ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت ها، زمان عرضه، قیمت و انتظارات در رابطه با گلکسی نوت ۴

در حالیکه شایعات زیادی در رابطه با فبلت بعدی سامسونگ -گلکسی نوت 4- در جریان است، گزارشات جالبی در مورد آن دست به دست می شود. برخی از معتبرترین شنیده ها در رابطه با چهارمین ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

در حالیکه شایعات زیادی در رابطه با فبلت بعدی سامسونگ -گلکسی نوت 4- در جریان است، گزارشات جالبی در مورد آن دست به دست می شود. برخی از معتبرترین شنیده ها در رابطه با چهارمین نسل از گلکسی نوت های سامسونگ را در این مطلب مطالعه کنید.

زمان عرضه
سوم سپتامبر بیشتر از هر تاریخی در میان گفته ها و شنیده ها تکرار شده است. تاریخی که سامسونگ قصد عرضه گلکسی نوت 4 را دارد. این تاریخ همزمان با آغاز کنفرانس IFA (از مهمترین نمایشگاه های لوازم الکترونیکی و خانگی در اروپا) در برلین است. اگرچه در برخی گزارشات پنجم سپتامبر به عنوان تاریخ معرفی و عرضه آن اعلام شده است. به هر حال می توان گفت تقریبا تا یک ماه دیگر نوت جدید توسط سامسونگ معرفی شده است.

سایر شنیده ها و پیش بینی ها در خصوص این محصول جدید را در ادامه مطلب مطالعه کنید.

طراحی و کیفیت ساخت
چه خصوصیاتی باعث می شود یک نوت را بشناسیم؟ مسلما اندازه صفحه نمایش بالای ۵ اینچ -یا ۵٫۵ یا ۵٫۷ اینچی- آن، مهمترین نکته است. اما مواردی همچون قلم استایلوس نیز از نشانه های اختصاصی نوت ها بوده و -احتمالا- خواهد بود.

با این حساب غیر از خصوصیات فوق، طراحی ای شبیه پرچمدار سامسونگ (گلکسی اس 5) باید چیزی باشد که در گلکسی نوت هم خواهیم داشت. بدنه ضد آب، ضدغبار و ضدضربه هم از خصوصیاتی است که احتمالا نوت ۴ از گلکسی اس ۵ به ارث خواهد برد. همچنین پیش بینی می شود نوت ۴ غیر از رنگ های سفید و مشکی حداقل در یک رنگ دیگر نیز عرضه شود.

شایعات از عرضه نوت ۴ در سایز ۵٫۷ اینچ خبر میدهد. به نظر میرسد سامسونگ در هر نسخه نزدیک به ۰٫۲ اینچ به سایز گلکسی نوت اضافه کرده است. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که ناگهان سامسونگ یک گلکسی نوت ۵٫۹ اینچی را عرضه نکند.

در رابطه با سایر خصوصیات هم گفته شده که سامسونگ مشغول کار بر روی بهبود عملکرد کلی دستگاه و قلم استایلوس آن است.

سیستم عامل و اپلیکیشن ها
رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ بر بستر اندروید کیت کت نسخه ۴٫۴٫۴ به احتمال بسیار زیاد هسته اصلی نرم افزار نوت ۴ را تشکیل می دهد. اما در خصوص امکانات نرم افزاری تازه، احتمالا سامسونگ حرفی برای گفتن نخواهد داشت. قابلیت هایی از قبیل پنهان سازی فایل های شخصی و تنظیمات بیشتر در دوربین از جمله موارد تازه در شایعات هستند.

اما احتمالا سامسونگ قابلیت چندوظیفگی که امکان استفاده همزمان از دو اپلیکیشن در آن واحد را در اختیار کاربر میگذارد علاوه بر تبلت ها در نوت هم بگنجاند. همچنین امکانات نرم افزاری و رابط کاربری تازه ای برای استفاده از استایلوس در نوت ۴ پیش بینی می شود.

خصوصیات سخت افزاری
این موارد در خصوص سخت افزار گلکسی نوت ۴ پیش بینی شده است. صفحه نمایش با تفکیک ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل از جنس AMOLED، پردازنده ۲٫۵ گیگاهرتزی چها هسته ای اسنپدراگون ۸۰۵، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین جلو ۳ مگاپیکسلی، سه گیگابایت رم، حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی، ورودی کارت حافظه و سازگاری تا میکرواس‌دی ۱۲۸ گیگابایتی، بلوتوث ۴ و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری احتمالا خصوصیات سخت افزاری آن هستند.

قیمت و زمان عرضه
کلکسی نوت ۴ احتمالا همانند نسخه پیشینش با قیمتی متفاوت از پیش بینی ها عرضه می شود. قیمت عرضه نوت ۳ حدود ۳۰۰ دلار پیش بینی میشد، در حالیکه نهایتا با قیمتی در حدود ۷۰۰ دلار عرضه شد.

با توجه به تاکید سامسونگ روی عرضه جهانی محصولاتش، پیش بینی دقیق قیمت نهایی برای آن با توجه به بازارهای آمریکا، اروپا و آسیا و نفوذ رقبا در هر یک از آنها، مشکل است. اما سامسونگ معمولا در خصوص طرح های تعویض و همچنین پیش فروش محصولاتش در فاصله معرفی رسمی و عرضه نهایی، خوب عمل می کند.

•••

به هر حال با توجه به کاهش درآمد سامسونگ -و سایر شرکت ها- از فروش تبلت ها و در مقابل رشد فروش تلفن های با نمایشگر بزرگ، احتمالا سامسونگ هم به نوت امیدوار است. اما در خصوص موفقیت یا عدم موفقیت آن باید منتظر ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • amirftma
    amirftma | ۱۲ مرداد ۱۳۹۳

    قوطی کبریت :-D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی