ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واتس اپ به مرز ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسید

مطابق پستی که به تازگی توسط Jan Kourn، مدیر عامل واتس اپ، روی فیس بوک منتشر شده این اپلیکیشن که برای تبادل پیام بدون پرداخت هزینه های مخابراتی و بر بستر اینترنت مورد استفاده قرار ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۱:۵۹

مطابق پستی که به تازگی توسط Jan Kourn، مدیر عامل واتس اپ، روی فیس بوک منتشر شده این اپلیکیشن که برای تبادل پیام بدون پرداخت هزینه های مخابراتی و بر بستر اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد، حالا ماهیانه ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

گفتنی است در ماه آوریل اعلام شده بود ۸۰۰ میلیون نفر به شکل ماهانه از واتس اپ بهره می گیرند و اکنون شواهد نشان می دهند این رقم تنها ظرف ۱۵۰ روز ۱۰۰ میلیون رشد داشته.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از عوامل بالا رفتن نرخ رشد کاربران واتس اپ را می توان به خریداری شدن آن توسط فیس بوک در سال گذشته و در ازا ۱۹ میلیارد دلار نسبت داد. اپلیکیشن مذکور در آگوست ۲۰۱۴ ششصد میلیون کاربر داشت و پس از به تملک درآمدنش به وسیله غول شبکه های اجتماعی، در ابتدای سال جاری عدد یاد شده به هفتصد میلیون رسید.

البته کمپانی مادر واتس اپ یا همان فیس بوک نیز شرایط بسیار مساعدی را با ۱.۴۴ میلیارد کاربر فعال تجربه می کند، عددی که تقریباً سه برابر کاربران توییتر محسوب می شود. توییتر در جولای ذکر نموده بود ۳۱۶ میلیون نفر ماهانه این شبکه اجتماعی را مورد استفاده قرار می دهند.

در این میان نکته ی جالبی نیز وجود دارد، آنهم اینکه اپلیکیشن پیغام رسان فیس بوک ۷۰۰ میلیون کاربر دارد و به نظر می آید اقدام زاکربرگ برای تصاحب واتس اپ موثر واقع شده و حالا او و شرکت متبوعش یکی از قدرتمندترین ها و بی رقیب ترین ها در عرصه پیغام رسانی آنلاین محسوب می گردند.

واتس اپ در سال ۲۰۰۹ بنیانگذاری شده و به تازگی امکان ارسال پیغام صوتی نیز به آن افزوده گشته تا پتانسیل رقابت بیشتری با نام هایی همچون وایبر و اسکایپ پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • saman.farabi4040
    saman.farabi4040 | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    واقعا من نمیدونم وقتی مسنجر قوی مثل لاین هست که هیچ وقت تا حالا قطع یا فیلتر نشده چرا ملت برن سراغ مسنجرای دیگه

  • سعید
    سعید | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

    جالبه زمانی که وایبر خدابیامرز بود، همه جا میگفتن چرا رایگانه و شما کالا هستید و پولش میره تو جیب فلان رژیم و ...!
    در مورد واتس اپ نشستند حساب کردند زاکربرگ چقدر برای هر کاربر پرداخت کرده. به این موضوع که واتس اپ رایگان نیست هم اشاره ای نمی شد/ در صورتی هم که کسی اشاره می کرد، در جواب می گفتند پول شما به دست یک رژیم خاص واریز می شود!!

    و اما حالا که تلگرام مدعی شده این برنامه و قابلیت هاش تماما رایگان هستند کسی نمیپرسه کاربران نقش کالا هستند یا خیر؟
    و این هزینه رو تلگرام از کجا میاره؟ چطوری کسب درآمد میکنه؟

    ضمن اینکه تلگرام با شعار کپی از واتس اپ وارد میدان شد و الان به کلی تغییر رویه داده و یک شبکه اجتماعیه تا یک پیامرسان. قابلیت هاش تماما این موضوع رو نشون میده. از نوع فوروارد مطالب تا داشتن یوزرنیم و نداشتن تماس صوتی و ...

    و امنیت در تلگرام هم یک جوکه! همون ابری بودنش و مالتی دیوایس بودنش برای امنیت این روزها فاجعست.

    ضمن اینکه به راحتی هم به دولت ها دسترسی میده. و همین روزها برای خودمون کاملا این موضوع معلومه.

    خیلی واضحه که ایرانی ها در تلگرام باشند. اما کاربران جهانی واتس اپ نشون میدن که چه دید بهتری دارند.

  • فرشاد بندری
    فرشاد بندری | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

    واتس اپ رو مقایسه کنید با تلگرام، از همه لحاظ ضعیف تر از تلگرامه، تلگرام حداقل 15 تا ویژگی منحصر به فرد داره که واتس اپ اونا رو نداره، واقعا واتس اپ قابل مقایسه با تلگرام نیست، همین سرویس ابری و سینک شدن پیام ها بین دیوایس های مختلف و داشتن نسخه مخصوص ویندوز میارزه به کل واتس اپ، تلگرام انقد پیشرفته شده که حتی قابلیت two step verification هم واسه امنیت اکانت کاربرا گذاشته، کدوم مسنجر همچین قابلیتی رو داره؟ کدوم مسنجر قابلیت shared link داره که بتونی تمام لینک هایی که تو چت واسه هم فرستاددید رو به صورت یک جا ببینید، واقعا برای من عجیبه با وجود امکانات فوق العاده تلگرام مردم چطور میتونن از مسنجر دیگه ای استفاده کنن، اگه بخوام دونه دونه قابلیتای منحصر به فرده تلگرامو بگم باید یک صفحه کامل تایپ کنم، سکرت چت و کاستوم استیکر و قابلیت یوزرنیم و فرستادن هر نوع فایل با هر نوع فرمتی بماند
    واتس اپ جلوی تلگرام مثل یه شوخی میمونه، حتی یه دونه برتری نسبت به تلگرام نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی