ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Sproutling: مچ بندی هوشمند برای نوزادان با قابلیت تشخیص الگوی خواب

ابزار های پوشیدنی به ساعت ها و هدست ها خلاصه نمی شوند؛ گسترش تکنولوژی به دانشمندان کمک کرده است تا از سنسور های هوشمند برای نوزادان نیز استفاده نمایند. ابزار های پوشیدنی ویژه کودکان در طول ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

ابزار های پوشیدنی به ساعت ها و هدست ها خلاصه نمی شوند؛ گسترش تکنولوژی به دانشمندان کمک کرده است تا از سنسور های هوشمند برای نوزادان نیز استفاده نمایند. ابزار های پوشیدنی ویژه کودکان در طول چند سال گذشته روند رو به رشدی را دنبال کرده و اکنون به مرحله ای رسیده که می تواند کمک شایانی برای والدین به شمار رود.

جدید ترین گجتی که در این حوزه معرفی شده، Sproutling نام دارد. این دستگاه به صورت مچ بند به پای نوزاد بسته می شود و به کمک سنسور خود می تواند با تشخیص الگوی خواب کودک، وضعیت سلامت او را کنترل کند. میزان ضربان قلب و دمای بدن از جمله مواردی هستند که Sproutling آن ها را جمع آورده نموده و در اپلیکیشن مخصوصش به نمایش در می آورد.

بر خلاف ابزار هایی همچون Mimo Baby که در قالب یک لباس، کل بدن کودک را می پوشاندند، طراحی Sproutling به نحوی است که به راحتی به مچ پای کودک بسته می شود و حتی می تواند مورد شستشو نیز قرار گیرد.

Sproutling علاوه بر اطلاعاتی که در مورد وضعیت سلامت کودک ارائه می دهد، می تواند شرایط محیط را نیز مورد بررسی قرار دهد. سنجش میزان دما و رطوبت محیط در کنار اندازه گیری روشنایی اتاق، قابلیت هایی هستند که توسط این ابزار پوشیدنی در اختیار والدین قرار می گیرد.

Sproutling پس از مدتی عادات کودک را تشخیص می دهد و بر اساس آن می تواند اطلاعات مفیدی را به والدین ارائه دهد. برای مثال اپلیکیشن این گجت هوشمند قادر است به والدین اعلام کند که دمای ایده آل اتاق برای به خواب رفتن کودک به چه میزان است. و یا هنگامی که نوزاد در خواب به سر می برد، چه مدت زمانی تا بیدار شدنش باقی مانده است.

طراحان این محصول با در نظر گرفتن مشغله والدین، قابلیت شارژ بی سیم را در دستگاه خود قرار داده اند تا بدین طریق پدر و مادر با قرار دادن مچ بند در یک کاسه هوشمند، عملیات شارژ آن را انجام دهند. Sproutling قرار است از سال آینده و با قیمت ۲۹۹ دلار به بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • محمدی
    محمدی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۳

    خوشحال میشم نظرتون رو در مورد کارمون بدونیم
    elmna.ir

  • WOLF
    WOLF | ۱۷ مرداد ۱۳۹۳

    بچه ها معذرت من به مشگل خوردم کسی بتونه کمک کنه ممنون میشم
    اقا ما کارت گرافیک لبو اپدیت کردیم بعد خواستیم وصل کنیم به tv دیدیم نمیشناسه کسی میدونه باید چیکار کنیم :|
    ممنون میشم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی