ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

نیمه تاریک LG G3؛ ۵ قابلیت آزاردهنده پرچمدار کره ای

آخرین پرچمدار الجی یعنی جی۳ با داشتن صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و کیفیت QHD را می توان به عنوان اولین تلفن هوشمند رده بالا با این سایز صفحه و کیفیت دانست. حاشیه کم صفحه نمایش، چیپست اسنپ درگن ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۵

آخرین پرچمدار الجی یعنی جی۳ با داشتن صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و کیفیت QHD را می توان به عنوان اولین تلفن هوشمند رده بالا با این سایز صفحه و کیفیت دانست. حاشیه کم صفحه نمایش، چیپست اسنپ درگن ۸۰۱ و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS+) و دیگر قابلیت های جذاب آن را به یک تلفن هوشمند رده بالای تمام عیار تبدیل کرده.

اما با همه این احوال جی۳ هم مانند بقیه دستگاه ها نقاط ضعفی دارد که ما در ادامه این مطلب به ۵ مورد آنها می پردازیم. البته این موارد آنچنان بزرگ و مشکل ساز نیستند، اما به مرور زمان به شدت آزاردهندگی آنها افزوده می شود.

با دیجیاتو همراه باشید.

۱- صفحه نمایش بیش از حد شفاف

LG-G3-1

الجی جی۳ اولین تلفن همراه با صفحه نمایش با کیفیت QHD است و تصاویر در آن بسیار شفاف و واضح دیده می شوند. اما الجی در جهت شفافیت هرچه تمام تر صفحه نمایش بیش از حد تلاش کرده و در اثر آن، یک هاله عجیب در اطراف تمام آیکن ها و حروف ایجاد شده. این قابلیت مطمئنا در جهت بالا بردن دقت تصویر بوده اما به مرور زمان ممکن است باعث آزار شما شود.

نکته: تصویر از الجی جی۳ نیست و تنها برای تصویرسازی از موضوع انتخاب شده.

۲- دکمه های لمسی غیر شفاف روی صفحه نمایش

LG-G3-2

دکمه های لمسی روی صفحه نمایش به آرامی در پرچمداران اندروید رسوخ کرده اند و فعلا فقط سامسونگ در برابر آنها مقاومت کرده و همچنان از دکمه های سخت افزاری استفاده می کند. البته این قابلیت به خودی خود بد نیست ولی وجود این دکمه ها در برخی از اپلیکیشن ها آزاردهنده می شوند. در اندروید کیت کت قابلیت نمایش اپلیکیشن ها و بازی ها به صورت تمام صفحه و حذف دکمه های لمسی قرار داده شده ولی هنوز تمام آنها برای این موضوع بهینه نشده اند. متاسفانه در جی۳ نتیجه تجربه همزمان دکمه های خاکستری و حرکت و بازی زیاد جالب نیست.

۳- عملکرد نامناسب صفحه نمایش در فضای باز

LG-G3-3

صفحه نمایش این دستگاه در مقایسه با دیگر گجت های رده بالا مانند گلکسی اس۵، عملکرد جالبی در فضای باز ندارد. برای کار کردن با جی۳ در فضای باز به دلیل نور کم صفحه و شیشه منعکس کننده، باید تلاش مضاعفی داشته باشید.

۴- منوی دوربین بیش از حد ساده

LG-G3-4

الجی جی۳ با یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بسیار خوب با لرزشگیر اپتیکال و امکان فوکس خودکار لیزری عرضه شد ولی همانطور که در عکس می بینید (اسکرین شات جی۳ بالا و جی۲ در پایین) عملا هیچ تنظیمات دستی در منوی آن وجود ندارد. عدم امکان تنظیم نور سفید و انتخاب ISO، نبودن حالت های عکسبرداری متناسب با زمان و مناسبت و غیره از ضعف های عجیب دوربین این دستگاه به شمار می آیند.

۵- عدم کاهش کافی نور برای استفاده شبانه

LG-G3-5

آخرین گله ما در مورد الجی جی۳ هم مجددا به صفحه نمایش آن است. البته این موضوع فقط برای افرادی آزاردهنده است که از دستگاه خود در تاریکی مطلق استفاده می کنند. نور صفحه نمایش جی۳ برای استفاده در شب بیش از حد روشن است و به همین دلیل، مطالعه و کار کردن با دستگاه در شب کمی آزار دهنده خواهد بود. می توان گفت به طور کلی شدت نور صفحه نمایش این دستگاه در هر دو حالت حداکثر و حداقل زیاد جالب نیست.

به طور کلی این موارد ضعف های ناچیزی به حساب می آیند و به هیچ عنوان در تجربه استفاده لذت بخش از دستگاه لطمه ای وارد نمی کند. ولی به هر صورت دانستن این موارد از ندانستن آنها به مراتب بهتر است. چرا که اگر جی۳ را به عنوان تلفن همراه آینده خود انتخاب کرده اید، باید آن را به طور کامل بشناسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۲۸ خرداد ۱۳۹۳

    این عکس g2 نیست؟

  • bubo
    bubo | ۲۸ خرداد ۱۳۹۳

    یعنی واقعا عکس و لوگو جی 3 نداشتین که انقدر تابلو عکس جی 2 با تغییر تابلو عدد 2 به 3 جلو حرف جی رو گذاتشین؟
    بابا خب یه سرچ ساده ست آآآآآآ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی