ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل ۸۴۲ مگاوات از نیروی مورد نیاز دیتا سنترهایش را از طریق انرژی های تجدید پذیر تامین خواهد کرد

گوگل در راستای نشان دادن تعهد خود به تامین نیروی مورد نیاز کسب و کارش از طریق انرژی های سبز از حرکتی بسیار وسیع و گسترده در این عرصه خبر داده است. کمپانی ساکن مانتین ویو ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

گوگل در راستای نشان دادن تعهد خود به تامین نیروی مورد نیاز کسب و کارش از طریق انرژی های سبز از حرکتی بسیار وسیع و گسترده در این عرصه خبر داده است.

کمپانی ساکن مانتین ویو می گوید از این پس ۸۴۲ مگاوات از نیروی مورد نیاز دیتا سنترهای عظیم الجثه خود را از طریق انرژی های پاک فراهم خواهد کرد که این مقدار بیشترین حجم انرژی تجدید پذیری است که تا به امروز توسط یک شرکت غیر تولیدی خریداری شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

عمده ی انرژی مورد اشاره از تامین کنندگان ساکن در نقاط مختلف ایالات متحده آمریکا خریداری شده ولی در حدود ۱۵۰ مگاوات از آن از طریق پنل های خورشیدی تعبیه گشته در سوئد و همینطور شیلی تهیه می شود.

گوگل ظاهراً قرارداد بلند مدتی را با تولید کنندگان انرژی های تجدید پذیر در ایالات متحده منعقد کرده که بر اساس آن هر سال حجم انبوهی از نیروی تولیدی آنها را خریداری و در راستای نیازهای خودش مورد استفاده قرار می دهد. این شرکت باور دارد کمپانی های مذکور بدین طریق انگیزه ای جدی برای فعالیت بیشتر پیدا کرده و ضمن دارا بودن پشتوانه ی مالی می توانند راهکارهایی کارآمدتر و بهینه تر بیابند.

Google-Renewable-Energy-Projects

ناگفته نماند در طی سال های اخیر بسیاری از شرکت های شناخته شده ی دنیای تکنولوژی به این نتیجه رسیده اند که می بایست به سمت بهره گیری از انرژی های پاک و تجدید پذیر حرکت نمایند.

برای مثال اپل به تازگی سرمایه گذاری قابل توجهی را روی احداث مزارع خورشیدی صورت داده، مایکروسافت اقدام به خرید انرژی تهیه شده توسط نیروی باد کرده و آمازون نیز تعهد داده است که نیروی مورد نیاز سرویس های کلاودش را از طریق انرژی های پاک تامین کند.

گوگل اولین دیتا سنتر خود را در سال ۲۰۰۶ راه اندازی نمود و تنها یک سال بعد اعلام کرد که برای رفع نیاز این مرکز داده به سمت انرژی های تجدید پذیر حرکت خواهد کرد و از آن سال به بعد سرمایه گذاری های متعددی را در پروژه های گوناگون مربوط به تامین این نوع انرژی ها صورت داده و مزارع خورشیدی متعددی را در نقاط مختلف ایالات متحده تاسیس کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی