ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام از احتمال کاهش فروش چیپست های خود در نیمه دوم سال جاری سخن می گوید

کوالکام پیش بینی کرده که رونق کسب و کار چپیست هایش در نیمه ی دوم سال جاری میلادی قدری دچار افول خواهد شد و علت آن را نیز از دست دادن یکی از مشتریان بزرگش ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

کوالکام پیش بینی کرده که رونق کسب و کار چپیست هایش در نیمه ی دوم سال جاری میلادی قدری دچار افول خواهد شد و علت آن را نیز از دست دادن یکی از مشتریان بزرگش عنوان نموده. البته تقریباً همه ی ما می دانیم موفق ترین چیپست ساز عرصه ی موبایل در رابطه با کدام شرکت سخن به میان آورده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در روزهای اولیه ای که مشکل داغ شدن بیش از حد اسنپدراگون ۸۱۰ مطرح شد، کمپانی سامسونگ تصمیم گرفت تا در پرچمداران جدید تحت توسعه ی خودش (گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج) از چیپست های خانگی اگزینوس ۷۴۲۰ استفاده نماید.

تا پیش از رویداد مذکور به صورت معمول کره ای ها پرچمداران شان را در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای غربی دیگر با همراهی چیپست های اسنپدراگون کمپانی کوالکام عرضه می کردند و تنها بازارهای در حال توسعه نسخه ای بهره مند از چیپست های اگزینوس را دریافت می نمودند.

اما حتی حالا به نظر می رسد سامسونگ به قدری از کهکشانی های تازه اش بازخورد مثبت دریافت کرده که تصمیم گرفته در آینده هم به سیستم-روی-چیپ های توسعه یافته خودش متکی باشد و دیگر به سراغ محصولات سایر شرکت ها نرود.

کوالکام باور دارد تغییرات بازار و افزایش فروش برخی اسمارت فون های پرچمدار نسبت به محصولاتی مهمی که از چیپ های تولیدی این کمپانی بهره می گیرند، سبب خواهد شد تا فروش دستاوردهای برجسته و مدرن اش قدری کاهش را تجربه نماید. ضمن اینکه استفاده یا عدم استفاده گلکسی نوت ۵ از خانواده ی اسنپدراگون ها نیز فاکتور مهمی محسوب می گردد که هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

شرکت مورد بحث در سه ماهه ی مالی دوم سال، ۲۲۳ میلیون پردازنده به فروش رسانده که این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه در گذشته رشدی ۲۴ درصدی را نشان می دهد. دیوایس هایی که از چیپست های اسنپدراگون استفاده می نمایند نیز با افزایش فروشی ۳۰ درصدی مواجه گشته اند و ۳۳۸ میلیون عدد از آنها توسط کاربران خریداری شده است. درآمد حاصل از فروش محصولات مورد اشاره ۷۵.۸ میلیارد دلار بوده که ۱۴ درصد بیشتر از سال گذشته محسوب می گردد و قیمت متوسط برای هر گجت نیز بین ۱۹۳ الی ۱۹۹ دلار قرار داشته.

کوالکام درآمدی ۶.۹ میلیارد دلاری و سود خالصی ۱.۱ میلیارد دلاری را تجربه کرده ولی باید منتظر ماند و دید آیا اوضاع در نیمه ی دوم ۲۰۱۵ هم قابل قبول باقی خواهد ماند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • samsungmobile
    samsungmobile | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    هنوز تو میانرده ها کوالکام حرف اوله!
    سری 600 تقریبا هیچ رقیبی نداره! نه اکسینوس رقیبی واسه اون سطح داره نه مدیاتک زورش میچربه!
    سامسونگ باید کم کم یه فکری واسه بومی سازی پردازنده میانرده و پایین هاش بکنه! مچ کردن تایزن با اکسینوس و یه گوشی که سخت افزار با نرم افزار مچ و اختصاصی خود سامسونگ میشه و یه جورایی پیاده کردن روش اپل به نحو دیگه میشه!

    • احمدM2
      احمدM2 | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

      اگه اشتباه نکن MTK6752 اگه قویتر از اسنپ 615 نباشه به همون اندازه قدرتمنده

  • ali
    ali | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سامسونگ ابرقدرت دنیای تکنولوژی

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خب اینجور ک معلومه کوالکوم شکستشو قبول کرده حالع باید با چیپست ها جدید جبران کنه ، هنوزم اعتمادی که به کوالکوم دارم رو به هیشکی ندارم

  • Envy
    Envy | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    کوالکام باد رفت توی دماغش یدفه خودش رو گم کرد ، اما الان چاره نداره خشتکش رو پاره کنه !!!

  • ★Saeed ★saye
    ★Saeed ★saye | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    چه میکنه این سامسونگ!

    تنها راه نجات کوالکام در حال حاظر همون همکاری با سامیه...

مطالب پیشنهادی