ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۸ افزونه ی جیمیل برای بالا رفتن بهره وری در استفاده از این سرویس

سرویس جی‌میل با بیش از 500 میلیون کاربر، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های ایمیلی به حساب می‌آید اما آیا کاربران بیشترین بهره را از اشتراک جی‌میل خود می‌برند؟ بسیاری از آنها همواره از شلوغ بودن اینباکس ...

پرهام مارزلو
نوشته شده توسط پرهام مارزلو | ۵ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

سرویس جی‌میل با بیش از 500 میلیون کاربر، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های ایمیلی به حساب می‌آید اما آیا کاربران بیشترین بهره را از اشتراک جی‌میل خود می‌برند؟ بسیاری از آنها همواره از شلوغ بودن اینباکس خود گلایه دارند و این موضوع که پاسخ دادن به هر ایمیل زمان زیادی را می‌طلبد نیز قشری از آنان را آزرده می‌نماید. اما در این میان ابزار و افزونه‌های کاربردی جهت داشتن تجربه‌ای حرفه‌ای و لذت‌بخش برای استفاده از جی‌میل وجود دارد.

به همین خاطر در ادامه نگاهی به 8 افزونه‌ی این سرویس ایمیل خواهیم داشت؛ این افزونه‌ها رایگان بوده و صندوق ورودی اشتراک شما را به مکانی بهتر و حرفه‌ای‌تر از قبل تبدیل می‌کنند.

۱- MXHERO

1

اگر می‌خواهید ایمیل مهمی را برای افراد مختلف ارسال نمایید ولی نگران هستید محتوای آن توسط دریافت‌کننده‌ای ناخواسته خوانده شده و یا به فرد دیگری فوروارد گردد، پیشنهاد می‌کنیم  MXHERO را امتحان کنید. این افزونه یادآور فیلم سینمایی ماموریت غیرممکن است زیرا سبب می‌گردد ایمیل ارسالی شما تنها پنج دقیقه پس از خوانده شدن خود را از اینباکس دریافت کننده حذف نماید.

علاوه بر موارد یاد شده، MXHERO شما را از خوانده شدن ایمیل ارسالی توسط دریافت‌کننده آگاه کرده و به شما در مورد کلیک کردن وی بر روی لینک‌های موجود در آن و همچنین باز شدن فایل‌های ضمیمه اطلاع رسانی خواهد نمود.

ضمنا می‌توانید به کمک افزونه  ی مورد بحث، ایمیل‌های خود را برای ارسال شدن زمان‌بندی نمایید. MXHERO رایگان بوده و برای اشتراک های جی‌میل در مرورگر کروم و سرویس Outlooks  قابل استفاده است.

۲- SEND AND ARCHIVE

2

شاید بارها آرزو نموده اید که پس از پاسخ به یک ایمیل امکان حذف آن به صورت خودکار، از اینباکس اشتراک شما وجود داشت، جالب است بدانید این آرزوی شما با فعالسازی قابلیت ارسال و آرشیو یا همان Send and Archive می تواند برآورده گردد. قابلیت مذکور از سال 2012 در سرویس جی‌میل قرار گرفته و به صورت پیش‌فرض غیرفعال است.

2.2

برای فعال‌سازی امکان Send and Archive کافیست به صفحه‌ی جی‌میل خود مراجعه کرده و در بخش تنظیمات (Setting) و قسمت Send And Archive بر روی گزینه‌ی Show “Send And Archive” Button کلیک نمایید. با فعال کردن این قابلیت دکمه‌ ای با همین عنوان به هنگام ارسال پاسخ نمایان خواهد شد.

۳- RAPPORTIVE

3

ممکن است ایمیل اولین گزینه ی شما برای ارسال پیغام به مشتریان، همکاران و یا دوستانتان نباشد و بخواهید ارتباط صمیمانه تری را از طریق ارسال یک توییت یا ارتباط گیری در شبکه ی اجتماعی لینکداین برقرار نمایید، بد نیست بدانید افزونه ی رایگان Rapportive به منظور برآورده کردن این نیاز طراحی شده است.

افزونه مذکور در هنگامی که مشغول نوشتن یک ایمیل جدید برای فرد مورد نظر خود هستید اقدام به نمایش اطلاعات مرتبط به پروفایل های وی در شبکه های اجتماعی، عنوان های شغلی او و ارتباطات به اشتراک گذارده شده اش می نماید و به سادگی امکان ارتباط گیری با وی را از طرق مختلفی فراهم می آورد.

علاوه بر موارد ذکر شده در صورتیکه به صحت آدرس ایمیل یک فرد اطمینان ندارید Rapportive می تواند به یاری شما بیاید، چنانچه افزونه ی مذکور بتواند داده هایی که قبلاً به آنها اشاره کردیم (مانند اطلاعات مرتبط به شبکه های اجتماعی) را بارگذاری نماید ایمیل مورد نظرتان به احتمال قوی کماکان فعال و در حال استفاده است، در غیر اینصورت احتمال زیادی وجود دارد که صحت آن آدرس ایمیل دچار اشکال باشد.

۴- UNROLL.ME

4

شلوغ شدن اینباکس به واسطه‌ی خبرنامه های سایت های مختلف و ایمیل های مرتبط به آپدیت‌های صورت گرفته در شبکه های اجتماعی، یکی دیگر از دردسرهای کاربران است. در این میان، افزونه Unroll.me کمک می‌کند تا مواردی از این قبیل را در صندوق دریافت یا همان اینباکس خود مدیریت نمایید.

پس از ورود به وب‌سایت این افزونه و وارد کردن ایمیل تان، اینباکس آن اسکن شده و تمامی اشتراک های شما در خبرنامه ها و شبکه های اجتماعی شناسایی می گردد و از شما خواسته می‌شود تا موارد ناخواسته یا غیرضروری را مشخص کنید. Unroll.me اشتراک کاربر را با هیچ سرویس و یا سایتی قطع نمی‌کند و تنها از ورود ایمیل های مرتبط به آنها در اینباکس جلوگیری می نماید.

همچنین با عضویت در Rollup به صورت روزانه چکیده ای از ایمیل های اشتراک هایی که تمایل به دریافت خبرنامه ها و به روزرسانی هایشان داشته اید فراهم و در اختیار شما قرار می گیرد.

۵- GMAIL SNOOZE

5.1

انتخاب گزینه‌ی Snooze هنگام به صدا در آمدن زنگ هشدار چند دقیقه دیگر اجازه آرامش و استراحت را به افراد می‌دهد. افزونه‌ی Gmail Snooze تقریبا همین قابلیت را به اکانت کاربران در این سرویس اضافه می‌کند. پس از باز کردن یک ایمیل به جای بیرون آمدن از آن و فراموش کردنش، می‌توانید از گزینه‌ی Snooze استفاده نمایید. در منوی جدید امکان قرار دادن یادآور برای ایمیل در هر زمانی که بخواهید وجود دارد.

پس از به اتمام رسیدن زمان مورد نظر، یادآور تنظیم شده کاربر را آگاه نموده و عملا افراد هیچ ایمیل مهمی را از دست نخواهند داد.

۶- WISESTAMP

6

امضاء ایمیل یا email signature امکانی است که با کمک آن می توانید اطلاعات بیشتری را در مورد خودتان با سایر افراد به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، با قرار دادن اطلاعات مورد نظر در امضای خود نیازی به هر بارنوشتن آن‌ها وجود ندارد.

اما امضای استاندارد سرویس‌های ایمیل دارای محدودیت های گوناگونی هستند و در همین راستا Wisestamp به شما کمک می‌کند تا خلاق شوید و امضای خود را به کمک فونت‌ها، سایز‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی نمایید. با افزودن تصویر و یا لینک به اشتراک های اجتماعی تان در امضا ایمیل نیز، می توانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

علاوه بر آنچه گفته شد می توانید با وارد کردن فید RSS به Wisestamp آخرین پست های وبلاگتان را نیز در امضا ایمیل خود نمایش دهید. این افزونه با سرویس‌های جی‌میل، یاهو، Hotmail و AOL سازگار بوده و سرویس ابتدایی و ساده ی آن رایگان و در ازای پرداخت ۴ دلار در ماه سرویس پیشرفته تر با امکانات بیشتری را دریافت خواهید نمود.

۷- SIGNALS

7

آیا تا به حال فرد دیگری اکانت جی‌میل شما را باز کرده است یا خیر؟ تنها راه برای پاسخ دادن به این سوال، استفاده از افزونه Signals است. این افزونه نشان می‌دهد چه زمانی ایمیل شما باز شده است و یا هرچند وقت یکبار وارد ایمیل خود شده‌اید. علاوه بر این، به کمک افزونه یSignals  لینک‌هایی را که بر روی آنها کلیک شده است را می‌توانید مدیریت و بررسی نمایید.

همه ی این موارد در حالی صورت می پذیرند که اگر فردی به صورت مخفیانه وارد اکانت ایمیل شما شده باشد، از بازرسی تان مطلع نخواهد بود. افزونه مذکور اجازه زمان‌بندی ایمیل‌ها برای ارسال شدن در آینده را نیز به کاربران می‌دهد. Signals به صورت رایگان عرضه شده و در مرورگر کروم قابل استفاده است.

۸- CLOUDY FOR GMAIL

8

اگر فایل‌های متعددی را ضمیمه‌ی ایمیل‌هایتان می‌کنید، ممکن است بخواهید با استفاده از افزونه Cloudy به روند ضمیمه‌سازی سرعت بیشتری ببخشید .در واقع به کمک این افزونه رایگان یک مرحله از کار ، یعنی آپلود کردن، را حذف خواهید کرد. با استفاده از Cloudy بدون خروج از اکانت جی‌میل خود می‌توانید به سرویس‌های ابری  Dropbox، Google Drive، Box، One Drive و همچنین GitHub متصل شوید و  فایل‌های مورد نظرتان را در اختیار داشته باشید.

علاوه بر موارد ذکر شده، به کمک افزونه Cloudy می‌توان عکس‌های فیس‌بوک، اینستاگرام، Flickr و Picasa را به صورت فایل ضمیمه به ایمیل‌ اضافه کرد. این افزونه از سرویس Evernote نیز پشتیبانی می‌کند و یادداشت‌های و فایل های کاربران بر روی این سرویس را در اختیارشان قرار می‌دهد.

نکته‌ی جالب در اینجا، ضمیمه شدن کامل فایل های موجود بر روی سرویس های ابری به ایمیل بوده و دریافت کننده دیگر لازم نیست بر روی لینک کلیک نماید تا فایل مرتبط به آن از روی سرویس کلاود دانلود شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TechLover
    TechLover | ۶ شهریور ۱۳۹۳

    مطلب فوق العاده خوبی بود. سپاسگزارم. به دو مورد از این هشت مورد واقعا نیاز داشتم و از وجودشون بی اطلاع بودم.
    ممنون

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۶ شهریور ۱۳۹۳

    ایول آقای مارزلو
    ورودتون رو تبریک میگم
    ممنون بابت اینهمه افزونه خوب و عالی

    • پرهام مارزلو
      پرهام مارزلو | ۶ شهریور ۱۳۹۳

      ممنون آقای عامر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی