ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیریت حریم شخصی حساب های گوگل بهبود می یابد

اگر کاربر سرویس های گوگل باشید، حتما می دانید که گوگل بخشی از تاریخچه فعالیت های شما را ردگیری و نگه داری می کند. البته علت اصلی نگه داری، بهبود نتایج جستجوهای آتی کاربر است. ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۲ تیر ۱۳۹۳ | ۲۰:۲۸

google-accounthistory-page

اگر کاربر سرویس های گوگل باشید، حتما می دانید که گوگل بخشی از تاریخچه فعالیت های شما را ردگیری و نگه داری می کند. البته علت اصلی نگه داری، بهبود نتایج جستجوهای آتی کاربر است. هرچند که این اطلاعات به صورت کلی در بهبود نمایش تبلیغات و سایر فعالیت های درآمدزا نیز برای گوگل کاربرد دارد.

اما اکنون گوگل با طراحی مجدد صفحه تنظیمات حساب های کاربران، اجازه توقف ردگیری یا پاکسازی تاریخچه و پیشینه کاری شما در حساب گوگل تان را میدهد.

google-account-history-2

البته پیش از این نیز امکان پاکسازی این اطلاعات وجود داشت اما برای هر یک از سرویس هایش باید در بخش های مختلفی اقدام به پاکسازی اطلاعات می کردید. اما اکنون گوگل در طراحی جدید این صفحه، اجازه می دهد تمامی اطلاعات مربوط به نتایج جستجوها، فعالیت های شما در یوتوب، مکان هایی که مراجعه کرده اید و ... را یکجا و در یک صفحه پاکسازی کنید.

Google Now از تاریخچه فعالیت های شما استفاده می کند که پیشنهادات بهتری به شما دهد. بنابراین شما با توقف این ردگیری، اجازه دانستن اینکه چه کاری می کنید از گوگل پس گرفته اید.

البته باید بدانید که این امکان جدید اندکی با قابلیت مرور ناشناس (Private Browsing) که در مرورگر دارید متفاوت است. شما با توقف ردگیری گوگل در بخش تنظیمات در واقع جلوی ردگیری های مرورگر خود را نمی گیرید و برای این کار باید از مرور ناشناس بهره ببرید.

امکان دیگری که به بخش تنظیمات مربوط به حریم شخصی گوگل اضافه شده، حذف موردی اطلاعات ثبت شده است. به این معنی که می توانید به جای پاکسازی تمام اطلاعات ذخیره شده در گوگل، تنها یک جستجوی خاص را از حسابتان پاک کنید.

برای دسترسی به این صفحه به این آدرس مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • يكي
    يكي | ۲۲ تیر ۱۳۹۳

    فك كنم دارم اشتباه ميكنم...چون يه لحظه فكر كردم اندرويدم گوگل ساخته...امنيت

  • kamyab98
    kamyab98 | ۲۲ تیر ۱۳۹۳

    الان این متریال دیزاینه ؟ اگه هست راضیم ازش :D

  • رضا صادقی
    رضا صادقی | ۲۲ تیر ۱۳۹۳

    یه پیشنهاد خبری دارم برا تیم دیجیاتو ، لطفا از اسپری های مخصوص داور ها که تو جام جهانی استفاده شد و همینطور مخترعش که به ثروت کلانی رسید یه گزارش تهیه کنید. مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی