ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رواج اعتیاد به تلفن هوشمند در بین دانشجویان

زندگی دانشجویی اولین فرصتی است که افراد در آن می توانند دنیایی مستقل و جدای از خانواده را تجربه نمایند. متاسفانه این تجربه ی مستقل همواره شیرین و خوشایند نبوده و آمارهای گرفته شده در ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۳:۴۵

زندگی دانشجویی اولین فرصتی است که افراد در آن می توانند دنیایی مستقل و جدای از خانواده را تجربه نمایند. متاسفانه این تجربه ی مستقل همواره شیرین و خوشایند نبوده و آمارهای گرفته شده در اروپا و آمریکا نشان می دهند که قشر دانشجو در ابتدای ورود به دانشگاه و به دلیل عدم وجود نظارت خانواده بیشترین شانس گرفتاری به سو مصرف مواد مخدر و الکل را دارا هستند.

اما آمارها و تحقیقات اخیر نشان می دهند علاوه بر آنچه گفته شد اعتیاد جدیدی نیز گریبانگیر قشر دانشجو شده است و دانشگاه Baylor در مورد اعتیاد دانشجویان امروزی به تلفن های همراهشان سخن به میان آورده است.

گزارش دانشگاه Baylor که در ژورنال Behavioral Addictions انتشار یافته است می گوید برخی از دانشجویان مونث روزانه ۱۰ ساعت را خیره به موبایل خود می گذرانند و این در حالیست که دانشجویان مذکر دارای علائم اعتیاد، ۸ ساعت از روز خود را صرف این مسئله می نمایند.

همچنین این تحقیق می افزاید فعالیتهای دانشجویانی که زمان زیادی را صرف کار با تلفن های هوشمند خود می نمایند چندان به امور درسی ارتباط ندارد، این افراد به طور متوسط ۹۴.۶ دقیقه از روز خود را صرف ارسال و دریافت پیغام های متنی می نمایند، ۴۸.۵ دقیقه را به خواندن و پاسخ دادن ایمیل می پردازند، ۳۸.۶ دقیقه را در شبکه ی اجتماعی فیس بوک گذرانده و به ترتیب ۳۴.۴ و ۲۶.۹ دقیقه را به مرور صفحات اینترنتی و گوش دادن به موسیقی اختصاص می دهند.

۶۰٪ دانشجویان مورد تحقیق اعتراف داشته اند که نسبت به تلفن هوشمند خود احساس اعتیاد می کنند و وقتی که آن را در دسترس خود ندارند دچار اضطراب یا عصبانیت می شوند. جالب است بدانید استفاده از برخی اپلیکیشن ها می تواند شدت اعتیاد به موبایل را افزایش دهد، برای مثال دو اپلیکیشن اینستاگرام و پینترست بیشترین استفاده را در بین افراد مورد تحقیق داشته اند.

جیم رابرتز، چهره ی اصلی که تحقیق مورد اشاره را ترتیب داده است، در همین رابطه می گوید تلفن های هوشمند توسط دانشجویان برای تقلب کردن و فرار از ساعت های طولانی و پرفشار کلاس های درسی نیز مورد استفاده قرار می گیرند، این ابزار مانند یک تیغ دو لبه بوده که می تواند استفاده های بسیار مفید و یا زیان بار را به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • LG Forever
    LG Forever | ۱۰ شهریور ۱۳۹۳

    خدایی من معتاد دیجیاتو شدم :( دیجیاتو خدا خیرت نده

  • عبدالله
    عبدالله | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    یکی بیاد این موبایلو از من معتاد بگیره کوووور شدم.

  • Vahid Moshiri
    Vahid Moshiri | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    منم خيلي وقته ديگه فيس و اينستا و اغلب اين طور سايتا رو خيلي كم ميرم در حد ١٠-١٥ ديقه
    بهتر شده زندگيم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی