ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات اپتیموس تسلا
کیان

ظاهراً ربات‌های اپتیموس در رویداد اخیر تسلا توسط انسان‌ها کنترل می‌شدند

گزارش‌ها نشان می‌دهد ربات‌های اپتیموس تسلا در رویداد اخیر این شرکت کاملاً مستقل نبوده‌اند و از انسان‌ها کمک می‌گرفتند.

آزاد کبیری
نوشته شده توسط آزاد کبیری | ۲۳ مهر ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۱

در رویداد «We, Robot» تسلا، گروهی از ربات‌های انسان‌نما اپتیموس (Optimus) حضور داشتند که برای مهمانان نوشیدنی سرو می‌کردند و با آن‌ها مشغول بازی و صحبت می‌شدند اما عجیب این بود که این ربات‌ها می‌توانستند با دیگران حرف بزنند. به نظر می‌رسد این ربات‌ها یک دستیار انسانی از راه دور نیز داشته‌اند.

براساس گزارش ورج، یکی از حاضران رویداد متوجه شده در برخی موارد، انسانی از راه دور اپتیموس را کنترل می‌کند. «آدام جوناس»، تحلیلگر مورگان استنلی، نیز می‌گوید ربات‌های تسلا «به tele-ops (مداخله و کمک انسانی) متکی بودند.» دلایل آشکاری برای این ادعا وجود دارد؛ برای مثال ربات‌ها همه صداهای متفاوتی داشتند یا اینکه پاسخ‌های آن‌ها فوری بود و صدا نیز با حرکاتشان دقیقاً مطابق بود.

ربات‌های اپتیموس و دستیار از راه دور انسان

البته به نظر نمی‌رسد تسلا تمام تلاشش را برای پنهان‌کردن این امر کرده باشد تا همه فکر کنند ربات‌های اپتیموس کاملاً مستقل عمل می‌کنند. به گفته Jalopnik وقتی شخصی از ربات تسلا پرسید هوش مصنوعی چقدر در کنترل آن دخالت دارد، اپتیموس گفت: «شاید کمی.» مطمئناً اگر هوش مصنوعی مسئول کنترل ربات باشد، چنین پاسخی نمی‌داد. همچنین ربات دیگری به یکی از حاضران گفت: «امروز، یک انسان کمکم می‌کند.» و اضافه کرد کاملاً مستقل نیست.

اولین باری که «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا، می‌خواست ربات انسان‌نمای این شرکت را در رویدادی معرفی کند؛ آشکارا انسانی را آورد که لباس ربات پوشیده بود و در صحنه می‌رقصید؛ بنابراین تعجبی ندارد که در رویداد اخیر نیز در ابعاد دیگری چنین کاری کرده باشد. البته به نظر نمی‌رسید افرادی که به این رویداد رفتند، از این موضوع ناراحت باشند.

رویداد «We, Robot» بر معرفی خودروهای جدید تسلا، سایبرکپ و روبوونُ متمرکز بود و ربات‌های اپتیموس در حاشیه‌ای این رویداد بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی