ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عرضه اسنپدراگون ۸ نسل ۴
موبایل

بنچمارک منتسب به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ رکوردشکنی کرد؛ سریع‌تر از A18 پرو اپل

این تراشه تا چند هفته آینده به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد.

حمید گنجی
نوشته شده توسط حمید گنجی | ۲۳ مهر ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۰

کوالکام تا چند روز آینده از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خود رونمایی می‌کند. این تراشه حالا در بنچمارک گیگ‌بنچ و روی گوشی ویوو iQOO 13 دیده شده و توانسته در تست چندهسته‌ای بالاترین نمره را در دنیای گوشی‌های هوشمند کسب کند.

بنابر گزارش Wccftech، آخرین باری که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در بنچمارکی دیده شد، توانست در تست چندهسته‌ای امتیاز بالای ۱۰ هزار را کسب کند. این تراشه در آن زمان روی گوشی وان پلاس ۱۳ نصب شده بود و در مقایسه با تراشه‌هایی مانند A18 Pro اپل توانست تا ۱۸ درصد عملکردی بهتری ثبت کند. این تراشه همچنین از A17 Pro نیز حدود ۳۹ درصد سریع‌تر بود.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ اواخر همین ماه معرفی می‌شود

Snapdragon 8 Gen 4 benchmark

در جدیدترین مورد، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ روی گوشی ویوو iQOO 13 مشاهده شده و عملکرد آن در بنچمارک گیگ‌بنچ سنجیده شده است. تراشه جدید کوالکام توانسته در تست تک‌هسته‌ای امتیاز ۳۲۱۷ و در تست چندهسته‌ای امتیاز ۱۰۳۰۵ را کسب کند.

در مقایسه با وان پلاس ۱۳، گوشی ویوو iQOO 13 در تست تک‌هسته‌ای نمره کمتری کسب کرده اما در تست چندهسته‌ای توانسته نمره بالاتری به‌ دست بیاورد. البته نباید فراموش کرد برخی بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری نیز در ثبت چنین نمراتی اثرگذار هستند؛ برای مثال، ویوو iQOO 13 ممکن است خنک‌کننده بهتری داشته باشد یا به برخی پوسته‌های سفارشی اندروید مجهز شود تا درنهایت به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ اجازه دهد قدرت بیشتری آزاد کند.

متأسفانه هیچ‌کدام از این تست‌ها میزان مصرف انرژی تراشه را نشان نمی‌دهد. درحالی‌که کسب نمره بالاتر در تست‌ها به معنای قدرت بیشتر تراشه است، بهره‌وری انرژی معیار مهم دیگری است که هرگز نباید نادیده گرفته شود.

کوالکام اواخر همین ماه به‌صورت رسمی از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ رونمایی می‌کند. انتظار می‌رود بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی به این تراشه مجهز شوند. همچنین اسنپدراگون ۸ نسل ۴ رقیب جدی دایمنسیتی ۹۴۰۰ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی