ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روتر مودم ایسوس
تکنولوژی

ایسوس اولین روتر دنیا مجهز به 4 آنتن را معرفی کرد

کمپانی تایوانی ایسوس در طول سالیان گذشته همواره تلاش کرده تا با ارائه نوآوری هایی جذاب، نام خود را به عنوانی سازنده ای پیشرو در ذهن کاربران جای بیندازد. این شرکت تمرکز خود را تنها ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۶ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۹:۵۵

کمپانی تایوانی ایسوس در طول سالیان گذشته همواره تلاش کرده تا با ارائه نوآوری هایی جذاب، نام خود را به عنوانی سازنده ای پیشرو در ذهن کاربران جای بیندازد.

این شرکت تمرکز خود را تنها بر روی تبلت و موبایل قرار نداده و حوزه سخت افزار های کامپیوتری را نیز بسیار جدی دنبال می کند. ایسوس به تازگی روتری مجهز به ۴ آنتن را معرفی کرده که ادعا می کند در نوع خود، اولین به شمار می رود.

در صورتی که تمایل دارید با این روتر و مشخصات آن بیشتر آشنا شوید، در ادامه مطلب می توانید متن ارسالی توسط دفتر ایسوس در ایران را مشاهده نمایید. با دیجیاتو همراه باشید.

نخستین روتر بیسیم 4x4 802.11ac دنیا با MIMO چندکاربره و قابلیت Beamforming با حداکثر سرعت 2334مگابیت برثانیه محدوده تحت پوشش وسیع تر و سرعت بی نظیری را ارائه می دهد.

ایسوس به عنوان یکی از تولیدکنندگان فعال تجهیزات شبکه از روتر بیسیم RT-AC87U به عنوان نخستین روتر دوباند با قابلیت پشتیبانی از استاندارد 802.11ac و با پیکربندی آنتن 4x4 رونمایی کرد. این روتر با طراحی خیره کننده و برخورداری از تنظیمات ساده و کاربرپسند نخستین روتر در دنیا است که فناوری چندکاربری MIMO را پیاده سازی کرده است. ترکیب فناوری های AiRadar، QoS در کنار AiProtection و Trend Micro، روتر RT-AC87U را به یک روتر چندکاره با عملکرد بسیار قدرتمند تبدیل کرده است. این روتر از فرکانس 5 گیگاهرتز استفاده می کند که بسیار سریعتر از اترنت گیگابیتی است. در کنار قابلیت پشتیبانی از فرکانس 2.4 گیگاهرتز و منطقه تحت پوشش گسترده RT-AC87U یک انتخاب عالی برای کاربرانی است که به شبکه های خانگی متشکل از دستگاههای مختلف متصل می شوند و نیازمند محدوده تحت پوشش بسیار گسترده با پایداری و امنیت بالا هستند.

 

فناوری بی سیم پیشرفته برای دستیابی به سرعت های بالاتر از شبکه کابلی

RT-AC87U در کلاس دستگاه های AC2400 قرار میگیرد که مبتنی بر فناوری 802.11ac و با سرعت 1734 مگابیت برثانیه در فرکانس 5 گیگاهرتز فعالیت می کنند. این روتر برای افزایش عملکرد استاندارد 802.11n در فرکانس 2.4 گیگاهرتز از فناوری Broadcom TurboQAM استفاده می کند تا سرعت شبکه را با دستگاه های سازگار مانند ASUS PCE-AC68 از 450مگابیت بر ثانیه به 600مگابیت برثانیه افزایش دهد. به این ترتیب RT-AC87U یک دستگاه قدرتمند در ارسال همزمان دیتا با سرعت 2334 مگابیت بر ثانیه محسوب میشود.

روتر مودم ایسوس

منطقه تحت پوشش وسیع بدون هیچ نقطه کور

رشد روز افزون تلفن های هوشمند، تبلت ها، لپتاپ ها، تلویزیون های هوشمند سایر گجت های قابل اتصال به شبکه بیسیم به این معنا است که در دنیای مدرن امروزی پهنای باند شبکه بی سیم اغلب میان دستگاه های متعددی به اشتراک گذاشته می شود. در روترهای استاندارد با افزایش تعداد دستگاه های متصل به شبکه، سربار زیادی به ترافیک شبکه تحمیل می شود که منجر به ناپایداری ، وقفه و کاهش سرعت شبکه خواهد شد. روتر RT-AC87U از چهار آنتن با عملکرد بالا ، چهار رشته دیتای مجزا، فناوری AiRadar، MU-MIMO و QoS استفاده می کند تا این مشکلات را برطرف نماید. محدوده تحت پوشش آنتن های 4x4 در مقایسه با مدل استاندارد 3x3 تا 33 درصد افزایش یافته است که در نهایت این روتر می تواند به صورت موثری منطقه ای به متراژ 465 مترمربع را تحت پوشش قرار دهد که آن را به یک دستگاه ایده آل برای حذف نقاط کور در محیطهای چند طبقه ای و یا با متراژ بالا تبدیل می کند.

 

عملکرد بی نظیر با دو پردازنده دوهسته ای

در قلب روتر RT-AC87U جدیدترین چیپ(SoC) Quantenna قرار دارد که از پردازنده دو هسته ای اختصاصی برخوردار است و تمامی محاسبات مورد نیاز 802.11ac را مدیریت می کند. به این ترتیب 1 گیگاهرتز از توان پردازنده دو هسته ای روتر RT-AC87U را برای انجام بهتر وظایف سنگین سیستم مانند ارسال و دریافت ویدیو آزاد می سازد و در نتیجه قابلیت چند وظیفه ای به خوبی پیاده سازی شده و روتر میتواند به صورت همزمان به درخواست های تمام دستگاه ها پاسخ دهد، یک شبکه بدون نقص و پاسخگو را فراهم سازد و عملکرد ذخیره سازی USB را نیز بهبود بخشد.

در آزمایشات انجام شده توسط این روتر، از سه کامپیوتر با اتصال کابلی و دو کامپیوتر با اتصال بیسیم استفاده شد تا نمونه ای از یک شبکه چند کاربره با ترافیک داده های بالا را شبیه سازی کنیم. در این پیکربندی روتر RT-AC87U در مقایسه با یک روتر مجهز به پردازنده دو هسته ای 1.2 گیگاهرتزی حداکثر تا 50 درصد توان بیشتری را از خود نشان داد. عملکرد انتقال فایل USB از طریق شبکه بیسیم نیز به صورت چشمگیری بهبود داشت. هنگامی که فایل ها از طریق پورت SuperSpeed USB 3.0 و تحت استاندارد بیسیم 802.11ac دریافت و ارسال می شوند، عملکرد روتر RT-AC87U حداکثر دو برابر سریعتر از یک روتر با پردازنده دو هسته ای با فرکانس 1.2 است.

RT-AC87U 02-w600

بهترین تجربه اینترنتی برای تمام دستگاه ها

AiRadar از تکنیک beamforming استفاده می کند تا موقعیت مکانی دستگاه ها را شناسایی کرده و تنها برای ارسال سیگنال های بیسیم در جهت تامین بهترین خدمات تمرکز داشته باشد. این قابلیت حتی بر روی نسل پیشین دستگاه های بیسیم قابل پیاده سازی است. فناوری پیشرفته MU-MIMO به این معنا است که برخلاف فناوری استاندارد تک کاربره MIMO که هر دستگاه مجبور است در انتظار بماند تا بتواند به انتقال دیتای مورد نیاز خود بپردازند، روتر RT-AC87U قادر خواهد بود که به چندین کاربر سازگار با این فناوری متصل شود و به صورت همزمان حداکثر سرعت ممکن را در اختیار آنها قرار دهد. به این ترتیب هر چه به تعداد دستگاه های سازگار با MU-MIMO افزوده شود، توانایی روتر نیز افزایش خواهد یافت و بهترین تجربه اینترنتی ممکن را در اختیار تمامی کاربران قرار خواهد داد.

QoS قابلیتی است که به صورت هوشمند و خودکار پهنای باند موجود را برای دستگاها و اپلیکیشن ها و بر اساس نیاز آنها اولویت بندی می کند، تا به راحتی از عهده انتقال ویدیوهای حجیم HD، بازی های آنلاین، برقراری تماس های VoIP و جستجوی بی عیب و نقص صفحات وب برآید.

 

AiProtection با ویژگی امنیتی Trend Micro

با تشخیص افزایش میزان پیچیدگی و تنوع شبکه های خانگی و مشکل تر شدن تامین امنیت آنها، روتر RT-AC 87U ویژگی قدرتمند جدیدی تحت عنوان AiProtection را به همراه فناوری Trend Micro معرفی میکند. این ویژگی سه شاخه از حوزه امنیت را تحت پوشش قرار می دهد که شامل جلوگیری، محافظت و کاهش می شوند. به این ترتیب تمام دستگاه های متصل به روتر در برابر بدافزارها، وب سایت های مخرب و سایر تهدیدات سایبری ایمن می شوند و از طرفی با بررسی بی وقفه وضعیت شبکه، امنیت اطلاعات شخصی کاربران نیز تامین می شود. هر زمانی که یک دستگاه آلوده و یا هر مشکل امنیتی بالقوه مانند رمز عبور غیرایمن شناسایی شود توسط روتر اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • سید عماد لطفی
    سید عماد لطفی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

    دوستان عزیز لطفا یه نفر منو راهنمایی کنه، با این روتر میشه بدون نیاز به چیز دیگه ای به ای دی اس ال وصل شد؟ اگه میشه پس فرق سری DSL و RT ایسوس چیه؟ چرا سری DSL توش کابل تلفن و اسپلیتر داره ولی سری RT این دو تارو نداره؟ من بین مدل DSL68U و این مدل یعنی RT87 موندم، قیمتش واسم مهم نیست، اگه بتونم با این مدل به ای دی اس ال هم وصل بشم اینو ترجیح میدم، لطفا هر کی اطلاع دقیق داره راهنماییم کنه. فرق این دو سری چیه؟

  • فرزاد
    فرزاد | ۶ شهریور ۱۳۹۳

    طراح این مدل احیانا برادر کوچیکه طراح لامبورگینی نیست ؟!

  • El_trece
    El_trece | ۶ شهریور ۱۳۹۳

    این مودم برای دانشگاه ها عالیه. ولی توی ایران در حد شبکه LAN داخلی استفاده داره و برای اینترنت یه مودم 50 تومنی هم کافیه. واقعا روزی میرسه که ما هم مثل بقیه دنیا ندونیم ترافیک ماهیانه چیه؟

    • مهدی
      مهدی | ۷ مرداد ۱۳۹۴

      جاتون خالی هفته ی پیش دنیا گردی بودیم باورش برایتان سخته حتی درپمپ بنزین های کشور های روم،ایتالیا،وین،اسلونی و... wifiرایگان وجود دارد چه برسد به فروشگاه ها وهمه جا وای فای دارد دوست عزیز فکرمی کنی چندین سال دیگر در ایران این اتفاق می افتد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی