ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جمع بندی: هر آنچه سونی در IFA ۲۰۱۴ معرفی کرد

عاقبت سونی به انتظارات هواداران خاتمه داد و در نمایشگاه IFA ۲۰۱۴ به شایعات در مورد بسیاری از محصولاتی که مرتباً مورد گمانه زنی سایت های خبری و کاربران بودند پایان بخشید. سونی در این ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۰:۱۲

عاقبت سونی به انتظارات هواداران خاتمه داد و در نمایشگاه IFA ۲۰۱۴ به شایعات در مورد بسیاری از محصولاتی که مرتباً مورد گمانه زنی سایت های خبری و کاربران بودند پایان بخشید.

سونی در این مراسم از خانواده ی جدید Z3 پرده برداشت به معرفی دو محصول پوشیدنی جدید پرداخت دوربین های تازه ای را به میدان آورد و برای هواداران موسیقی و همچنین تصاویر با کیفیت 4K خبرهای خوشی داشت.

در دیجیاتو در کنار وبلاگ نویسی زنده این مراسم، به پوشش کامل اخبار آن نیز پرداختیم، اما اگر می خواهید هرآنچه که در کنفرانس سونی گذشت را در یکجا مطالعه نمایید، توصیه می کنیم که این مطلب را از دست ندهید.

Xperia Z3

sony-xperia-z3

همانطور که انتظار می رفت، سونی از نسخه جدید پرچمدار خود در مراسم IFA رونمایی کرد. این محصول نسبت به قبل جهش آنچنانی نداشته ولی با این حال باید گفت یکی از قدرتمند ترین تلفن های هوشمند حال حاضر است.

پردازنده چهار هسته ای اسنپدرگن ۸۰۱ با قدرت پردازش ۲.۵ گیگاهرتز، چیپ گرافیکی آدرینو ۳۳۰ و سه گیگابایت رم محتوای داخلی این زد ۳ را تشکیل می دهد. صفحه نمایش این دستگاه ۵.۲ اینچ بوده که رزولوشنی برابر با ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل دارد و با این ارقام، ما به تراکم پیکسلی ۴۲۴ ppi می رسیم. زد ۳ در دو حجم ۱۶ و ۳۲ گیگابایت عرضه خواهد شد. اما دوربین زد ۳ همانند دیگر پرچمداران سونی جزو بخش های مهم آن محسوب می شود. سونی در این دستگاه یک دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی قرار داده که قادر به تصویربرداری با ایزو ۱۲۸۰۰ است. این دستگاه با داشتن گواهینامه IP58 در برابر آب تا عمق یک متری و به مدت ۳۰ دقیقه کاملا مقاوم است. در نهایت باتری ۳۱۰۰ میلی آمپری این دستگاه شما را به خوبی تا ۱۶ ساعت مکالمه ۳جی مداوم همراهی خواهد کرد.

+ اختصاصی دیجیاتو: ویدیو نگاه نزدیک به Xperia Z3

+ اختصاصی دیجیاتو: تصاویر بیشتر از اکسپریا زد ۳

Xperia Z3 Compact

z3compact

سونی در کنفرانس خبری شب گذشته ی خود دست به معرفی نسخه ی کوچک تری از پرچم دار اصلیش یعنی اکسپریا Z3 با عنوان Xperia Z3 Compact  زد. این تلفن هوشمند صفحه نمایشی ۴.۶ اینچی با رزلوشن ۷۲۰ پی داشته و به پردازنده ی ۴ هسته ای اسنپدرگن ۸۰۱ با سرعت ۲.۵ گیگاهرتز به همراه ۲ گیگابایت حافظه ی رم مجهز شده است.

پردازنده ی گرافیکی آدرینو ۳۲۰، ۱۶ گیگابایت حافظه ی داخلی، دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی و باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری از سایر مشخصه های Xperia Z3 Compact  بودند.

Xperia Z3 Tablet Compact

z3tablet

تبلت کامپکت Z3 به نوعی مکمل تلفن هوشمند پرچمدار همین رده محسوب می شود و ویژگی های سخت افزاری آن حدودا با آنچه که انتظار می رفت یکی است. گجت ۸ اینچی یاد شده ۲۷۰ گرم وزن داشته و ضخامتش نیز تنها ۶.۴ میلی متر است.

همچنین این تبلت به پردازنده ی ۴ هسته ای اسنپدرگن ۸۰۱ با سرعت پردازش ۲.۵ گیگاهرتز به همراه ۳ گیگ رم تجهیز شده و ۱۶ گیگابایت حافظه ی داخلی در کنار دوربین ۸ مگاپیکسلی پشتی و دوربین ۲.۲ مگاپیکسلی جلویی از سایر مشخصه های آن محسوب می گردند، هر دوی این دوربین ها توانایی فیلم برداری با کیفیت تمام HD را نیز دارا هستند.

Z3 کامپکت با باتری ۴۳۰۰ میلی آمپری ارائه شده و امکان استریم بازی های پلی استیشن بر روی نمایشگر ۸ اینچی خود را نیز داراست.

+ اختصاصی دیجیاتو: ویدیو نگاه نزدیک به Z3 Tablet Compact

Xperia E3

Sony-Xperia-E3-TN

سونی به فکر بازار تلفن های هوشمند میان رده هم بود و یکی از محصولات خود را به این بخش اختصاص داد. اکسپریا ئی ۳ یک تلفن هوشمند میان رده است که از نظر ظاهری تفاوت آنچنانی با دیگر محصولات سونی ندارد. اما از نظر سخت افزاری کاملا یک دستگاه میان رده محسوب می شود.

ئی ۳ صفحه نمایشی ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۵۴ پیکسل دارد و پردازنده آن، اسنپدرگن ۴۰۰ است که سرعت پردازشی معادل ۱.۲ گیگاهرتز را تامین می کند. یک گیگابایت رم، پردازنده گرافیکی آدرینو ۳۰۵ و ۴ گیگابایت حافظه داخلی هم شما را همراهی می کند. دوربینی که سونی برای این دستگاه در نظر گرفته ۵ مگاپیکسل بوده و همچنین باتری ۲۴۴۰ میلی آمپری آن به صورت یکپارچه قرار گرفته است.

SmartWatch 3

smartwatch

سرانجام سونی در IFA از اولین ساعت هوشمند خود مبتنی بر اندروید پوشیدنی پرده برداشت. این ساعت ۱.۶ اینچی به ۴ گیگابایت حافظه ی داخلی و یک باتری ۴۲۰ میلی آمپری مجهز گشته و پردازنده ی ۱.۲ گیگاهرتزی ۴ هسته ای از نوع ARM A7 به همراه ۵۱۲ مگابایت رم از سایر مشخصه های آن هستند.

SmartWatch 3 از سونی ضد آب بوده و دارای GPS‌نیز هست و گفته شده تا پاییز امسال با قیمتی معادل ۲۹۹ یورو روانه ی بازار خواهد گشت.

SmartBand Talk

sony

یکی از محصولاتی که شب گذشته سونی معرفی کرد، دستبند هوشمند سلامتی جدید اش با نام SmartBand Talk است. اما این دست بند نسبت به قبل چه پیشرفتی داشته؟

اول از همه باید بگوییم این محصول از یک صفحه نمایش منحنی ۱.۴ اینچی بهره می برد که نوع نمایشگر آن از جوهر الکترونیکی است. بنابراین مصرف باتری بسیار کمی خواهد داشت. همانطور که از نام آن مشخص است، این دستبند با قابلیت مکالمه به میان آمده و با اتصال به تلفن هوشمند، می توانید به وسیله میکروفون و اسپیکر داخلی آن به تماس های خود پاسخ دهید. از دیگر امکاناتی که این محصول دارد باید به تحت نظر داشتن وضعیت سلامتی بدن مثل ضربان قلب، مقدار تحرک و همچنین نمایش نوتیفیکیشن ها و ساعت اشاره کرد.

اسمارت بند تاک دارای گواهینامه IP68 است که نشان از ضد آب بودن آن می دهد. این محصول فعلا در دو رنگ سفید و مشکی عرضه خواهد شد و در آینده تنوع رنگی بیشتری خواهد داشت.

Action Cam mini

actionmin

Action Cam mini دوربینی بسیار کوچک و کم حجم است که ورزشکاران می توانند آن را بر روی وسایل ورزشی خود مانند دوچرخه یا کلاه های ایمنی مورد استفاده شان سوار نمایند.

این مدل که به نوعی رقیب محصولات Go Pro نیز محسوب می گردد تا ۵ متر در زیر آب از خود مقاومت نشان داده و به سنسور ۱۱.۹ مگاپیکسلی Exmor و نمای ۱۷۰ درجه به همراه میکروفون استریو مجهز شده است.

توانایی فیلم برداری با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه تحت کیفیت ۷۲۰ پی و تهیه ی تصاویری شفاف با کمک کدک XAVC S تحت رزلوشن 1080P نیز از سایر مشخصه های دوربین مورد بحث محسوب می گردند.

قیمت  Action Cam mini ۲۵۰ دلار بوده که البته در صورت تمایل شما برای تهیه ی آن به همراه کنترل و نمایشگر بی سیم این رقم به ۳۵۰ دلار خواهد رسید.

 دوربین های QX30 و QX1

sonyQX1-1

دوربین های جذاب سری QX شب گذشته پذیرای ۲ مدل جدید بودند. گجت هایی که بعد از اتصال به تلفن هوشمند شما، آن را تبدیل به یک دوربین بدون آینه با قابلیت های DSLR می کند. QX1 سنسوری ۲۰.۱ مگاپیکسلی دارد و با یک بار شارژ تا ۱۵۰ دقیقه ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰پی و یا ۴۴۰ عکس را ثبت می کند. همچنین این بار این دوربین قابلیت تعویض لنز هم دارد.

همچنین QX30 هم دیشب معرفی شد که برخلاف مدل قبلی، امکان تغییر لنز را ندارد در عوض، تا ۳۰ برابر زوم اپتیکال را به شما می بخشد. لنزی که سونی در این دوربین قرار داده از نوع ۷۲۰-۲۴ بوده که به شما امکان تصویربرداری با کیفیت ۱۰۸۰پی و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه می دهد.

تلویزیون های 4K جدید

tv

در کنفرانس خبری روز گذشته سونی، تلویزیون 4K‌ جدیدی با شماره مدل S90B نیز معرفی گردید. این تلویزیون در دو سایز ۷۵ و ۶۵ اینچی ارائه خواهد شد و از تکنولوژی پخش تصویر Triluminos بهره می برد.

همچنین مدل مذکور رنج داینامیک خوبی در نمایش روشنایی و تاریکی داراست وبا داشتن تکنولوژی X-Reality Pro تجربه بسیار جذابی در تماشای فیلم های سه بعدی و دو بعدی را برای شما فراهم خواهد آورد.

پخش کننده و واکمن جدید سونی

sony1

در نمایشگاه IFA سونی یک پخش کننده پوشیدنی با نام NWZ-WS613 معرفی کرده است. این نمونه با امکان اتصال از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند شما متصل می شود و اجازه کنترل موزیک های در حال پخش و تماس های تلفنی را میدهد.

sony2

همچنین واکمن جدید NWZ-A17 به ادعای سونی سبک ترین و کوچک ترین پلیر دنیا خواهد بود و امکان پخش فرمت های صوتی WAV، AIFF،ALAC، FLAC و سایر پسوندهای کمتر رایج در آن وجود دارد. همچنین پشتیبانی از MP3 و WMA به همراه فرمت اختصاصی DSEE HX (فرمت اختصاصی سونی که کیفیت بالا را عرضه خواهد کرد) نیز در این مدل پیش بینی شده است. این واکمن ۶۴ گیگابایت فضای داخلی دارد که البته با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی امکان افزایش آن وجود دارد. همچنین باتری در این مدل امکان پخش ۵۰ ساعت موزیک با کیفیت معمول و ۳۰ ساعت با کیفیت فوق العاده را برقرار می کند. بلوتوث و ان اف سی نیز از امکانات ارتباطی در این مدل هستند. صفحه نمایش این مدل ۲٬۲۵ اینچی و از نوع QVGA LCD است. این واکمن تا اواخر ماه جاری میلادی با قیمت ۳۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • Taha
    Taha | ۲۳ آذر ۱۳۹۳

    اتفاقا شیکترین و زیباترین گوشی های دنیا رو سونی میزنه دوست عزیز

  • LG Forever
    LG Forever | ۱۴ شهریور ۱۳۹۳

    جمع بندی : سونی گند زد دیگر برند ها نسبتا خوب :)

  • HamedMJ
    HamedMJ | ۱۳ شهریور ۱۳۹۳

    من تبلتش اگه قیمتش خوب باشه می خرم ولی حتما Z1 خودم رو می فروشم و Z3 می گیرم ;)

    واقعا عالی شده عالی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی