ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین می خواهد تا ماه اکتبر سیستم عامل ملی خود را به کار گیرد

خبرگزاری ژینوا نیوز در روز یک شنبه خبری را منتشر کرد که بر مبنای آن چین قصد دارد تا ماه اکتبر سیستم عامل ملی خود را معرفی کند تا وارد رقابت با مایکروسافت، گوگل و اپل ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۳ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۰

خبرگزاری ژینوا نیوز در روز یک شنبه خبری را منتشر کرد که بر مبنای آن چین قصد دارد تا ماه اکتبر سیستم عامل ملی خود را معرفی کند تا وارد رقابت با مایکروسافت، گوگل و اپل شود.

صنعت تکنولوژی کامپیوتری به دلیل مسائل امنیت سایبری تبدیل به یک کشمکش بین چین و ایالات متحده امریکا شده. به همین دلیل، در حال حاضر به دنبال کمک به صنعت داخلی جهت دور شدن از سیستم های وارداتی مثل ویندوز مایکروسافت و اندروید گوگل است.

خبرگزاری ژینوا چندی پیش با مدیر این پروژه، نی گوانگنن مصاحبه ای کرد و طبق گفته او سیستم عامل مذکور در ابتدا برای رایانه های خانگی و دسکتاپ عرضه خواهد شد و سپس برای تلفن های هوشمند و دیگر دیوایس ها راه خواهد یافت.

نی در این مصاحبه گفت: "ما امیدواریم تا ماه اکتبر بتوانیم سیستم عامل کاملا چینی خود را با پشتیبانی از فروشگاه های اپلیکیشن عرضه کنیم." او در ادامه به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر سیستم عامل های چینی زیادی در این کشور وجود دارند ولی هیچ کدام قابل رقابت با محصولات بین المللی نیستند.

او به این موضوع امیدوار بود که نسخه دسکتاپ این سیستم عامل ظرف یک الی دو سال آینده به طور کامل جایگزین محصولات فعلی شود و همین اتفاق برای تلفن های هوشمند هم تا سه الی پنج سال بعد رخ دهد.

در ماه مه گذشته، دولت چین استفاده از ویندوز ۸ را در مراکز دولتی ممنوع اعلام کرد و دلیل آن، ترس از جاسوسی و عملیات خراب کارانه امریکا علیه این کشور عنوان شد و در حال حاضر کارشناسان امنیتی چینی مشغول راستی آزمایی مایکروسافت هستند.

در مارس سال گذشته هم چین اعلام کرد که گوگل بیش از اندازه به وسیله تلفن های اندرویدی به چین نفوذ پیدا کرده و باعث رکود برخی محصولات شرکت های محلی شده است.

سوءظن های میان چین و ایالات متحده نسبت به عملیات خرابکارانه سایبری در سال گذشته که ادوارد اسنودن برخی عملیات مخفیانه امریکا را لو داد، به حد زیادی افزایش یافت. در عین حال، وزارت دادگستری ایالات متحده هم پنج افسر نظامی نیچ را در ماه مه به جاسوسی گسترده صنعتی محکوم کرد و آنها را تحت تعقیب قرار داد.

نی اظهار داشت که این ممنوعیت به روی ویندوز ۸ فرصتی بزرگ برای صنعت تکنولوژی چین است که هرچه سریع تر به جلو حرکت کنند، اما این حوزه نیاز به توسعه بیشتر و سرمایه گذاری دارد. او اضافه کرد: "ایجاد یک محیطی که اجازه می دهد ما با شرکت هایی مثل گوگل، اپل و مایکروسافت رقابت کنیم، قطعا کلید موفقیت ما خواهد بود."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Nevercom
    Nevercom | ۴ شهریور ۱۳۹۳

    سال گذشته بود فکر کنم که اوبونتو خبر داد که نسخه ای از این توزیع بنام اوبونتو کایلین (Ubuntu Kylin) رو معرفی کرد. توزیعی که مخصوص چین هست، همه ی امکانات خوب اوبونتو رو داره و مهم تر از همه آزاد و اوپن سورس هست، که پنهان سازی ابزارهای جاسوسی در اون رو دشوارتر می کنه.

    ضمن اینکه توزیع های مطرحی مثل Linux Deepin هم چینی هستن و نوآوری هایی در زمینه ی محیط دسکتاپ داشتن.

    به هرحال اطمینان دارم با هر هدفی که این سیستم عامل بخاد تولید بشه، محصولی با کیفیت مناسب و متناسب با نیازهای چین هست. بیشتر البته امیدوارم محصولی بسته نباشه و مثل دو سیستم عاملی که اشاره شد، آزاد باشه

  • seedni
    seedni | ۴ شهریور ۱۳۹۳

    میدونید مخفف این سیستم عامل COS ( مثل سیستم عامل اپل که IOS ) است .
    اسم این سیستم عامل به فارسی خیلی بده . چکار کنیم ؟ چطوری اسم این سیستم عامل رو پیش دوستان و اشخاص بیان کنیم ؟ من که نمیتونم .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی