بازیکنان برای از میان بردن باس ها به شما مدال پاداش می دهد، توصیه می کنیم علامت خود را اطراف دروازه ورود به باس فایت قرار دهید.

البته فرقه Sunlight اعضایش را از حمله به دیگران باز نمی دارد، با استفاده از Red Orb Eye به حمله به دیگر بازیکنان و از میان برداشتن آن ها هم یکی از این مدال ها پاداش خواهید گرفت.

برای پیدا کردن آیتم مروبط به این فرقه از دومین بنفایر Undead Settlement به خانه مخروبه پیش روی تان وارد شوید، پس از خارج شدن از این مخروبه چندین دشمن را خواهید یافت که درختی فروزان را پرستش می کنند. در آن سوی این درخت آتشین هم چندان خانه دیگر قرار دارد، به آن ها وارد شوید و دنبال شکافی روی کف خانه بگردید. از آن شکاف به پایین بیفتید تا آیتم مربوط به این فرقه را پیدا کنید.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">

محراب این فرقه را هم در Lothric Castle پیدا خواهید کرد. از بنفایر Dragonslayer Armour به سمت قلعه بازگردید، اما پیش از وارد شدن به قلعه به سمت راست بروید تا نردبانی پیدا کنید. بعد از بالا رفتن از نرده مسیر شما تقریبا سر راست است، بعد از مقابله با شوالیه روی پل به اتاق کوچکی با مجسمه ای تخریب شده روبرو خواهید شد، این مجسمه همان محرابی است که باید مدال های تان را تقدیمش کنید.

Mound Makers

20160502150420_1

اگر عضو این فرقه باشید، فرقی ندارد که با Red Eye Orb به دنیای بازیکن دیگر حمله کنید و یا با White Soap Stone به دنیایش احضار شوید، در هر صورت به شکل یک فانتوم بنفش به دنیای او وارد خواهید شد و باید دیگر بازیکنان را بکشید، چه میزبان آن دنیا و چه دیگر فانتوم ها را!  بعد از کشتن آن بازیکنان آیتمی تحت نام Vertebra shackles به شما پاداش داده خواهد شد، آیتمی که می توانید تعداد مشخصی از آن را برای دریافت پاداش به محراب این فرقه اهدا کنید. محراب این فرقه را در بنفایر Pit of Hollows پیدا خواهید کرد.

اما ملحق شدن به این فرقه با توجه به اینکه باس Curse-Rotten Greatwood را از میان برداشته اید یا خیر دو حالت دارد.

اگر هنوز این باس را نکشته اید، به دومین بنفایر Undead Settlement بروید، وارد خانه مخروبه مقابل تان شوید و پس از خارج شدن از آن، هنگامی که به درخت آتشین رسیدید به راست بروید و از روی پل رد شوید. در انتهای این پل استبلی واقع شده، اما قرار نیست وارد این استبل شویم، دقیقا سمت راست دروازه استبل چند جعبه و بشکه چوبی قرار دارد، آن ها را بشکنید تا راهی مخفی برای شما باز شود.

این منطقه تا حدی ممکن است به خاطر دشمنانی که از روی سقف ها به شما تیر پرتاب می کنند دردسر ساز باشد، اما سریع حرکت کنید و از تیر ها جاخالی دهید تا به خانه ای که نردبانی بر آن تکیه زده برسید. فعلا از نردبان بالا نروید، از سمت چپ خانه را دور بزنید و در پشت آن، قفسی خواهید یافت که قادرید با او صحبت کنید. گفت و گو با این NPC آیتمی به شما پاداش نمی دهد، اما برای مرحله بعدی ضروری است.

حال از نردبان بالا بروید و پس از رسیدن به سقف از سمت راست خودتان را پایین بیندازید. NPC ای با قفسی در پشتش خواهید دید که از نظر ظاهر کاملا مشابه با گروهی از دیگر دشمنان است، اما به این دلیل که در مرحله قبلی با موجود درون قفس صحبت کرده بودید کاری به شما ندارد. به قفسش نزدیک و به آن وارد شوید تا کات سینی برای شما پخش شود و به محلی دیگر با NPC ای که نشان این فرقه را را به شما اهدا خواهد کرد تلپورت شوید.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">

اگر Greatwood را از میان برداشته اید، کار شما برای ملحق شدن به این فرقه کمی دشوار تر خواهد شد و باید مراحل یکی از NPC ها یعنی Sirris of the Sunless Realms را انجام دهید.

بعد از صحبت با Anri of Astora و یاورش Horace در بنفایر Halfway Fortress در Road of Sacrifice، به فایرلینک شراین بازگردید تا با سایریس روبرو شوید. و با او صحبت کنید. در ادامه بازی، هنگامی که به بنفایر Old Wolf of Farron رسیدید، از پله ها به سمت راست بالا بروید و در گوشه این برج دیواری خیالی را پیدا خواهید کرد که پشت آن آیتم Dreamchaser’s Ashe قرار گرفته.

به فایرلینک شراین بازگردید و این آیتم را به Shrine Handmaid تقدیم کنید، با یک بار خارج شدن از فایرلینک و بازگشت مجدد به آن مجددا سایریس را خواهید دید که باید سر صحبت را با او باز کنید.

بعد از رسیدن به Irithyll of Boreal Valley، روی پل با موجودی مارمولک مانند روبرو خواهید شد، آن را از بین ببرید، به بنفایر برگردید و استراحت کنید تا روی همان پل با نشانی برای کمک به سایریس برای از میان برداشتن  Creighton the Wanderer روبرو شوید. پس از کمک به سایریس در کشتن کریتون به فایرلینک شراین بازگردید و بار دیگر با سایریس صحبت کنید.

در ادامه بازی، پس از از پای در آوردن آلدریچ در آنور لوندو، به فایرلینک شراین بروید و از Shrine Handmaid آیتم Special Budding Green Blossom را به قیمت 10 سول خریداری کنید. به ورودی باس فایت Cure-Rotten Greatwood برگردید و آن جا با نشان احضار دیگری از سمت سایریس روبرو خواهید شد. این نشان را فعال و به سایریس برای از میان برداشتن Holy Knight Hodrick کمک کنید تا آیتم این فرقه را دریافت کنید.

Blue Sentinels

20160502150414_1

در صورت حمله به یکی از اعضای فرقه Way of Blue، یکی از هم پیمانان این فرقه برای کمک به آن ها احضار خواهند شد. اگر به کمک یکدیگر موفق شوند که بازیکن متجاور را از بین ببرند، آیتمی به نام Proof of a Concord Kept پاداش خواهند گرفت. به دلیل ماهیت اتوماتیک بودن فراخوانی بازیکنان برای یاری رساندن به دیگران، برخی بازیکنان ها به دفعات و به تعداد زیاد و عده دیگری بسیار کم احضار می شوند.

آیتم مربوط به این فرقه برا می توانید برای اولین بار که به Halfway fortress در Road of sacrifice رسیدید با صحبت کردن با Horace، شوالیه سیاه بدست بیاورید. شخصیتی که باید Proof of Concord Keptها را به او اهدا کنید Company Captain Yorshka است در انور لوندو، رهبر فرقه Blade of the Darkmoon است، در حقیقت این دو فرقه اشتراکات بسیاری دارند.

Blade of the Darkmoon

20160502150415_1

همان طور که گفتیم این فرقه اشتراک بسیاری با Blue Sentinels دارد، در صورتی که یکی از اعضای Way of Blue مورد حمله بازیکنی دیگر قرار بگیرد، یکی از اعضای این دو فرقه برای کمکش احضار می شود. تنها تفاوت این فرقه با Blue sentinels این است که اگر بازیکن متجاوز از اعضای Aldrich Faithful باشد، کشته شدنش سول بیشتری پاداش می دهد. Proof of a concord هم آیتم کلیدی این فرقه است که باید به Company Captain Yorshka در آنورلوندو اهدا شود.

سایریس را از فرقه Mound Makers به خاطر دارید؟ برای ملحق شدن به Blade of the Darkmoon باید تقریبا نصف مراحل این NPC را انجام دهید، تا جایی که Dreammaker’s Ashe را به Shrine handmain تقدیم می کنید و سپس با صحبت با Siris، گسچری مخصوص پاداش می گیرید.

از بون فایر آنور لوندو به عقب بازگردید و از پله های سکوی چرخان پایین بروید، برجی با بونفایری روی آن مشاهده خواهید کرد که ظاهرا راهی برای دسترسی به آن موجود نیست اما نگران نباشید، کافی است دل به دریا بزنید و به سمت برج حرکت کنید تا متوجه شوید که پلی نامرئی زیر پای شما قرار دارد! با رسیدن به برج به سمت راست بروید تا از پل نامرئ به روی برج سقوط کنید. Company Captain Yorshka درست سمت چپ شما خواهد بود.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">

 Watchdogs of Farron

20160502150422_1

مرداب های سمی فارون به اندازی کافی مرگ آور هستند، اما پیروان فرقه Watchdogs of Farron در خواب و بیداری شان هم از این مرداب ها حفاظت می کنند. اعضای این فرقه به صورت اتوماتیک برای نبرد با دیگر بازیکنانی که جرئت کرده اند پا به این سرزمین مسموم بگذارند احضار می شوند و در صورت موفقیت در دفاع از قلمرو فارون، Wolf’s blood Swordgrass را پاداش می گیرند.

محافظین مرداب فارون تنها به بازیکنانی حمله خواهند کرد که هنوز باس فایت این منطقه را شکست نداده اند، همین مورد باعث می شود مبارزه های بین اعضای این فرقه و متجاوزان به فلمرو فارون تا حدی ناعادلانه باشد، زیرا بازیکنانی که هنوز باس فایت فارون را شکست نداده اند تقریبا اواسط بازی هستند، اما اعضای این فرقه ممکن است بازی را به پایان هم رسانده باشند.

در مسیر رسیدن از بنفایر Keep Ruins در Road of Sacrifices به دروازه سنگینی که با خاموش کردن سه مشعل باز می شود، درست پیش از رسیدن به دروازه برجی عظیم خواهید دید که سمت چپ آن نردبانی قرار گرفته. کافی است از این نردبان بالا بروید تا گرگ پیر فارون را ملاقات کنید. در مقابل این موجود تعظیم کنید تا نشان این فرقه به شما تعلق بگیرد.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">

Aldrich Faithful

20160502150423_1

این فرقه که نماینده آن در Irithyll of Boreal Valley واقع شده، یکی از سخت ترین فرقه ها از لحاظ فرایند ملحق شدن به شمار می رود. این فرقه هم بر اساس احضار شدن اتوماتیک کار می کند و با ورود بازیکنی به این منطقه، اعضای این فرقه به صورت کاملا اتوماتیک برا نبرد با آن بازیکن به دنیایش احضار می شوند. اما بر خلاف دیگر فرقه ها، منطقه تحت حفاظت پیروان آلدریچ، شلوغ ترین منطقه از لحاظ فعالیت های رقابتی و بازیکن در مقابل بازیکن به شمار می رود، بنابراین شانش احضار شما برای نبرد با بازیکنان دیگر در این منطقه می تواند بسیار بالا باشد.

با از پای در اوردن حریف تان، آیتمی تحت عنوان Human Dregs به شما تعلق می گیرد که با اهدا کردن تعداد مشخصی از آن به رئیس این فرقه پاداش خواهید گرفت.

از بون فایر Pontiff Sulyvahn، به سمت حیاط پر از جاینت های خفته حرکت کنید، می توانید ابتدا از پله های سمت چپ این محوطه بالا بروید تا کشیش هایی که با پرتاب توپ های آتشین کار شما را سخت می کنند از پای درآورید. اولین بار که وارد این منطقه می شوید دو مبارز که نزدیک به برج سنگی نگهبانی می دهند به شما حمله خواهند کرد. این مبارزین بعد از کشته شدن دیگر ظاهر نخواهند شد، بنابراین اگر پیشتر آن ها را از میان برداشته اید لازم نیست نگران آن ها باشید.

با وارد شدن به برج سنگی در انتهای این محوطه راه پله ای به سمت بالا خواهید یافت، اما پیش از بالا رفتن از پله ها، سمت چپ آن ها دیواری نامرئی واقع شده که راه رسیدن به Archdeacon McDonnel پشت این دیوار نامرئی قرار دارد. پس از پشت سر گذاشتن دیوار نامرئی از نردبان پایین بروید تا به فاضلاب برسید، در این جا مبارزه سختی با دو هیولای مامورلک مانند خواهید داشت. بعد از از پای در اوردن این دو، در دورترین گوشه این محوطه بدن پوسیده مک دونل را خواهید یافت.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">

Rosaria's Fingers

20160502150419_1

اگر دوست دارید به بازیکنان دیگر یورش ببرید و زندگی شان را جهنم کنید، این فرقه برای شما است. با از پای در اوردن حریف تان آیتمی به نام Pale Tongue پاداش خواهید گرفت، اگر حریف شما یکی از اعضای Blue Sentinel و یا Blade of the Darkmoon باشد، Forked Pale Tongue دراپ خواهد شد که دو برابر Pale tongue های معمول ارزش دارد.

اما بارز ترین امکانی که این فرقه به پیروانش ارایه می کند، امکات تغییر ظاهر شخصیت و تخصیص مجدد لول ها است. با اهدا یک Pale tongue به رزاریا، می توانید ظاهر شخصیت تان را به کل عوض کنید و یا این که تمامی امتیازاتی که به صفت های تان را اختصاص داده اید پس بگیرید و آن ها را مجددا در صفت های دیگر سرمایه گذاری کنید.

یادتان باشد که با اهدای حتی یک Plae Tongue به رزاریا، سایریس شما را ترک خواهد گفت، بنابراین اگر می خواهید به در فرقه Mound Makers یا Blade of The Darkmoon ملحق شوید، ابتدا مراحل سایریس را به اتمام برسانید.

در Cathedral of the Deep، هنگامی که به سمت میان بر بنفایر Cleansing Chapel  قدم بر می دارید، در سمت راست دری خواهید دید، آن را بگشاید و با سوار بر بالابر شوید. بالابر در بالا برجی توقف خواهد کرد، روی لبه این برج حرکت کنید تا نردبانی به سوی بالای برج بیابید. در بالای برج خواهید دید که گوشه ای تخریب شده، از آن گوشه روی سکوی  زیر پای تان بپرید. مسیر مستقیم را ادامه بدهید و سپس با حرکت به راست خود را در راه باریکی خواهید یافت.

همین طور که در این مسیر پیش می روید به سمت چپ خود دقت کنید و اولین در بازی را که یافتید وارد آن شوید. خود را در بالای Cathedral of the Deep خواهید یافت، باید درست به نقطه مقابل دری که از آن وارد شدید بروید. به این منظور روی طاق ها ابتدا به چپ و سپس هنگامی که به میانه مسیر و محل برخورد دو طاق رسیدید به راست بروید. در انتهای مسیر زیر پای تان سکویی خواهید دید که باید روی آن بپرید. از این سکو هم می توانید به سکوی زیرین بپرید. حال مسیر نسبتا مستقیمی تا رزاریا خواهید داشت.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی