ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی تخصصی سرفیس پرو ۳ مایکروسافت سرفس MICROSOFT SURFACE PRO 3 REVIEW
تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: سرفس پرو ۳ ؛ مایکروسافت در شکار اولترابوک ها

با اوج گیری تبلت ها، بسیاری دنیا را برای لپتاپ ها و اولترابوک ها تمام شده دانستند. مایکروسافت اما در این میان نظری دیگر دارد. در کنفرانس معرفی Surface Pro 3 ، مدیر مایکروسافت به ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۱:۳۷

با اوج گیری تبلت ها، بسیاری دنیا را برای لپتاپ ها و اولترابوک ها تمام شده دانستند. مایکروسافت اما در این میان نظری دیگر دارد. در کنفرانس معرفی Surface Pro 3 ، مدیر مایکروسافت به نکته جالبی اشاره کرد. او قبل از اینکه از محصول جدید شرکتش رو نمایی کند، به خبرنگاران گفت به اطراف خود نگاه کنید، مگر قرار نبود تبلت ها جایگزین لپتاپ شوند؟ پس چرا هم اکنون همه شما مشغول پوشش این کنفرانس با لپتاپ خود هستید؟

مدیر مایکروسافت درست می گفت، در میان ده ها خبرنگارای که در آن مراسم حضور داشتند، حتی یک نفر هم مشغول کار با تبلت نبود. تبلت ها اگرچه از قابلیت حمل و نقل بالایی بهره می برند، اما هنوز نتوانسته اند برای تولید محتوا و کارهای جدی تر از مرور صفحات وب، به ارگونومی لازم دست پیدا کنند.

و دقیقا با تشخیص چنین نقطه ضعفی در بازار تبلت ها، این Surface Pro 3 است که وارد می شود. دستگاهی که آماده است تا خلأ میان اولترابوک ها و تبلت ها را پر کند و خود را به عنوان گزینه ای ایده آل مطرح نماید. این محصول اکنون به دیجیاتو آمده تا مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی جامع داشته باشیم به تبلت جدید مایکروسافت.

طراحی

بررسی تخصصی سرفیس پرو ۳ مایکروسافت سرفس MICROSOFT SURFACE PRO 3 REVIEW

از همان اولی که سرفس پرو ۳ را از جعبه اش خارج کنید، مجذوب طراحی مدرن آن خواهید شد. سادگی این دستگاه در کنار کیفیت بالای ساخت آن، به خوبی هنر مهندسی مایکروسافت را به تصویر در می آورد.

قاب اطراف دستگاه و بدنه پشتی از آلمینیوم ساخته شده اند و کیفیت ساختی در حد و اندازه های یک محصول لوکس را به نمایش می گذراند. بی شک متفاوت ترین بخش در طراحی سرفس، پایه ای است که مایکروسافت در داخل آن تعبیه کرده است.

بررسی تخصصی سرفیس پرو ۳ مایکروسافت سرفس MICROSOFT SURFACE PRO 3 REVIEW

در حالی که دیگر تبلت ها برای ایستادن، متکی به قاب هایی جانبی هستند، مایکروسافت با قرار دادن پایه ای مخصوص در سرفس، آزادی عمل بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار داده است. در اطراف دستگاه فرو رفتگی هایی وجود دارد که به انگشتان شما اجازه می دهد به راحتی، پایه مذکور را باز نمایید.

نحوه طراحی پایه سرفس به واقع مثال زدنی است. اهرم های این بخش در عین اینکه به راحتی حرکت می کنند، از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار هستند و حس اطمینان را به شما منتقل می نمایند. نسبت به نسل های قبلی، اهرم های سرفس پرو ۳، بسیار بیشتر گشوده می شوند و به کاربر این امکان را می دهند تا دستگاه را در هر زاویه ای که دوست دارد تنظیم نماید. این پایه در حال حاضر می تواند بین زوایای ۲۲ تا ۱۵۰ درجه جا به جا شود.

همانطور که در مقدمه مطلب نیز عنوان کردیم، مایکروسافت قصد دارد تا سرفس را جایگزین اولترابوک ها نماید و در راستای این هدف، پایه اشاره شده نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد. به کمک این پایه شما می توانید سرفس را بر روی سطوح صاف قرار دهید و به راحتی به کار با آن مشغول شوید.

بررسی تخصصی سرفیس پرو ۳ مایکروسافت سرفس MICROSOFT SURFACE PRO 3 REVIEW

بسیاری از کاربران حین استفاده از لپتاپ، دستگاه را بر روی پای خود قرار می دهند و سپس با آن مشغول تایپ و یا وبگردی می شوند. بد نیست اشاره کنیم که سرفس نیز به لطف پایه اش، با ثبات قابل قبولی می تواند در این موقعیت قرار گیرد. هنگامی که سرفس را بر روی پای خود قرار دهید، با تنظیم زاویه پایه، این امکان را دارید تا با کیبورد آن به راحتی به تایپ کردن مشغول شوید و حتی متن هایی طولانی را به رشته تحریر در آورید.

در اطراف سرفس حاشیه هایی قرار داده شده است که حضورشان جهت خروج هوا از داخل دستگاه، ضروری است. استفاده از پردازنده هایی همچون Intel Core i7 نیازمند بهره بردن از فنی قدرتمند جهت خنک کردن دستگاه است. فن ها معمولا سر و صدای زیادی به راه می اندازند و هوا را با فشار زیادی به بیرون هدایت می کنند.

بررسی تخصصی سرفیس پرو ۳ مایکروسافت سرفس MICROSOFT SURFACE PRO 3 REVIEW

مایکروسافت اما برای سرفس پرو ۳ با همکاری اینتل سیستمی را طراحی کرده است که صدای فن و فشار هوای آن را حذف می نماید. در واقع مهندسین مایکروسافت موفق شده اند یک فن بسیار بی صدا و باریک را در سرفس به کار برند و با توان محدود آن، نیاز پردازنده های اینتل را نیز برآورده کنند. این شاهکار مهندسی باعث می شود تا سرفس از توان سخت افزاری یک لپتاپ برخوردار گردد، اما در ظاهر یک تبلت، نکاتی منفی همچون صدای فن و فشار هوا را از خود بروز ندهد.

بررسی تخصصی سرفیس پرو ۳ مایکروسافت سرفس MICROSOFT SURFACE PRO 3 REVIEW

هنرنمایی هایی طراحان مایکروسافت اما به همینجا ختم نمی شود. ساکنین ردموند در یک اقدام تحسین بر انگیز موفق شده اند ضمن افزایش ابعاد نمایشگر سرفس جدید، وزن آن را نیز در مقایسه با نسخه های قبلی کاهش دهند. سرفس پرو ۳ در حالی با صفحه نمایش ۱۲ اینچی، وزن ۸۰۰ گرم را از خود بر روی باسکول به جای می گذارد، که نیاکانش با نمایشگری ۱۱.۵ اینچی، بالغ بر ۱۰۰ گرم سنگین تر به شمار می رفتند. علاوه بر وزن، ضخامت سرفس پرو ۳ نیز کاهش پیدا کرده است. تبلت مایکروسافت هم اکنون ۹.۱ میلی متر ضخامت دارد و نسبت به مدل های قبلی، بالغ بر ۴ میلی متر نازک تر شده است.

نگاهی به نمای جلوی دستگاه، یکی دیگر از تغییرات سرفس پرو ۳ را نسبت به نسخه های قبلی نمایان می کند. در حالی که پیش از این مایکروسافت لوگوی ویندوز را در پایین نمایشگر قرار می داد، اکنون شاهد آن هستیم که این نماد به سمت راست نمایشگر (در حالت نگه داری افقی) نقل مکان کرده است.

این جا به جایی شاید در نگاه اول موضوع چندان مهمی به نظر نیاید، اما در واقع در پس آن می توان تفکرات مایکروسافت را برای سرفس جدید جستجو کرد. قرار گرفتن لوگوی ویندوز در موقعیت کنونی، نشان می دهد که سرفس پرو ۳ تنها برای نگهداری در حالت افقی طراحی نشده و می توان از آن در حالت عمودی نیز استفاده نمود.

بررسی تخصصی سرفیس پرو ۳ مایکروسافت سرفس MICROSOFT SURFACE PRO 3 REVIEW

اکثر تبلت های ویندوزی و یا هیبریدی ها به نحوی طراحی گشته اند که کاربر از آن ها تنها در حالت افقی استفاده نماید، اما این ماجرا برای سرفس پرو ۳ تا حدی متفاوت است. مایکروسافت برای نمایشگر این محصول نسبت ابعاد 3:2 را در نظر گرفته؛ این نسبت باعث می شود ابعاد دستگاه بسیار شبیه به دفترچه هایی شود که همه ما به در دست گرفتن آن ها عادت داریم. در واقع مایکروسافت با این تکنیک، نشان داده که محصولش می تواند به کمک قلم هوشمندی که دارد، به خوبی به عنوان جایگزین دفترچه های یادداشت، مطرح شود.

مایکروسافت ادعا می کند که تبلت جدیدش ابزاری ایده آل برای امور آموزشی به شمار می رود. یادداشت برداری، طراحی، نقاشی و … از جمله مواردی هستند که پیاده سازی تک تکشان به لطف ابعاد خاص سرفس پرو ۳، در بهترین شرایط ممکن محقق می شود.

بررسی تخصصی سرفیس پرو ۳ مایکروسافت سرفس MICROSOFT SURFACE PRO 3 REVIEW

اما آیا واقعا کارکردن با سرفس پرو ۳ در حالت عمودی به راحتی انجام می شود؟ هرچند که این دستگاه در مقایسه با نسل های قبلی خود سبک تر گشته است، اما باید قبول کرد که هنوز هم ۸۰۰ گرم، وزن سنگینی به شمار می رود. دستان شما باید خیلی قدرتمند باشد که بتواند این دستگاه را بیش از ۳۰ ثانیه بر روی هوا نگه دارد و خستگی را احساس نکند.

اگر بخواهیم نگاهی به پورت های دستگاه بیندازیم، باید بگوییم که این محصول در سمت راست خود از یک پورت USB 3.0 و یک Mini DisplayPort بهره می برد و اندکی پایین تر از آن ها نیز مایکروسافت درگاه اتصال شارژر را تعبیه کرده است. در سمت چپ، دکمه های کنترل صدا و جک ۳.۵ میلیمتری هدفون قرار دارد و بالای دستگاه نیز مکانی است که دکمه Power بر روی آن قابل مشاهده است. هنگامی که پایه سرفس باز شود، در پشت آن محفظه ای کوچک دیده می شود که از آن می توان برای اتصال حافظه جانبی MicroSD به دستگاه استفاده کرد.

 

کیبورد

IMG_5592-w600

قبل از اینکه شروع به تعریف از کیبورد سرفس کنیم، باید بگوییم که یکی از مهمترین مزیت های رقابتی این دستگاه، به صورت پیش فرض در جعبه آن قرار داده نشده است. در صورتی که تمایل داشته باشید، باید کیبورد سرفس پرو ۳ را به صورت جداگانه خریداری نمایید. مایکروسافت با این تصمیم، هزینه ای نزدیک به ۵۵۰ هزار تومان را علاوه بر قیمت دستگاه، به کاربر اعمال می کند.

اما اگر از بحث قیمت عبور کنیم، باید اعتراف کنیم که کیبورد سرفس در مقایسه با نسل های قبل، بهبود چشم گیری داشته است. دکمه های این کیبورد از برجستگی مطلوبی برخوردار هستند و برای تایپ مقالات طولانی ( مثل این بررسی! ) عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارند.

اگر قرار به مقایسه این کیبورد با اولترابوکی همچون مک بوک ایر باشد، باید رای برتری را برای محصول اپل صادر کنیم. هرچقدر هم که کیبورد سرفس دقیق طراحی شده باشد، باز هم از ساختار جزیره ای بی بهره است و به علت نزدیکی بیش از حد دکمه ها به یک دیگر، ممکن است آمار خطا را در حین تایپ افزایش دهد.

جالب اینکه مایکروسافت موفق شده در چنین کیبوردی با ضخامت اندک، قابلیت نور زیر دکمه ها را نیز فراهم آورد. به لطف این ویژگی، در تاریکی شب کیبورد خواهد درخشید تا بدین طریق تجربه تایپ آسان تری در اختیار شما قرار گیرد.

IMG_5584-w600

شاید فکر کنید که با وجود یک صفحه نمایش لمسی، دیگر وجود ترک پد لزومی نداشته باشد، اما مایکروسافت نظر دیگری دارد. در پایین دکمه های کیبورد، یک ترک پد کوچک قرار دارد که در مقایسه با مدل های قبلی، عملکرد بسیار دقیق تری را از خود بروز می دهد. این ترک پد اما هنوز هم برای انجام کلیک های سریع و پیاپی چندان مناسب به شمار نمی رود. علاوه بر این مورد، فضای بسیار کوچکی که به این موضوع اختصاص داده شده، باعث می شود که حرکت ماؤس بر سطح نمایشگر، با تلاش مضاعفی همراه شود.

IMG_5593-w600

در بخش تحتانی سرفس پرو ۳، محفظه ای قرار دارد که آهنربای کیبورد به آن متصل می شود. در کیبورد های قبلی شما مجبور بودید که کیبورد را بر روی سطحی صاف قرار داده و شروع به تایپ کردن کنید، اما در سرفس پرو ۳، آهنربایی دیگر در بالای کیبورد قرار داده شده است، که به حاشیه پایین نمایشگر متصل می گردد و زاویه ای مطلوب را جهت تایپ کردن به وجود می آورد.

 

نمایشگر و قلم

IMG_5647-w600

تبلت های سرفس همواره نمایشگری با کیفیت داشته اند و نسل سوم این محصولات نیز به هیچ وجه از این قاعده مستثنی نیست. در این دستگاه مایکروسافت از صفحه نمایشی ۱۲ اینچی با رزولوشون ۲۱۶۰ × ۱۴۴۰ استفاده کرده است. تصاویر در این نمایشگر با دقت بسیار بالایی در برابر چشمان شما قرار می گیرند و برای اینکه پیکسل ها را تشخیص دهید، باید دستگاه را بسیار به صورت خود نزدیک کنید.

تصاویری که در سرفس پرو ۳ به نمایش در می آیند، از رنگ های زنده ای برخوردار هستند؛ رنگ هایی که در عین طبیعی بودن، از کنتراست مطلوبی نیز بهره می برند. به لطف پنل IPS استفاده شده در این دستگاه، شما همواره می توانید پایه سرفس را در هر زاویه ای که دوست دارید قرار دهید و نگرانی چندانی بابت از دست رفتن رنگ ها و کیفیت تصاویر نداشته باشید.

IMG_5620-w600

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، مایکروسافت ابعادی را برای سرفس پرو ۳ در نظر گرفته است، که کاربران با استفاده از آن بتوانند به راحتی دستگاه را در حالت عمودی در دست گیرند. نسبت ابعاد ۳:۲ سرفس را مانند دفترچه هایی می کند که همه ما به در دست گرفتن آن ها عادت داریم.

اما هیچ دفتری بدون قلم کارآیی لازم را ندارد. بر همین اساس مایکروسافت تمام تلاشش را به کار بسته تا بهترین قلم ممکن را برای سرفس تولید نماید (این مورد بر خلاف کیبورد، به صورت پیش فرض داخل جعبه قرار دارد. مرسی مایکروسافت!)

بر خلاف استایلوس هایی که این روز ها در میان تبلت ها و فبلت ها رایج شده، قلم سرفس پرو ۳ ابعادی متفاوت دارد. این قلم از قطر زیادی برخوردار است و کاملا حس یک خودکار واقعی را به شما منتقل می کند. اما ظاهر تنها موردی نیست که در رابطه با قلم سرفس جلب توجه می کند؛ مایکروسافت با به کار گیری تکنولوژی هایی جدید، حرکت این قلم بر روی صفحه را نیز دستخوش تغییر کرده است.

IMG_5627-w600

قلم سرفس پرو ۳ توسط شرکت N-Trig ساخته شده است. در سرفس های قبلی مایکروسافت از قلم های شرکت Wacom استفاده می کرد که در مقایسه با قلم جدید، دارای حساسیت بیشتری نسبت به فشار وارد شده بودند. محصول N-Trig اگرچه حساسیت به فشار کمتری دارد، اما به لطف تکنولوژی خاص خود، این امکان را در اختیار مایکروسافت قرار می دهد تا از شیشه باریک تری برای نمایشگر محصول خود استفاده نماید. شیشه باریک تر در نهایت شرایط را به نحوی فراهم می آورد، تا مهندسان موفق شوند دستگاهی با ضخامت کمتر تولید کنند.

همانطور که اشاره کردیم، قلم N-Trig ابعادی مشابه با خودکار های معمولی دارد و جالب اینکه در عمل نیز مایکروسافت تلاش کرده تا حرکت این قطعه را بسیار به واقعیت نزدیک نماید. اصطکاکی که قلم با صفحه نمایش ایجاد می کند، بسیار نزدیک به تقابل خودکار و کاغذ است و از همین حیث سرفس پرو ۳ می تواند به خوبی حس نوشتن بر روی یک دفترچه را برای شما تداعی نماید.

بر روی قلم و در سر آن دکمه هایی قرار داده شده که بر اساس هر اپلیکیشن کاربرد آن ها می تواند متفاوت باشد. برای مثال در One Note از این دکمه ها می توانید برای انتخاب بخشی از متن و یا پاک کردن نوشته ها استفاده نمایید. متاسفانه دستگاه جایی برای نگهداری قلم ندارد و شما باید خودتان حواستان باشد که این قطعه را گم نکنید.

 

عملکرد و عمر باتری

IMG_5595-w600

مایکروسافت در داخل سرفس پرو ۳ از پردازنده هسول استفاده کرده است. این پردازنده ساخت اینتل در سه مدل Core i3 ، Core i5 و Core i7 بر روی تبلت مایکروسافت قرار می گیرد و هر کاربر می تواند بر اساس نوع کار خود، مدل مناسب را انتخاب نماید. در کنار پردازنده، که سرعت آن بر روی ۱.۹ گیگاهرتز تنظیم شده، رمی ۸ گیگابایت و گرافیک Intel HD 4400 دیگر بخش های سخت افزاری سرفس پرو ۳ را تشکیل می دهند. تبلت مایکروسافت همچنین از حافظه SSD استفاده می کند که ساخت آن نیز بر عهده سامسونگ بوده است.

surface-benchmark

قدرت رم بالا و هارد SSD، سرعت سرفس را بسیار بالا می برند. این دستگاه در عرض ۱۰ ثانیه بوت می شود و قادر است تا در کمترین زمان ممکن، دستورات شما را اجابت کند. با سرفس پرو ۳ شما به راحتی می توانید از قابلیت های مولتی تسکینگ ویندوز ۸ استفاده نمایید و با باز کردن دو اپلیکیشن در کنار یکدیگر، امور خود را به بهترین شکل مدیریت نمایید. در مجموع باید گفت که نسل جدید سرفس، از پس هرکاری که اولترابوک ها می توانند انجام دهند، بر می آید.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم سرفس در حالت عادی دستگاهی بی صدا است. فن این تبلت بدون تولید کوچکترین صدایی به فعالیت می پردازد و دستگاه را به خوبی خنک نگه می دارد. با این وجود هنگامی که فعالیتی سنگین، همچون اجرای یک بازی، بر روی دستگاه پیاده گردد، شرایط مقداری عوض می شود.

در مواردی که فشار بالایی بر روی تبلت قرار گیرد، فن دستگاه کم می آورد و با فشار و صدای زیادی تلاش می کند تا سرفس را خنک نگه دارد. متاسفانه این تلاش بی فایده است و در اغلب موارد بدنه آلمینیومی محصول به شدت داغ می شود. هرگاه در حین استفاده از دستگاه چنین شرایطی را تجربه کردید، توصیه می کنیم که دست از کار بکشید؛ چرا که به وضوح در حال اجرای فعالیتی هستید که محصول به هیچ وجه برای پیاده سازی آن طراحی نگشته است.

surface-battery-test

طبق ادعای مایکروسافت، باتری سرفس پرو ۳ در مقایسه با نسل های قبلی ۱۵ تا ۲۰ درصد بهبود داشته است. به گفته غول قدیمی دنیای تکنولوژی، تبلت این شرکت می تواند تا ۹ ساعت به صورت پیاپی به مرور صفحات وب بپردازد.

ما در بررسی خود آزمایش پخش ممتد ویدیو را بر روی سرفس پیاده کردیم؛ در این فرآیند، تبلت مایکروسافت توانست رکورد هفت ساعت و پانزده دقیقه را از خود بر جای گذارد. رکوردی که نشان می دهد باتری سرفس پرو ۳ نه چندان خوب است و نه چندان بد. این دستگاه در مقایسه با اولترابوک هایی همچون Vaio Pro 13 و یا مک بوک ایر، ساعت ها کم می آورد، اما با نمونه های معمولی تری همچون ThinkPad X1 Carbon و یا Lenovo Yoga 2 Pro در عمر باتری برابری می کند.

هرچند سرفس پرو ۳ باتری ضعیف تری نسبت به اولترابوک های مطرح بازار دارد، اما حداقل زمان شارژ شدن آن بسیار کوتاه است. در صورتی که مدام در حال حرکت و جا به جایی هستید، می توانید خوشحال باشید که سرفس در زمانی بالغ بر ۹۰ دقیقه، قادر است تا ۷۲ درصد شارژ شود.

 

جمع بندی

IMG_5652-w600

با گذشت هر نسل از سرفس، مایکروسافت به هدف خود، که همانا جایگزین کردن این تبلت با اولترابوک ها است، نزدیک تر می شود. سرفس مزیت های بسیاری دارد و در بسیاری از زمینه ها نمونه مسلم شاهکارهای مهندسی است. اما با این حال، هنوز هم مایکروسافت تا رسیدن به هدفش راه زیادی را در پی دارد.

مهم ترین ضعف سرفس در مقایسه با اولترابوک ها، در حال حاضر کیبورد آن است. نسل جدید کیبورد سرفس، اگر چه نسبت به مدل های قبلی بهبود پیدا کرده است، اما هنوز هم نمی تواند راحتی کیبورد اولترابوک ها را در اختیار کاربر قرار دهد. با تمام این تفاسیر، سرفس بدون کیبوردش دستگاهی ناقص است و به تنهایی نمی تواند پتانسیل های کاملش را به معرض نمایش بگذارد.

اگر با مشکل کیبورد کنار بیایید، باید بگوییم که با دستگاهی بسیار دوست داشتنی روبرو هستید. دستگاهی با سخت افزار قدرتمند که در عین حال از طراحی باریک و زیبایی نیز بهره می برد. ویندوز ۸.۱ برای تولید محتوا و انجام انواع و اقسام فعالیت ها مناسب است و آزادی عمل بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد.

سرفس پرو ۳ ( Core i3 ) در ایران با قیمت ۳.۵۰۰.۰۰۰ تومان به فروش می رسد.

 

 

نقاط مثبت: 

  • قابلیت حمل و نقل بالا با در نظر گرفتن قدرت سخت افزاری
  • نمایشگر با کیفیت
  • پایه نگه دارنده و امکان استفاده در زاویه های مختلف
  • کیفیت ساخت فوق العاده

نقاط منفی:

  • باتری متوسط
  • کیبورد نه چندان دلچسب
  • قیمت بالا

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (91 مورد)
  • بانو
    بانو | ۲۷ دی ۱۳۹۴

    ای خدااااا من سرفیس پرو ميخوام به دل شکسته ام برس خدااااا

  • محمد
    محمد | ۴ آبان ۱۳۹۴

    سلام.
    من به تازگی یه سرفیس پرو 3 گرفتم.
    الان دیدم که سازنده SSD رو زده Litton
    به نظرتون هاردش باز شده یا طبیعیه؟
    از طرفی وقتی به ssdlife تعداد دفعات روشن شدن هاردو دیدم روی 10 بود... طبیعیه یا استفاده شدست؟

  • سید محمود
    سید محمود | ۱ مهر ۱۳۹۴

    من این سرفیس رو از دیجی کالا خریده بودم شارژش نهایتا 3 ساعت میرفت پس فرستادم دیجی کالا گفتن که مشکلی نیست بهشون گفتم از من سه ساعت میره شما گفتید 9 ساعت گفتن که اون در حالت فیلم دیدن و وای فای خاموش باشه و نور صفحه کم هست بهشون گفتم پشتش داغ میکنه تا دمای 42 درجه گفتن تا زمانی که داغی باعث هنگ کردن و و خاموش شدن نشه مشکلی نداره دوستان گفتم در جریان باشید و با این زمینه سرفیس رو از دیجی کالا بخرید عکس های صحبتام هم ضمیمه شد http://axbabak.ir/uploads/27812219003-91267-16836833881423862193.jpg http://axbabak.ir/uploads/27814438162-28519-14009373096989201555.jpg

  • nill
    nill | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    سلام دوستن یه سوالی دارم ازتون!
    من دانشجو هستم(دانشجوی مهندسی نیستم)
    لپ تاپم خیلی قدیمیو داغونه.میخام عوضش کنم...بشدت ترقیب شدم که این تبلتو بخرم ولی چون قیمتش یکم بالاست نمیخام بعد خریدن به غلط کردن بیفتم!
    میخام ببینم من این تبلتو بخرم بهتره یا دوباره برم دنبال لپ تاپ.
    من شنیدم که این تبلت مایکروسافت به ویدئو پروژکتور متصل نمیشه!میخام ببینم درست هست یا نه.
    لطفا کمکم کنید!
    اگرم نظرتون رو لپ تاپه با این قیمت چی بخرم؟

  • ali
    ali | ۳۱ شهریور ۱۳۹۳

    تو ایران شرکتی را سراغ دارید که سرفیس پرو 3 مدلهi5--8--256
    اگه سرفیس پرو3 خیلی گرم گنه و گرم کردنش باعث قطع ناگهانی دستگاه بشه خاصبت تعووض مجدد کالا وجود داشته باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی