ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی سخت افزار

بررسی دیجیاتو: لوازم جانبی اچ تی سی

هیچ شکی نیست که تلفن های همراه و تبلت ها ابزارهای بسیار کاربردی و مفیدی هستند. ما به وسیله آنها و قابلیت هایی که در اختیار ما قرار می دهند، زندگی خود را می توانیم ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۲:۳۰

هیچ شکی نیست که تلفن های همراه و تبلت ها ابزارهای بسیار کاربردی و مفیدی هستند. ما به وسیله آنها و قابلیت هایی که در اختیار ما قرار می دهند، زندگی خود را می توانیم بهتر پیش ببریم. اما همین ابزار با اضافه شدن لوازم جانبی به مراتب کاربردی تر و جذاب تر می شوند.

اگر دقت کرده باشید، برند اپل و آیفون از لوازم جانبی بسیاری بهره می برد. تقریبا شما هر وسیله جانبی که احتیاج داشته باشید را برای آیفون پیدا می کنید اما در دستگاه های اندرویدی کمی اوضاع متفاوت است. شرکت های سوم شخص آنچنان تمایلی به پشتیبانی از دستگاه های اندرویدی از خود نشان نمی دهند. بنابراین باید خود شرکت های سازنده موبایل دست به کار شوند.

همه ما برند اچ تی سی را می شناسیم. شرکتی تایوانی که با معرفی سری وان روح تازه ای به کالبد خود دمید. اما اچ تی سی در کنار موبایل، لوازم جانبی جالبی هم تولید کرده که شاید افراد زیادی با آنها آشنا نباشند. همیشه به بررسی تلفن ها و تبلت ها می پرداختیم و حالا قصد داریم صرفا لوازم جانبی اچ تی سی را بررسی کنیم.

اچ تی سی همراه با سری وان تعدادی ابزار جانبی هم تولید کرده: کاور Dot View، سابووفر Boom Bass، یک تلفن بلوتوث کوچک به نام +HTC Mini و یک جا سوئیچی جذاب به نام HTC Fetch. هر کدام از این لوازم جانبی کارایی خاص خود را دارند و ما هم در این مطلب قصد داریم هر کدام را جداگانه مورد بررسی قرار دهیم تا بیشتر با آنها آشنا شویم.

در ادامه و بررسی لوازم جانبی اچ تی سی همراه باشید.

HTC Dot View Cover

IF

اچ تی سی همزمان با معرفی مدل One M8 یک قاب پلاستیکی و با الگویی سوراخ سوراخ با نام Dot View هم عرضه کرد که فقط مناسب همین دستگاه است. اما این قاب تنها یک محافظ برای موبایل شما محسوب نمی شود، بلکه علاوه بر این موضوع، امکانات دیگری هم به ام۸ می بخشد. جلوی کاور حاوی هزاران سوراخ ریز است که با یک لایه پلاستیک شفاف پوشانده شده اند و به شما امکان مشاهده اطلاعات نمایشگر بدون باز کردن درب قاب را می دهد.

برخلاف بدنه تمام فلزی ام۸، اچ تی سی تصمیم گرفت کاور رسمی آن را از جنس پلاستیک بسازد. اما بر خلاف انتظارات این شرکت توانسته دات ویو را هم با کیفیت خوب و ظاهری شیک عرضه کند. شاید همین تناقض در جنس بدنه در وهله اول باعث ناراحتی شما شود ولی بعد از کمی تحمل و کار کردن با دات ویو قطعا عاشق اش خواهید شد.

IF

بدنه پشت کاور از حنس پلاستیک سخت است و چهار گوشه نمایشگر و پشت ام۸ را می پوشاند. اچ تی سی حاشیه های دستگاه را خالی گذاشته تا دسترسی کامل به صفحه نمایش، دکمه های صدا و پاور به سادگی انجام شود. همچنین پشت قاب دارای سوراخ هایی برای فلاش و دوربین ها است، بنابراین برای عکاسی نیازی به خارج کردن موبایل از کاور نیست.

IF

خوشبختانه کاور دات ویو فقط ۱۲.۶ میلیمتر ضخامت دارد و قطر ۹.۳۵ میلیمتری ام۸ شما را آنچنان افزایش نمی دهد که باعث آزار شود. اما از طرفی کمی به طول و به دلیل کتابی شکل بودن اش، به عرض دستگاه می افزاید. درب حالتی ارتجاعی دارد و با رها سازی آن مجددا به روی صفحه باز می گردد. بنابراین برای کار کردن با موبایل بهتر است آن را با دست آزادتان نگه داشته و یا به زیر موبایل برگردانید.

IF

همانطور که گفتم کاور دات ویو امکانات دیگری هم علاوه بر محافظت از ام8 دارد. با بسته بودن درب قاب و روشن کردن موبایل، اطلاعاتی مثل دما و وضعیت آب و هوا، ساعت و همچنین نوتیفیکیشن هایی مثل یادآوری و ایمیل هم بدون باز کردن کاور در فضای نقطه ای نمایش داده می شود. اما شاید جالب ترین ویژگی این قاب، نحوه پاسخ دادن یا رد تماس از طریق جسچرهای لمسی باشد. وقتی کسی با شما تماس بگیرد، نام شخص به همراه شماره تلفن به روی صفحه نمایش داده می شود. نکته جالب توجه این است که به راحتی می توان با سوایپ رو به بالا تماس را وصل و با کشیدن انگشت به سمت پایین آن را رد کرد. بدین ترتیب حتی پاسخ دادن به تماس تلفنی هم از طریق دات ویو امکان پذیر است.

IF

اما درست مانند همه گجت ها و لوازم جانبی، دات ویو هم دارای مشکلاتی است که باید به آنها هم اشاره کنیم. مواردی مثل لکه انداختن به روی صفحه نمایش ام8، عملکرد ضعیف در زیر نور آفتاب و دشوار شدن کار با موبایل به دلیل درب کتابی از جمله مسائلی هستند که در این قاب وجود دارند. اما در تشخیص جسچرها و عملکرد کلی می توان گفت دات ویو یکی از بهترین قاب های تلفن های هوشمند است.

قاب دات ویو مخصوص اچ تی سی ام۸ را می توانید با قیمت ۱۰۰هزار تومان در ایران خریداری کنید.

HTC Boom Bass

IF

یکی از دلایل معروفیت سری وان اچ تی سی، اسپیکرهای دو قلوی آنها است که در جلوی دستگاه قرار دارند و با تکنولوژی BoomSound یک صدای استریوی قابل قبول را به گوش کاربران می رسانند. این شرکت برای برخی مدل های خاص اش، اقدام به ساخت یک سابووفر مکعبی شکل کوچک به نام Boom Bass کرده که به وسیله NFC و بلوتوث به موبایل متصل می شود. با ترکیب این دو تکنولوژی با یکدیگر صدا را با کیفیت بسیار بالاتری خواهید شنید.

IF

اول از همه مجددا تاکید کنم که این قطعه همانطور که از نام آن بر می آید، سابووفر است و نه یک پخش کننده صدا. یعنی صدایی که شما از آن می شنوید صرفا بازه فرکانسی بم (باس) موسیقی یا فیلم است. چرا که پخش صدای باس قوی از موبایل ها و تبلت ها عملا مقدور نیست و اچ تی سی این دستگاه را ساخت تا بدین ترتیب خلا بازه صدایی بم را به این طریق پر کند. به همین دلیل ما نام آن را سابووفر بوم باس گذاشتیم و نه اسپیکر.

IF

اچ تی سی بوم باس یک گجت کوچک ۱۰۰ دلاری با ظاهری مکعبی شکل جذابی است که از ۲ قسمت ساخته شده: بدنه خاکستری رنگ که حاوی سابووفر و اسپیکر است و پایه کشویی قرمز رنگ که باتری و چیپ بلوتوث در داخل آن قرار داده شده است. به روی پایه درگاه شارژ میکرو یو اس بی و دکمه کوچک وجود دارد که وظیفه خاموش و روشن کردن دستگاه را برعهده دارند و با نگه داشتن آن برای ۳ ثانیه عمل می کند. بعد از روشن شدن دستگاه چراغ نارنجی رنگ کوچکی در سمت راست درگاه شارژ شروع به چشمک زدن می کند.

IF

جنس بدنه از پلاستیک فشرده است و به دستان شما حس خوبی را منتقل می کند. در بالای مکعب، اسپیکر قرار دارد که عمده صدا را از آنجا خواهید شنید. در زیر بوم باس هم اطلاعات سخت افزاری مثل شماره مدل و ولتاژ شارژ و غیره را مشاهده می کنید. نکته ای که در رابطه با زیر دستگاه وجود دارد این است که اچ تی سی برای جلوگیری از لغزیدگی بوم باس در سطح شیب دار، جنس پلاستیک زیر را چسبان انتخاب کرده که به وسیله ایجاد اصطکاک، آن را کاملا ثابت نگه می دارد.

IF

همانطور که گفتیم سطح زیرین بوم باس کشویی است و بعد از باز کردن آن، فضایی ایجاد می شود که به کمک یک پایه کوچک مشکی رنگ می توان موبایل را به روی آن قرار داد.

از مشخصات ظاهری بگذریم و برسیم به تکنولوژی به کار رفته در بوم باس. اچ تی سی در این سابووفر کوچک یک باتری ۱۲۰۰ میلی آمپر ساعتی قرار داده که به آن تا ۹ ساعت توان پخش مداوم می دهد. بوم باس به وسیله NFC و بلوتوث ۳.۰ EDR اتصال را برقرار می کند و از فن آوری های aptX و A2DP بهره می برد که باعث می شود استفاده از بلوتوث کیفیت صدا را کاهش ندهد.

Screenshot_2014-08-18-16-07-10

پروسه اتصال بسیار ساده است: برای شروع لازم است که اول NFC موبایل اچ تی سی خود را روشن کنید و سپس به روی اسپیکر قرار دهید. چرا که چیپ NFC بوم باس در زیر اسپیکر قرار دارد. سپس درخواست اتصال به روی موبایل ظاهر می شود و بعد از قبول کردن دو دستگاه به یکدیگر متصل می شوند. حال صدای پخش موسیقی و فیلم بین موبایل و بوم باس تقسیم شده و شما یک دایره فرکانسی کامل را خواهید شنید. البته برای هر بار اتصال لازم است که این مراحل را مجددا تکرار کنید. با این تفاوت که دیگر نیازی به کسب اجازه نیست.

IF

به طور کلی این دستگاه تجربه شنیداری بسیار جالبی را به شما می بخشد؛ ترکیب صدای بوم ساند و سابووفر بوم باس. اما باید بگویم که اگر دنبال یک اسپیکر با صدای بلند هستید که موسیقی را در بازه فرکانسی کامل پخش کند، بهتر است به سراغ بوم باس نروید. ضمن اینکه این دستگاه فقط با مدل های وان (ام۸)، دیزایر ۸۱۶، دیزایر ۶۱۰، وان مکس، وان و وان مینی سازگار است.

+HTC Mini

IF

یکی دیگر از لوازم جانبی اچ تی سی یک گجت کوچک بامزه است که ظاهری شبیه موبایل های قدیمی دارد. می توان گفت این دستگاه یک تلفن برای موبایل شما است یا اگر موشکافانه تر بخواهیم صحبت کنیم باید بگوییم "مینی پلاس" یک کنترل از راه دور است که به وسیله بلوتوث به تلفن هوشمند اچ تی سی شما متصل می شود و به همین طریق، شما به برخی امکانات ساده تلفن هوشمند خود مثل تماس، پیامک، نوتیفیکیشن و کنترل موسیقی بدون نیاز به دستگاه اصلی دسترسی خواهید داشت.

در نگاه اول اچ تی سی مینی پلاس ما را به یاد ایام دور، زمانی که موبایل های کوچکی به بازار آمده بود، می اندازد. اما در واقع حکم یک واسطه بین شما و تلفن هوشمند اصلی تان را دارد. به وسیله این گجت شما می توانید به تماس ها پاسخ دهید و یا از طریق شماره گیر، اقدام به برقراری تماس کنید.

IF

مینی پلاس تنها ۷ میلیمتر قطر، ۱۱۸.۷ طول و ۳۹.۸ میلیمتر عرض دارد. جلوی مینی پلاس حاوی دکمه های سخت افزاری تماس، رد تماس، شماره گیرها و دکمه دایره ای شکل جهت حرکت در منوها است. در بالای نمایشگر ۱.۵ اینچی، اسپیکر و در کنار آن یک چراغ نوتیفیکیشن کوچک قرار دارد.

IF

درگاه شارژ میکرو یو اس بی و میکروفون در پایین دستگاه قرار دارند. همچنین در سمت چپ پورت شارژ یک فضای خالی وجود دارد که می توانید به آن دستبند متصل کنید. در سمت راست مینی پلاس دکمه های زیاد و کم کردن صدا قرار دارد که در حالت عادی به سختی دیده می شوند.

IF
در بالای این گجت کوچک چراغ کوچک لیزری قرار دارد که در کنفرانس ها می توان از آن به عنوان نشانه گر استفاده کرد.

IF

جنس بدنه پشت با جلوی مینی پلاس تفاوت چشمگیری دارد. برخلاف ظاهر شیکی که آلومینیوم برس خورده جلوی دستگاه به آن بخشیده، بدنه پلاستیکی پشت باعث تعجب ما شد. اما اچ تی سی دلیل این تفاوت را عدم سازگاری فلز با چیپ NFC عنوان کرده.

IF

خوشبختانه اچ تی سی در ساخت دکمه ها از متریال خوبی استفاده کرده و از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند، همچنین به دلیل استفاده از نور پس زمینه، در تاریکی مطلق هم دیده می شوند. اچ تی سی مینی از یک صفحه نمایش ۱.۵ اینچ تک رنگی برخوردار است و در این بخش هم یادآور موبایل هایی است که این روزها خیلی کمتر دیده می شوند.

خوشبختانه نمایشگر روشنایی خوبی دارد و رابط کاربری هم در ساده ترین شکل ممکن طراحی شده. اما اچ تی سی مینی چه امکاناتی دارد؟ بله این گجت کوچک فقط برای تماس گرفتن یا پیامک فرستادن نیست.

این دستگاه دارای یک سنسور مادون قرمز داخلی است که با اتصال به اپلیکیشن تلویزیون موجود در تلفن های هوشمند اچ تی سی، مینی پلاس را تبدیل به یک کنترل کوچک برای تلویزیون می کند.

یکی دیگر از قابلیت های نرم افزاری مینی پلاس این است که می توان از آن به عنوان دکمه شاتر دوربین موبایل استفاده کرد. همچنین امکان کنترل صفحات پاورپوینت هم در آن تعبیه شده. در بخش نوتیفیکیشن ها هم از آخرین اعلان های خود در تلفن همراه می توانید مطلع شوید.

IF

اما نحوه اتصال دو دستگاه در وهله اول کمی گیج کننده است. اچ تی سی در مدل هایی که مینی پلاس را پشتیبانی می کنند، بخش جداگانه ای برای این دستگاه قرار داده. با مراجعه به آنجا طبق راهنمایی می توانید دو دستگاه را به یک دیگر جفت کنید. بدین صورت که یکی از ۲ طریق بلوتوث یا NFC را انتخاب کرده و سپس با نگه داشتن دکمه دایره ای مینی پلاس برای ۷ ثانیه، دستگاه را آماده پیدا کردن توسط موبایل می کنید.

Screenshot_2014-08-19-16-23-44

بلافاصله بعد از کسب اجازه و شروع اتصال، شما لوگوی مینی پلاس را در بالای موبایل خود می بینید. بعد از آن شما تمام مخاطبین و پیامک های موجود در موبایل را به روی مینی پلاس هم خواهید دید و به همین طریق می توانید با آنها تماس بگیرید یا پیامک بفرستید. اما روال پیامک فرستادن در این گجت بدین صورت است که از قبل باید پیامک های آماده را از طریق موبایل خود در دستگاه ذخیره کرده باشید و از آنها در مینی پلاس استفاده کنید.

اچ تی سی مینی پلاس یک باتری ۳۲۰ میلی آمپر ساعتی دارد ولی به لطف تکنولوژی ساده به کار رفته در آن مصرف انرژی بسیار پایینی دارد و برای ۹ ساعت تماس مداوم یا ۴ روز در حالت استندبای با یک بار شارژ دوام خواهد آورد.

IF

اگر سایز موبایل شما بزرگ و درآوردن آن از داخل کیف برای تان دشوار و ناخوش آیند است، استفاده از یک دستگاه جانبی که پل ارتباط بین شما و موبایل تان باشد، توصیه می شود. در اینجا این دستگاه اچ تی سی مینی پلاس است که در کنار امکانات خوب، از اندازه فیزیکی مناسبی هم برخوردار است.

اج تی سی مینی پلاس در خارج از ایران به قیمت ۹۰ دلار به فروش می رسد و با این مدل ها سازگار است: وان (ام۸)، وان دو سیم کارته، دیزایر ۸۱۶، دیزایر ۶۱۰، وان مکس، وان، وان مینی و دیزایر ۶۰۱

HTC Fetch

IF

"میشه به موبایلم زنگ بزنی؟"

احتمالا این جمله برای شما هم آشناست. اگر مثل من جزو افرادی باشید که زیاد موبایل خود را در محیط خانه گم می کنید، همیشه از دیگران چنین درخواستی دارید. اما اگر این اتفاق برای کلیدها رخ دهد چه باید کرد؟

IF

اچ تی سی این موضوع را با Fetch حل کرده. یک جا سوئیچی کوچک ۵۰ دلاری که از طریق بلوتوث به موبایل های منتخب اچ تی سی متصل می شود و به وسیله آن شما می توانید کلیدها و وسایل متصل به آن را پیدا کنید.

IF

اچ تی سی فچ یک قطعه کوچک پلاستیکی با طول و عرض ۲۹.۳۵ و ضخامت ۹.۳ میلیمتری است و وزن بسیار سبکی دارد. همراه با آن یک بند و حلقه برای اتصال کلیدها و وسایل دلخواه عرضه شده. این دستگاه از باتری مدل CR3032 بهره می برد که در زیر قاب پلاستیکی آن قرار دارد و به راحتی قابل تعویض است. اما اچ تی سی وعده داده که این دستگاه حداقل ۶ ماه با همین باتری دوام می آورد.

IF

در پشت فچ یک دکمه و سوراخ فرستنده دیده می شود. با نگه داشتن دکمه برای ۴ ثانیه می توانید فچ را روشن یا خاموش کنید. در کمربند این دستگاه که به رنگ مشکی براق است یک چراغ نوتیفیکیشن کوچک قرار دارد که در مواقع مختلف ۲ رنگ سبز و قرمز را از خود ساتع می کند.

عملیات اتصال بسیار ساده است: بعد از روشن کردن آن باید با تلفن اچ تی سی خود به بخش تنظیمات بلوتوث بروید و دستگاه را پیدا کنید.

Screenshot_2014-08-19-16-41-52

اما این ابزار کوچک یک اپلیکیشن اندرویدی هم دارد که به وسیله آن می توانید کلیدهای خود را در محیط خانه بیابید. بدین صورت که بعد از نصب اپلیکیشن و انتخاب فچ، محل قرار گرفتن آن را در نقشه خواهید دید و در صورت نیاز، زنگ هشدارش را هم روشن کنید. در صفحه اپلیکیشن اطلاعاتی مثل فاصله مکانی، شارژ و امکاناتی مثل روشن کردن هشدار با صدای بلند و ضعیف، نقشه و هشدار دور شدن از تلفن را خواهید دید.

Screenshot_2014-08-19-16-42-33

در ابتدای این بخش در رابطه با گم شدن موبایل در محیط خانه گفتیم و حالا باید بگوییم که با فشردن دکمه اچ تی سی فچ، زنگ هشدار تلفن هم فعال می شود. به همین ترتیب موبایل خود را هم به سادگی پیدا خواهید کرد.

IF

یکی دیگر از قابلیت های فچ استفاده از دکمه آن به عنوان شاتر دوربین است که برای عکاسی به کمک شما خواهد آمد.

این ابزار دوست داشتنی جزو گجت هایی است که مطمئنا مورد نیاز همگان است، اما متاسفانه مانند دیگر لوازم جانبی یاد شده، فقط با برخی از مدل های این شرکت سازگار است. البته استفاده از بلوتوث ۴.۰ (کم مصرف) هم مزید بر علت است که با هر دستگاهی سازگاری نداشته باشد. ضمن اینکه اچ تی سی نسبتا قیمت بالایی هم برای فچ در نظر گرفته.

مدل های سازگار با فچ هم به این ترتیب است: وان (ام۸)، دیزایر، وان (ام۷)، وان مکس و وان مینی


اگر دقت کرده باشید، اچ تی سی در طراحی محصولاتش حساسیت خاصی دارد. عنصر زیبایی در تمام تلفن های هوشمند ساخت این شرکت تایوانی دیده می شود. در لوازم جانبی ساخته شده توسط اچ تی سی هم این وسواس در طراحی را می بینیم. باید اعتراف کرد صفتی جز زیبا نمی تواند وضعیت ظاهری گجت های یاد شده را توصیف کند. اما نکته منفی تمام این لوازم جانبی در محدود بودن سازگاری شان با برخی مدل های خاص است. بهتر می بود که اچ تی سی این لوازم جانبی را طوری می ساخت که با تمام مدل ها و برندها سازگاری داشتند، تا دیگر در آنها هیچ جای بحثی باقی نمی ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (55 مورد)
  • رویا
    رویا | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

    سلام کسی میدونه Dot view برای htc desire 826 رو از کجا میشه خرید؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی