ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل اقدام به ثبت پتنت طراحی برای ساعت هوشمند خود کرد

اپل که روزگاری اقدام به ثبت پتنت برای مستطیل با گوشه های گرد نموده بود، حالا ظاهراً پتنتی را برای مربع با گوشه های گرد ثبت کرده، یا حداقل به نوعی قصد اقدامی مشابه را دارد. اکنون گفته ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

اپل که روزگاری اقدام به ثبت پتنت برای مستطیل با گوشه های گرد نموده بود، حالا ظاهراً پتنتی را برای مربع با گوشه های گرد ثبت کرده، یا حداقل به نوعی قصد اقدامی مشابه را دارد.

اکنون گفته می شود سازنده تلفن های هوشمند آیفون حق امتیاز پتنتی را برای اپل واچ خود به ثبت رسانده تا از کپی شدن طراحی اولین گجت پوشیدنی اش توسط سایر تولید کنندگان جلوگیری نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این پتنت شامل ظاهر مربع شکل بدنه ساعت و درگاه هایی که بندها در آنها جای می گیرند، چرخنده دیجیتالی (digital crown)، دکمه کناری و سنسورهای پشت اپل واچ می گردد و طراحی به کار رفته در همه ی این موارد را منحصر به کمپانی ساکن کوپرتینو می نماید.

apple_watch_patent.0

طبق اطلاعات موجود پتنت فوق الذکر در ماه آگوست سال گذشته به اداره ی "ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده" ارائه شده، اما تائید و نهایی گشتن آن تا دیروز به طول انجامیده است.

در اسناد پتنتی که اپل برای ثبت ارائه نموده علاوه بر تصویری از ساعت خود این شرکت، جزئیات و اطلاعاتی در رابطه با محصولات رقبا از جمله ساعتهای Galaxy Gear سامسونگ، پبل، متاواچ و... نیز وجود داشته که همگی دارای بدنه ای تقریباً مربع شکل هستند و ظاهراً اداره ثبت اختراعات کلیه این گجت ها را با ابزار پوشیدنی کمپانی ساکن کوپرتینو به صورت کامل قیاس نموده و سپس یکتا بودن طراحی آن را پذیرفته است.

البته نباید فراموش کرد این پتنت تنها به ایالات متحده آمریکا مربوط شده و در صورتیکه شرکتی در سایر کشورها محصولی را بر خلاف آن تولید و وارد بازار نماید احتمالاً با مشکل چندانی مواجه نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • اَلِــــــــکــــــس
    اَلِــــــــکــــــس | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خوشم میاد اپل پتنت میکنه. توی امریکا اپل حکومت میکنه :D

    • اَلِــــــــکــــــس
      اَلِــــــــکــــــس | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

      توی امریکا حکومت میکنه دیگه دروغ که نگفتم! منفی الکی ندید. درستی یا اشتباه بودن حرفمو ثابت کنید نه اینکه با منفی بگید که قبول ندارید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی