ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی نزدیک به Moto G؛ میان رده قدرتمند و ارزان قیمت موتورولا [ویدئو و تصویر]

موتورولا امروز Moto G جدیدی معرفی کرد. تلفن هوشمند میان رده ای که طی یک سال گذشته موفقیت خوبی به دست آورده بود و اینک موتورولا تصمیم گرفته بدون تغییر نام این مدل را به ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۸

موتورولا امروز Moto G جدیدی معرفی کرد. تلفن هوشمند میان رده ای که طی یک سال گذشته موفقیت خوبی به دست آورده بود و اینک موتورولا تصمیم گرفته بدون تغییر نام این مدل را به روز کند. از زمان عرضه نسخه اولیه موتو جی این گوشی از احترام خاصی بین کاربران برخوردار است. تلفنی دوست داشتنی و جذاب با امکانات کافی و قیمت مناسب. اما امروز موتورولا جریان را برای رقبا سخت تر هم کرد.

در جدال میان رده ها اکنون موتو جی ابزاری مناسبتر، کاربردی تر و ارزان تر است. در ادامه این مطلب نگاهی نزدیک تر داریم به این هوشمند میان رده تا ببینیم موتورولا چگونه می خواهد موفقیت موتو جی را در سال ۲۰۱۵ تکرار کند.

طراحی
اگر منصف باشیم، طراحی موتو جی جدید تغییر چندانی نسبت به نسخه پیشینش نکرده است. در موتو جی جدید تنها به واسطه افزایش اندازه صفحه نمایش، اندازه گوشی نیز کمی بزرگتر شده. اما طراحی کلا تغییر محسوسی نکرده است. همان ظاهر جذاب با پشت خمیده و لبه های نازک با قابلیت تعویض قاب های رنگی در پشت گوشی.

البته در جلوی گوشی اسپیکرهای استریو دیده می شوند که قرار است خروجی صدا را بهبودی چشمگیر بدهند. ضمن اینکه شکاف microSD نیز البته در پشت قاب به این مدل اضافه شده که اجازه افزایش فضای ذخیره سازی را -بر خلاف نسخه پیشین موتو جی- به این مدل می دهد. صفحه نمایش ۵ اینچی در این مدل کیفیت اچ دی دارد که مهمترین تغییر در مدل جدید موتو جی است.

نمایشگر

jpeg-7

همانطور که اشاره شد، مهمترین بخش تغییر یافته در موتو جی، نمایشگر آن است. افزایش سایز آن به ۵ اینچ به آن ظاهر یک پرچمدار را داده است. البته متاسفانه کیفیت آن فوق العاده نیست اما 720p برای نمایشگر یک گوشی میان رده مناسب به نظر می رسد. از نگاه تکنیکال فشردگی پیکسل در این نسخه با توجه به افزایش سایز صفحه نمایش کمتر است، اما از دید عادلانه، کماکان تصویری با کیفیت و معقول داریم که می تواند برای نمایش متون و تصاویر از عملکردش راضی بود.

در دید اول ممکن است تصور کنیم نمایشگر از نوع AMOLED است اما در واقع موتورولا از تکنولوژی IPS در موتو جی استفاده کرده است. دلیل این تصور اولیه غلط البته اشباع رنگ ها و طراوت آنهاست که بیشتر در نمایشگرهای AMOLED دیده می شود. این نشان می دهد که تکنولوژی مورد استفاده موتورولا به خوبی در این مدل مورد استفاده قرار گرفته. همچنین زاویه دید در این نسخه بهتر از نسخه پیشین موتو جی است.

رابط کاربری
خوشبختانه موتورولا از اندروید خالص در این نسخه بهره برده. موتو جی با اندروید ۴٫۴٫۴ عرضه خواهد شد. موتورولا این نسخه را بدون دستکاری و حتی اضافه کردن تم در موتو جی نصب می کند. نکته مثبت اینجاست که با عدم دستکاری موتورولا، از حداکثر بازدهی در نسخه خالص موتورولا بهره مند خواهیم بود. البته این نسخه از موتو جی در آینده امکان ارتقا به Android L را خواهد داشت.

پردازنده و حافظه
بر خلاف نسخه جدید موتو ایکس، پردازنده در موتو جی تغییری نداشته است. همان پردازشگر ۱٫۲ گیگاهرتزی اسنپدراگون ۴۰۰ در این نسخه هم دیده می شود. رم در این نسخه ۱ گیگابایت است و پردازش های گرافیکی توسط Adreno 305 انجام می شوند. این مساله به گوشی کمک می کند که بازدهی بیشتری در امور ساده مشاهده شود. اما بسیاری از بازی ها نیز در این نسخه از موتو جی نیز به خوبی و نسبتا روان اجرا می شوند.

این نسخه با حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایت عرضه می شود و دیگر مجبور به تحمل حافظه محدود ۸ گیگابایتی نیستید. همچنین با اضافه شدن پشتیبانی از microSD می توان حافظه داخلی را افزایش داد.

دوربین

jpeg-3

در این نسخه از موتو جی در کنار صفحه نمایش، دوربین نیز از بخش های به روز شده بوده است. در این نسخه یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز دیافراگم ۲٫۰ داریم که با یک فلاش ال ای دی همراهی می شود. کیفیت فیلمبرداری در این نسخه 720p است. در نسخه پیشین کیفیت نهایی دوربین چندان مورد توجه موتورولا نبود اما ظاهرا در این نسخه کیفیت حرف اصلی را می زند. همچنین یک دوربین ۲ مگاپیکسلی نیز در جلوی گوشی تعبیه شده است.

انتظارات
موتورولا می داند چگونه گوشی های بسیار خوب را با قیمت های بسیار ارزان تولید کند. بنابراین به نظر می رسد که موتو جی جدید هم بتواند مانند نسل قبلش افتخارات زیادی بیافریند. خصوصا با کاهش قیمت ۳۵ دلاری نسبت به نسخه پیشین که می تواند قدرت حضور آن را در بازار میان رده ها بیش از پیش افزایش دهد.

همانطور که پیش از این هم اشاره شد، این گوشی با قیمت ۱۴۵ دلار از امروز در چندین کشور در دسترس است.

در ادامه ویدئو و تصاویر بیشتری از این مدل مشاهده کنید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/motog-handson.MP4"]

jpeg-2 jpeg-5 jpeg-6 jpeg-9 jpeg-11 jpeg-12 jpeg-13 jpeg-14 jpeg-15

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۵ شهریور ۱۳۹۳

    نویسنده های دیجیاتو مانی گوشیشو جواب نمیده یکی بهش خبری چیزی بده بگه از خاجه حافظ لندن فیلم گذاشتی از نوت اج نزاشتی یه هندز ان بزاره از دیروزه منتظریم

  • Pedram_mrn
    Pedram_mrn | ۱۴ شهریور ۱۳۹۳

    سفیدش اصلا جالب نیس، ۳۵ دلار ارزون تر دمشون گرم، یاد سایپا و ایران خودرو افتادم خخخخ

  • HOSSEIN T
    HOSSEIN T | ۱۴ شهریور ۱۳۹۳

    نسبت به قیمتش واقعا ارزشمنده.مشخصات سخت افزاریه میان رده داره با قیمت یک پایین رده.ارزش خریدن رو داره

  • محمود
    محمود | ۱۴ شهریور ۱۳۹۳

    من به جای این وارد کنندگان بودم فقط همین مدل رو میاوردم همه چی تمومه و مطمعنا فروش بالای داره

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۴ شهریور ۱۳۹۳

    یه گوشی میانرده خوب و عالی که حتی از پرچمدار بعضی شرکتا زودتر آپدیت میشه
    و اندروید خالصش واقعا لذت کارکردن با اندروید رو به ادم میده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی