ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید رادیاتور

گاهی نیاز است که خودمان برای خرید رادیاتور دست به انتخاب بزنیم. در این مطلب به نکات مهم برای انجام این کار خواهیم پرداخت.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

رادیاتورها سیستم‌های گرمایشی هستند که جایگزین بخاری‌های قدیمی شده‌اند. این محصولات علاوه بر ظاهر زیبا، گرمای خوبی هم در محیط‌های مختلف ایجاد می‌کنند و آن‌ها را در بیشتر ساختمان‌ها با دکوراسیون نوساز و جدید می‌بینیم. گاهی نیاز است که خودمان برای فضایی که قرار است در آن کار یا زندگی کنیم، رادیاتور مناسب را بخریم؛ در این مواقع باید محصولی را در نظر بگیریم که از نظر کیفیت و عمکلرد در سطح مناسبی قرار داشته باشد. نکات و ویژگی‌های مختلفی وجود دارند که باید در فرایند خرید به آن‌ها توجه کنیم؛ از این رو، در این مطلب به بررسی 10 نکته مهم برای خرید رادیاتور خواهیم پرداخت.

10 نکته مهم برای خرید رادیاتورها

رادیاتورها با استفاده از متریال متفاوت و با اندازه و کارایی‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ در نتیجه، باید اطلاعات لازم و کافی را درباره ویژگی‌های مختلف آن‌ها به‌دست آورید؛ تنها در این صورت است که رادیاتورهایی را می‌خرید که کارایی لازم را برای شما داشته باشند. در ادامه می‌خواهیم به 10 نمونه از مهم‌ترین ویژگی‌هایی بپردازیم که با خواندن آن‌ها می‌توانید رادیاتور مناسب را برای محیط‌های مورد نظر خود انتخاب کنید:

1.    نوع رادیاتور؛ پنلی یا پره‌ای

اولین نکته‌ای که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، نوع رادیاتور است. تنوع بالایی از این محصولات در بازار موجود هستند که در این میان مدل‌های پنلی و پره‌ای متداول‌تر به نظر می‌رسند. چند تفاوت اصلی بین رادیاتورهای پره‌ای و پنلی را در جدول زیر می‌بینید:

رادیاتور پنلیرادیاتور پره‌ای
ظاهر یک‌پارچهظاهر چند تکه
نصب آسان‌ترنصب سخت‌تر
وزن کمتروزن بیشتر
غیر قابل تعمیرتعمیر آسان و کم‌هزینه
جنس فولادیجنس آلومینیومی
طول عمر بالاترطول عمر پایین‌تر
گرم شدن دیرترگرم شدن سریع
دوام و طول عمر بالاتردوام و طول عمر پایین‌تر
غیرقابل نصب روی دیوارقابل نصب روی دیوار
مناسب برای فضاهای صنعتیمناسب برای منازل و محیط‌های اداری
قیمت پایین‌ترقیمت بالاتر

با در نظر گرفتن این تفاوت‌ها و مشخص کردن نیاز خود می‌توانید مدل مناسب را انتخاب کنید. دیگر مدل‌های رادیاتورهای موجود در بازار هم شامل مدل‌های رادیاتور شیشه‌ای مدرن، رادیاتور قرنیزی یا مسی، رادیاتور برقی یا پرتابل، رادیاتورهای حوله‌خشک‌کن، رادیاتورهای تک‌پنله، رادیاتورهای افقی و عمودی هستند. قیمت رادیاتور شوفاژ یکی از مهم ترین فاکتور های انتخاب برای مشتریان است که یک رادیاتور را میخواهند یا خیر و بر اساس آن خرید خود را قطعی میکنند.

2.    مشخص کردن محل نصب رادیاتورها

قبل از آنکه بخواهید خرید خود را انجام دهید، باید محل نصب رادیاتور مورد نظر را مشخص کنید. در نظر داشته باشید که برای هر فضایی باید مدل مشخص با تعداد پره‌ها، جنس، میزان گرمایش و... متفاوتی را در نظر بگیرید. انتخاب نوع این محصولات بستگی به موقعیت، ابعاد و اندازه فضا دارد؛ بنابراین، برای هر بخش از ساختمان باید رادیاتور مخصوص و متفاوت را خریداری کنید.

به‌طور مثال، برای سالن پذیرایی، رادیاتورهای افقی گزینه مناسبی هستند که باید به تعداد کافی نصب شوند تا گرمایش مطلوبی ایجاد کنند. در حمام و آشپزخانه نیز معمولا رادیاتورهای لوله‌ای قرار می‌گیرند که نه تنها محیط را گرم می‌کنند، بلکه امکان خشک شدن حوله‌ها را نیز به شما خواهند داد. از طرفی موقعیت طبقه خانه نیز در انتخاب نوع رادیاتور تاثیرگذار است. برای طبقات همکف و بالای پارکینگ و اتاق‌هایی که دیوارهای آن‌ها با فضای باز در ارتباط است، باید رادیاتورهایی با ضریب گرمایشی بالاتر انتخاب شوند.

3.    مشخص کردن تعداد پره‌ها

با مشخص شدن فضایی که قرار است رادیاتور در آن قرار بگیرد، راحت‌تر می‌توانید درباره تعداد پره‌های آن‌ها تصمیم‌گیری کنید. هرچه مساحت مکان بزرگ‌تر و ارتفاع آن بیشتر باشد، تعداد پره‌های رادیاتور نیز باید بالاتر برود. اطلاعات زیر در انتخاب رادیاتور با تعداد پره‌های مناسب به شما کمک خواهد کرد:

  • تعداد پره‌های مناسب برای اتاق‌های 6×8 و ارتفاع سقف حدودی 2.8 متر: 5 تا 7 عدد
  • تعداد پره‌های مناسب برای اتاق‌های 10×8 و ارتفاع سقف حدودی 2.8 متر: 7 تا 9 عدد
  • تعداد پره‌های مناسب برای اتاق‌های 10×12 و ارتفاع سقف حدودی 2.8 متر: 9 تا 11 عدد
  • تعداد پره‌های مناسب برای اتاق‌های 12×15 و ارتفاع سقف حدودی 2.8 متر: 11 تا 13 عدد

4.    ظاهر و طراحی رادیاتور

داشتن طراحی و ظاهر زیبا نیز از ویژگی‌های دیگری است که هنگام خرید رادیاتور حتما باید به آن توجه کنید. در نظر داشته باشید که این سیستم‌های گرمایشی در معرض دید عموم قرار دارند و بخشی از دکوراسیون داخلی به‌حساب می‌آیند؛ بنابراین ظاهر مناسب و زیبا از ویژگی‌های مهم آن‌هاست. حتی برخی از این محصولات دارای رنگ‌های خاص و منحصربه‌فرد هستند و می‌توانید آن‌ها را با توجه به دکوراسیون فضای مورد نظر خود خریداری کنید.

5.    توان حرارتی رادیاتور

توجه به توان حرارتی خروجی نیز هنگام خرید انواع رادیاتورها اهمیت دارد. شما باید با توجه به شرایط آب‌وهوایی منطقه مورد نظر خود، محیطی که برای کار گذاشتن رادیاتور در نظر گرفته‌اید و البته موقعیت قرارگیری ساختمان، رادیاتوری با توان حرارتی خروجی مناسب را خریداری کنید. میزان توان حرارتی رادیاتور مشخص می‌کند که چه میزان گرما از این محصول در محیط ساطع می‌شود. برای مشخص کردن توان حرارتی مناسب برای محیط‌های مورد نظر، حتما از متخصص کمک بگیرید.

6.    کیفیت و طول عمر محصول

هنگام خرید رادیاتور باید به ماندگاری و طول عمر آن هم توجه کنید. کیفیت بالای رادیاتور مشخص می‌کند که دوام و ماندگاری آن چقدر است. تولیدکننده‌های معتبر با ارائه ضمانت‌نامه به مشتریان خود تضمین می‌دهند که محصول خریداری‌شده تا مدت زمانی طولانی بدون خرابی کار می‌کند. با دریافت این گواهی خیالتان بابت جنس خریداری‌شده راحت خواهد بود.

7.    توجه به نوع شیر رادیاتور

موضوع مهم دیگر در رادیاتورها توجه به مدل شیر آن‌هاست. معمولا دو شیر زاویه‌دار و مستقیم در رادیاتورها وجود دارند که نمونه‌های مستقیم متداول‌تر هستند. این شیرها از کف زمین یا دیوار به رادیاتور می‌رسند و باعث جریان آب می‌شوند. از شیرهای زاویه‌دار که جدیدتر هستند، بیشتر زمانی استفاده می‌شود که فرد نخواهد لوله‌کشی زیادی در محیط انجام دهد یا فضای خیلی زیادی در دسترس نباشد.

8.    توجه به جنس رادیاتور

هنگام خرید رادیاتور باید به جنس آن هم توجه کنید. 4 جنس متداول این محصولات در بازار، فولادی، استیل، چدنی و آلومینیومی هستند. فولاد محکم‌ترین جنس این محصولات است. نمونه‌های استیل به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالا از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. مدل‌های چدن نیز در برابر آب و رطوبت کاملا مقاوم عمل می‌کنند؛ اما امروزه کمتر از آن‌ها در ساخت رادیاتورها استفاده می‌شود. درنهایت، مدل‌های رادیاتور آلومینیومی را در بازار می‌‌بینیم که نگهداری و تعمیر آن‌ها ساده است و مقاومت بالایی در برابر زنگ‌زدگی دارند. با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید محصولی مناسب با جنسی ایده‌آل را برای خود خریداری کنید.

9.    برند تولید کننده رادیاتورها

نکته مهم بعدی در خرید رادیاتورها، توجه به برندی است که آن‌ها را تولید می‌کند. محصولات شرکت‌هایی که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند، مطمئن‌تر خواهند بود. نام 5 نمونه از این تولیدکننده‌ها را در اینجا می‌بینید:

  • برند هاتیپس hotips: این برند در زمینه تولید رادیاتورهای آلومینیومی، استیل و طرح چوب فعالیت دارد و در سال 1402، به‌عنوان برند معتبر به ثبت رسیده است.
  • برند بوتان Butane: بوتان را تقریبا همه می‌شناسند. این تولیدکننده فعالیت خود را از سال 1332 آغاز کرد. سپس در سال 1370 تولیدات خود را گسترش داد و محصولاتش را به کشورهای اروپایی نیز صادر کرد. رادیاتورهای بوتان از کیفیت بالایی برخوردار هستند و همه آن‌ها کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.
  • برند لورچ Lorch: این تولیدکننده نیز که از سال 1356 در این زمینه فعالیت می‌کند، توانسته حتی بازارهای خارجی را هم به دست بگیرد. لورچ محصولات باکیفیت و عالی را وارد بازار کرده است و نزدیک به 300 نفر در کارخانه‌جات این شرکت مشغول به فعالیت هستند.
  • برند ایران رادیاتور Iran Radiator: تقریبا همه از کیفیت و کارایی محصولات ایران رادیارتور اطلاع دارند؛ به همین دلیل، این رادیاتورها از پرفروش‌ترین‌های بازار هستند. رادیاتورهای پنلی و آلومینیومی از محصولات اصلی این برند به‌شمار می‌آیند و این امکان را به شما می‌دهند تا سال‌ها بدون نگرانی از آن‌ها استفاده کنید.
  • برند سپاهان Sepahan: سپاهان در حدود 4 دهه است که در زمینه تولید انواع سیستم‌های گرمایشی فعالیت می‌کند. این مجموعه رادیاتوهای پنلی بسیار باکیفیتی را عرضه کرده است و مشتریان زیادی در منازل و ادارات از این تولیدات استفاده می‌کنند.

10. وجود ویژگی‌های اختصاصی در رادیاتور

در برخی از رادیاتورهای نسل جدید، ویژگی‌‌ها و قابلیت‌های جالبی دیده می‌شود. برای مثال، در برخی از آن‌ها المنت حرارتی را می‌بینیم. با وجود این قطعه در رادیاتور، دیگر به فعال کردن کل سیستم گرمایشی منزل خود نیاز ندارید؛ درنتیجه، به میزان زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

برخی از رادیاتورها هم مجهز به نسخه بلوتوث هستند. با این قابلیت، زمانی که در کنار رادیاتور نیستید، از طریق بلوتوث می‌توانید اتصال گوشی همراه خود به آن را انجام دهید و درجه حرارت رادیاتور را کم و زیاد کنید.

قیمت؛ موضوعی مهم برای خرید انواع رادیاتور

به جز 10 نکته‌ای که نام بردیم، موضوع اصلی دیگری هم وجود دارد که زمان خرید رادیاتور باید در نظر گرفته شود و آن هم قیمت این محصولات گرمایشی است. از آنجایی که تنوع رادیاتورها در بازار زیاد است، هرکسی می‌تواند نمونه مناسب و مورد نیاز خود را با توجه به بودجه‌‌ای که در اختیار دارد، انتخاب کند. کافی است سری به بازار بزنید و با در نظر گرفتن مشخصات و مبلغ هر محصول و مقایسه آن‌ها، بهترین گزینه را خریداری کنید. برای این کار می‌توانید از سایت‌های اینترنتی مثل دیجی کالا هم کمک بگیرید.

خرید انواع رادیاتور از دیجی کالا

همان‌طور که گفتیم، برای خرید رادیاتور مناسب باید به نکاتی مانند اندازه، مشخصات فنی، ویژگی‌های محل نصب، شرایط زندگی و بودجه‌ خود توجه کنید. شما می‌توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه‌های مختلف خرید خود را انجام دهید یا آن را به‌صورت آنلاین از دیجی کالا سفارش دهید. دیجی کالا مسیری راحت را برای خرید پیش‌روی شما قرار می‌دهد. تنوع محصولات موجود در این سایت بالاست و امکان مقایسه مشخصات فنی آن‌ها را خواهید داشت. در نتیجه این روند، بهترین گزینه‌ها در دسترس شما خواهند بود. به‌علاوه، فرایند خرید آنلاین از دیجی کالا باعث می‌شود تا بدون صرف زمان و انرژی زیاد، محصول مورد نظر خود را درب منزل دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی