ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

پتنت های جدید اپل جهت پیدا کردن ماشین های پارک شده

اپل به تازگی پتنت هایی را به ثبت رسانده است که از طریق آن ها کاربران iOS می توانند از دستگاه خود جهت پیدا کردن خودروی پارک شده در پارکینگ استفاده نمایند. احتمالا تا به ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۰:۴۶

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اپل به تازگی پتنت هایی را به ثبت رسانده است که از طریق آن ها کاربران iOS می توانند از دستگاه خود جهت پیدا کردن خودروی پارک شده در پارکینگ استفاده نمایند.

احتمالا تا به حال برای شما نیز پیش آمده است که در پارکینگی وسیع خودروری خود را پارک کنید و سپس در پیدا کردن آن با مشکل مواجه شوید. اپل نیز با در نظر گرفتن این موضوع، تلاش دارد تا سیستمی را در محصولات خود بگنجاند که کاربران بتوانند از آن برای یافتن ماشینشان استفاده نمایند.

در حالی که تا کنون اپلیکیشن های متعددی برای این موضوع به بازار عرضه شده است، اما سیستم اپل تفاوتی اساسی با سایر نمونه های مشابه دارد. بر اساس اطلاعاتی که در پتنت قرار دارد، تیم کوک و یارانش در تلاش هستند تا فرآیند پیدا کردن ماشین را حتی در شرایطی که آنتن دهی مطلوب نباشد و محیط نیز تحت پوشش GPS قرار نداشته باشد، ممکن سازند.

تکنولوژی اپل در واقع هنگامی که صدای موتور خاموش می شود و یا درب راننده گشوده می شود، به صورت خودکار فعال می گردد و سپس به لطف سنسور های داخلی دستگاه، به دنبال کردن موقعیت کاربر می پردازد. بدین ترتیب بدون نیاز به GPS دستگاه می تواند مکان دقیق خودروی شما را بر روی نقشه به نمایش در آورد.

در پایان شایان ذکر است که این موضوع در حال حاضر صرفا یک پتنت است و هیچ گزارشی از داخل اپل مبنی بر پیاده سازی آن به گوش نرسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

    پتنت ثبت نکردن صبحها دیوایس بره وایسه تو صف نونوایی .. ؟!

  • فرشاد
    فرشاد | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

    گوشی‌های اپل همینجوری هم ضعف باتری دارند. وای بحال اینکه این اپ دائم بخواد سنسورهای جایرو و شتاب‌سنج رو روشن نگه داره!

  • Mehrdad Kh
    Mehrdad Kh | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

    دنیامون همش دیجیتالی داره میشه و دیجیتال یعنی آسایش بیشتر اما امنیت کمتر!
    پتنت جالبیه اما اگه با gps و یا مخابرات کاره نمیکنه حتما سخت افزار جدیدی لازم داره که حتما برد فرکانسیش هم باید زیاد باشه مثل امواج رادیویی که کدگذاری میشه

  • amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!)
    amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!) | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

    بعدش اپل میتونه میفهمه من کجا پارک کردم !!!!از کدوم فروشگاه خرید میکنم!!!یا کجا رفتم!!!
    خو آره دیگه!!!
    پ.ن : امنیت معنا نداره

  • سیب کوچولو
    سیب کوچولو | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

    پزشکی با اپل
    رانندگی با اپل
    پیدا کردن خودرو با اپل
    همه چی با اپل

  • Shut Down
    Shut Down | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

    این جور پتنت ها زمان میبره تا استفاده بشه شاید تا 5 سال یا بشتر شاهد استفاده از ان باشیم

    • عــــــامـــــــــر
      عــــــامـــــــــر | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

      پروفایل نو مبارک رفیق

      • Shut Down
        Shut Down | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

        ممنون عامر خان ولی فقط عکسو پروفابلو عوض کردم چون استیو جابز بود الکی کنفی میدادن!منظورم اونایی که فقط یه دفعه میان تو سایت به همه منفی میدن میرنه

  • Slim Shady
    Slim Shady | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

    پتنت خوب و جالبیه
    ولی احتمالا سخت افزار خاص هم میخواد
    برای همین فکر نکنم چیزی باشه که با اپدیت ای او اس در دسترس بزاره

  • فاميل دور
    فاميل دور | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

    اگر عملي بشه واقعا عاليه
    اتفاقا همين ديشب با برادرم رفته بوديم استخر . بعد از برگشت توي كوچه اي كه ماشين رو پارك كرديم هر چي جلوتر مي رفتيم ماشين نبود . هيچي ديگه گفتيم ٣٠٠ ميليون ماشين رفت رو هوا . نهايتا فهميديم اون جايي كه پارك كرديم حمل با جرثقيل بوده ! من بر گشتم خونه داداشم هم تا ساعت ١ دنبال ماشينش بود :)

    • Thinkdifferent
      Thinkdifferent | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

      شما مرفح بی درد هستید عایا؟چه فکری کردید سیصد میلیون دادید به ماشین مگه پراید چشه؟ولی در کل سیستم جالبیه و اپل باید زود دست به کار شه چون مطمئن باشید خیلی شرکتا تو این فکرن

      • زاخار
        زاخار | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

        گفت داداشش نه خودش بعد هم ادم پراید رو واسه دشمنش میخواد:)))))

    • ميلاد فضايي!!!
      ميلاد فضايي!!! | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

      بابا فهميديم ٣٠٠ تومان دادي ماشين خريدي !
      شيطونه ميگه از نمايشگاه ماشينم يك پانامرا بردارم جلوش دريفت !! كنمها
      در ضمن اگر غير از پورش و BMW و بنز خريدي باشي معلوم ميشه بي سليقه هستي !
      البته كيا كادنزا كمتر از ٣٠٠ تومان هست !! پس قطعا هيوندا - كيا نيستش !! اميدوارم BMW نباشه متنفرم ازش !!
      فقط بنز و پورشه !!!!!
      در ضمن قراره تسلا بيارم براي خودم !!! منتها اين BMW i8 بدجور رفته رو مخم !! انتخواب برام سخت شده !!! هر چند قيمت تسلا خيلي كمتره ولي باز در نهايت براي من فرقي نداره

      من جديدا بين محصولات انتخواب نميكنم و هر دو رو ميخرم براي همين اصلا انتخواب كردن برام معني نداره ...

      مهم برام اينه كه كه كدوم با اصول زندگيم جورتر هست ؟!! اصلا كدوم را سوار بشم ؟! معمولا زوج و فرد ميكردم و لي حالا شده هر روز هفته يك ماشين ديگه جا ندارم !!!

      • پوریا
        پوریا | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

        یعنی پاسخت تو حلقم نابود کردی بنده خدا رو که

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

    فکر نکنم حالا حالا ها بخواد از این پتنت استفاده کنه
    خب هروقت استفاده کرد من اول یه آیفون ۷اس میگیرم اخه تو چند سال آیندست و آیفون جدید رونمایی شده بعدم یه ماشین میخرم تا بتونم از این سیستم بِکر و جالب استفاده کنم
    ایفون است دیگر دوست دارد خاص باشد

    • فرشاد
      فرشاد | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

      عامر جان اینجوری که شما داری پیش میری یه تانک پراید بگیر سیستم خود پیدا شوندگی هم داره

      • عــــــامـــــــــر
        عــــــامـــــــــر | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

        یعنی با حرفت خراب کردی کل نظریات دوران جوونیم رو
        چشم رفیق حتما به پیشنهادت فکر میکنم

        • فرشاد
          فرشاد | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

          نه شما داشتی تو سال 2020 گوشیت رو برانداز میکردی ماشین رو نگفتی چی؟؟!!!! من گفتم تیبا 2020 رو معرفی کنم اخه سیستم خردو روسا زی ما به قدری منظم هست !!! هیمن الان معلوم قیمت تولیدات اون سالها

  • WOLF
    WOLF | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

    پس دزدگیر میخریم برای چی ماشینو پیدا کنیم باهاش
    اصلا کار اصلی دزدگیر همینه بقیه کارایی که انجام میده همش جانبیه

    • فرشاد
      فرشاد | ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

      البته تو پارکینگ های طبقاتی زیاد هم مفید نیست ولی در کل من ترجیح میدیم یه کلید نوکیا بزارم تو ماشین که همیشه بدونم کجاست البته هنوز قیمتش تو اینجا زیاد اما در کل خیلی راحت پیدامیشه و نیازی نیست صبر کنی تا بیاد

مطالب پیشنهادی