ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Moonraker آشنا شوید؛ ساعت هوشمند نوکیا که به دست مایکروسافت به قتل رسید

در روزگاری نه چندان دور و در حالی که اپل در حال کار بر روی ساعت هوشمند خود بود، مهندسین نوکیا نیز در تکاپو بودند تا پوشیدنی مخصوصی را روانه بازار سازند. این ساعت هوشمند ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۲۳

در روزگاری نه چندان دور و در حالی که اپل در حال کار بر روی ساعت هوشمند خود بود، مهندسین نوکیا نیز در تکاپو بودند تا پوشیدنی مخصوصی را روانه بازار سازند.

این ساعت هوشمند با نام Moonraker شناخته می شد و قصد داشت تا ظاهری متفاوت از ویندوز فون را در اختیار کاربران قرار دهد. نوکیا حتی نمونه اولیه این ساعت را هم تولید کرد و آن را در اختیار برخی از شریکان تجاری خود نیز قرار داد؛ طبق برنامه قرار بود تا این محصول همراه با لومیا ۹۳۰ به بازار عرضه شود، اما ناگهان همه چیز بهم ریخت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بله، مایکروسافت به عنوان صاحب جدید نوکیا تصمیم گرفت تا این پروژه را متوقف نماید و Moonraker را به قتل برساند. ساعت هوشمند نوکیا هرگز به بازار نیامد، چرا که در آن زمان اهالی ردموند در انتظار آماده شدن Microsof Band (بررسی دیجیاتو) بودند و نمیخواستند هیچ موضوعی عرضه این محصول به بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

تصاویری که در این مطلب مشاهده می کنید، متعلق به Moonraker است که به تازگی در بلاگ تامبلر یکی از اعضای تیم طراحی مایکروسافت مشاهده شده است.

نوکیا این ساعت را به رابط کاربری با طراحی مترو مجهز کرده بوده و برای آن اپلیکیشن هایی از قبیل ایمیل، پیامک و برقراری تماس را در نظر داشته است. Moonraker حتی می توانسته تا با استفاده از برنامه ای مخصوص، نقش کنترل از راه دور دوربین موبایل را نیز ایفا نماید.

به نظر شما ممکن است روزی Moonraker دوباره شانسی برای عرضه به بازار داشته باشد؟

microsoftmoonraker2.0-w600

microsoftmoonraker1.0-w600

microsoftmoonraker4.0-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • xoder
    xoder | ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

    الان یه ساعته دارم به مانیتورم که ویندوز لود شده فحش میدم :((
    چرا آخه ! به این خوشگلی ... اه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی