ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی و ارائه توضیحاتی بیشتر در مورد عملکرد نمایشگر اکسپریا Z5 پریمیوم

تلفن هوشمند اکسپریا Z5 از سونی اولین موبایلی در جهان محسوب می شود که به نمایشگری 4K مجهز شده و کاربرانی که فرصت داشته اند آن را در جریان نمایشگاه IFA 2015 تجربه کنند به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۹ مهر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

تلفن هوشمند اکسپریا Z5 از سونی اولین موبایلی در جهان محسوب می شود که به نمایشگری 4K مجهز شده و کاربرانی که فرصت داشته اند آن را در جریان نمایشگاه IFA 2015 تجربه کنند به شدت مورد تمجید و ستایش قرارش داده اند.

اما در این میان و تنها اندکی پس از معرفی دستگاه مذکور، بحث و جدال در مورد صفحه نمایش خارق العاده آن بالا گرفت و کار به جایی رسید که کمپانی ژاپنی رسماً اعلام کرد "زد ۵ پریمیوم" تنها ویدئوها و عکس های 4K را با رزولوشن یاد شده به تصویر می کشد و در سایر مواقع به رزولوشن ۱۰۸۰p یا همان تمام HD سوئیچ می نماید؛ این راهکار به یقین برای بهبود عمر باتری اتخاذ شده و البته سونی تصمیم گرفته یکبار دیگر توضیحاتی را در دفاع از آن عنوان نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همگی می دانیم که در پشت اسمارت فون مورد اشاره دوربینی ۲۳ مگاپیکسلی و بسیار با کیفیت جای گرفته که می تواند ویدئوهایی 4K را ثبت کند، در اختیار داشتن نمایشگری با همین رزولوشن سبب خواهد شد پس از ضبط ویدئو تماشای آن با تجربه ی کاربری بهتری همراه گردد. اما از سوی دیگر سونی باور دارد کاملاً آگاهانه از نمایش رابط کاربری با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل در دیگر مواقع خودداری کرده و انجام چنین کاری عملکرد باتری را به شدت تحت تاثیر قرار می داده.

در حالیکه بسیاری از کاربران همان روزهای اول از احساس شان مبنی بر اینکه صفحه نمایش زد ۵ پریمیوم در اکثر مواقع آنقدر که باید واضح باشد واضح نیست سخن گفتند، حالا در پاسخ شان از جانب کمپانی تولید کننده آمده:

برای این مسئله دلایلی مشخص وجود دارد. ما بعد از تحقیقات وسیع بر روی کاربران و انجام آزمایشات گوناگون دریافتیم افراد ترجیح می دهند تنها فایل های چند رسانه ای را با وضوح بسیار بالای 4K مشاهده کنند و اولویت شان بر این است که از سایر قابلیت های فوق العاده موبایل ها ما بدون لطمه وارد گشتن به عمر باتری محصول بهره بگیرند.

سونی موبایل در بخش دیگری از توضیحاتش هم به عدم آمادگی اپ ها برای صفحه نمایش های UHD می پردازد و می گوید:

بسیاری از اپ های شخص ثالث برای صفحه نمایش های 4K آماده نیستند و این در حالیست که نمایشگر اکسپریا زد ۵ پریمیوم رزولوشنی برابر با ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل را ارائه نموده و تراکم پیکسلی اش نیز به ۸۰۶ppi می رسد. ما احساس می کنیم دیوایسی را ساخته ایم که می تواند الهام بخش مسیر آینده توسعه دهندگان و اپ هایشان باشد.

پس از انتشار توضیحات برند ژاپنی عده ای باور دارند گفته های آمده در بالا تنها شیوه ای برای بازاریابی بیشتر و بهتر محصول هستند و قشری دیگر نیز معتقدند به واقع سونی مسیر آینده را مشخص کرده و راهی را تعیین نموده که دیر یا زود نام های بزرگ دیگر نیز در آن گام خواهند گذاشت.

سونی با عرضه ی اکسپریا Z3+‌ و البته در برخی بازارها Z4 نتوانست آنطور که باید و شاید به موفقیت دست یابد و حالا خانواده ی زد ۵ برگ هایی محسوب می شوند که باید پیروزی را به خانه ی این کمپانی بیاورند و می بایست دید با گذر زمان این مسئله محقق خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (41 مورد)
  • Moazez
    Moazez | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

    چقثر عالیه که من انقد از ساملونگ دشمن دارم. این نشون میده من چقدر آدم موفقی هستم. انسان موفق همیشه دشمن زیاد داره. لذت میبرم از طرز حرف زدنتون ساملونگیا

    • shahin
      shahin | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

      شما چهره شناخته شده هستید

    • shahin
      shahin | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

      :(
      جالب نبود بی ادب

  • saeed_biglari
    saeed_biglari | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

    یکم ادب و تربیت و توهین نکردن به کسایی که سونی دستشونه خوب چیزیه!!!مگه شخصیت به نوع گوشیه بچه جون؟!دیجیاتو بیا این کامنتمم پاک کن

  • T.Rex
    T.Rex | ۹ مهر ۱۳۹۴

    نويد اين معزز رو خوب اومدى
    بعيد نيست معتاد باشه ! عملشم سنگينه !
    نصف اين اكانت هايى كه مى بينى سونى سونى مى كنن خودشه
    اينجا حيف كه خيلى ها امكانشو ندارن آى پى ها رو چك كنن ببينن چه خبره !
    واقعا حيف اين برند كه اين يارو طرفدارش باشه

  • shahin
    shahin | ۹ مهر ۱۳۹۴

    اشتباه فرستادم

  • shahin
    shahin | ۹ مهر ۱۳۹۴

    مصب

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی