ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پمپ های گاز روسیه به زودی به شارژرهای اتوموبیل های الکتریکی مجهز خواهند شد

کاهش قیمت سوخت، سبب ضرر و زیان بسیاری طی سال های اخیر برای صنعتگران نفت روسیه شده و مردم حالا تمایل کمتری به خرید ماشین های سنتی نشان می دهند. با در نظر گرفتن این ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

کاهش قیمت سوخت، سبب ضرر و زیان بسیاری طی سال های اخیر برای صنعتگران نفت روسیه شده و مردم حالا تمایل کمتری به خرید ماشین های سنتی نشان می دهند. با در نظر گرفتن این تغییر مسیر در کشوری که تقریبا 150 میلیون نفر جمعیت دارد، دیمیتری مدودف، تصمیم دارد تا تاریخ 1 نوامبر سال 2016، تمام پمپ های گاز و بنزین این کشور را مجهز به شارژر اتوموبیل های الکتریکی کند و این یک تغییر اجباری است.

متخصصین معتقدند این تغییر اجباری می تواند هزینه ای هنگفت برای صاحبان این مشاغل در بر داشته باشد. در حال حاضر تعداد بسیار اندکی خودروی الکتریکی در شهرهای روسیه وجود دارد و طبیعتا صرفه ی مالی برای آن در نظر گرفته نشده اما مدودف سعی دارد با آماده کردن زیرساخت ها، مردم را به استفاده از ماشین هایی سالم تر تشویق کند.

Andrei Toptun، مدیر مرکز تحقیقاتی AutoStat می گوید در مجموع تا به حال 500 خودروی الکتریکی در روسیه فروخته شده است. برای مثال، وبسایت auto.ru اعلام نموده که از 60 هزار خودروی فروخته شده در مسکو، فقط 18 عدد الکتریکی بوده اند و از این میزان، 13 ماشین برای تسلا بوده که قیمتی بین 60 الی 180 هزار دلار داشته اند.

در حال حاضر ارزان ترین خودروی الکتریکی که در مسکو به فروش می رسد، Mitsubishi i-MiEV مدل 2011 با قیمت 12 هزار دلار است. نروژ، به عنوان یکی از همسایگان روسیه، در ماه آپریل تعداد 50 هزار خودروی الکتریکی را ثبت کرد و به عنوان کشوری پیشرو در این زمینه مطرح شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Metal
    Metal | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    ميتسوبيشي يكزماني عالي بودش
    تسلا هم قراره مدل ارزونتري بسازد رقيب نيسان ليف بشود ! نيسان و نگفت چرا ؟!
    زندان نروژم آرزو است ...

مطالب پیشنهادی