ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موج گرما در چین
علمی

کارخانه‌های تامین قطعات تسلا، اینتل و تویوتا به علت موج گرما در چین تعطیل شدند

موج گرما در چین سبب تعطیلی شش روزه کارخانه‌های اینتل و CATL و شرکت‌های وابسته سازنده باتری خودروهای الکتریکی شد.

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

در راستای تعطیلی کارخانه‌های مذکوردر اثر موج گرما، پیش‌بینی می‌شود قیمت مواد خام مورد استفاده برای تولید باتری خودروهای الکتریکی و پنل‌های خورشیدی احتمالا افزایش یابد.

«اینتل» و «CATL» که مخفف «Contemporary Amperex Technology Limited» است، از جمله بزرگترین کارخانه‌های سازنده باتری خودروهای الکتریکی در جهان هستند. این دو شرکت به دلیل کمبود برق ناشی از موج گرما در استان «سیچوان» چین به مدت شش روز کارخانه‌های خود را تعطیل کردند.

این اقدام، فعالیت کارخانه‌های وابسته مانند تامین کننده باتری تسلا، «فاکسکان» اپل، «تویوتا»، «تجهیزات تگزاس»، «Volkswagen» و «Onsemi» را تحت تاثیر قرار داد.

موج گرمای وارد شده به چین، بدترین موج گرما در 60 سال گذشته در تاریخ این کشور بود. در همین راستا، استفاده از تهویه مطبوع افزایش یافت و درنتیجه دولت چین به تمام کارخانه‌های استان سیچوان دستور داد تا فعالیت خود را تا شنبه هفته آتی متوقف کنند تا فشار وارده به شبکه برق منطقه کاهش یابد. براساس گزارش‌های منتشر شده، دمای هوا در چندین شهر تا 40 درجه سانتی‌گراد بالا رفت.

موج گرما

مقامات دولتی چین در تلاش هستند تا مصرف برق را کاهش دهند زیرا اکنون این استان در حادترین وضعیت تامین برق شهروندان قرار دارد. این احتمالا به این دلیل است که منطقه مذکور به انرژی آبی متکی است و همین مسئله آن را در برابر موج گرما و خشکسالی - که مخازن سدهای آبی را نیز خشک می‌کند - آسیب‌پذیر می‌کند.

شهر سیچوان یک منطقه مهم در زمینه صنایع نیمه هادی و پانل‌های خورشیدی است. این استان همچنین یک مرکز معدنی حیاتی برای لیتیوم است که برای تولید باتری ماشین‌های الکتریکی و گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی تحلیلگران معتقدند که تعطیلی موقت می‌تواند قیمت پلی‌سلیکون و لیتیوم را با کاهش عرضه افزایش دهد. از چهارشنبه - تنها دو روز پس از تعطیلی - مقامات صنعتی تائید کردند که قیمت پلی سیلیکون با افزایش روبرو شده است.

با این‌حال، برخی از شرکت‌ها اختلالات زیادی را پیش‌بینی نمی‌کنند و عقیده دارند خشکسالی‌ هنوز تاثیر چندانی بر آن‌ها نداشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی