ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایمیل قدیمی ساتوشی ناکاموتو هک شد

اگر با بیت کوین آشنا باشید، حتما نام ساتوشی ناکاموتو به گوشتان خورده است. خالق این ارز مجازی که این نام، نام مستعاری ست که او برای خود انتخاب کرده است. اما به واسطه افزایش ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

اگر با بیت کوین آشنا باشید، حتما نام ساتوشی ناکاموتو به گوشتان خورده است. خالق این ارز مجازی که این نام، نام مستعاری ست که او برای خود انتخاب کرده است. اما به واسطه افزایش ارزش سکه های مجازی بیت کوین، آگاهی از هویت واقعی این فرد برای افراد بسیاری مهم شده و افراد، شرکت ها و حتی دولت های زیادی هستند که می خواهند بدانند چه کسی پشت تمام این افکار نابغه‌گون است؟

اما در خبری که توسط موسس سایت Bitcointalk در یکی از تالارهای این سایت منتشر شده، آدرس ایمیلی که به نظر می رسد به این شخصیت افسانه ای (ساتوشی ناکاموتو) منتسب است، هک شده. ایمیلی که روی دامنه سایت gmx.com بوده و در یکی از پیام های آن این متن به چشم می خورد: میشل، پیش از آنکه بکشمت، برای من کمی سکه بفرست.

به طور همزمان، صفحه مخزن بیت کوین در سایت سورس فورژ نیز توسط کاربران سایت Buttcoin.org ناپدید شد. ضمنا پستی در سایت P2P Foundation منتشر شده که در بخشی از متن آن در خطاب به برای آقا یا خانم ناکاموتو آمده که:

«ساتوشی عزیز؛ اطلاعات تو از جمله رمزهای عبور و آی پی هایت در بازار سیاه آنلاین به فروش گذاشته شده. به نظر می رسد تو اپلیکیشن Tor را به خوبی تنظیم نکردی که آی پی ات به هنگام استفاده از ایمیلت در سال ۲۰۱۰ از دیده پنهان شود. تو در امان نیستی. تو باید هر چه سریع تر و قبل از شناسایی توسط افراد دیگر، از جایی که هستی خارج شوی. از تو بابت اختراع بیت کوین ممنونیم.»

نظریه موسس سایت Bitcointalk این است که یک هکر به ایمیل قدیمی ساتوشی دسترسی پیدا کرده و سعی کرده «چند جوک بی مزه از خود بسازد.». حداقل فعلا این مساله هیچ ضرری به امنیت خود بیت کوین نمی رساند. پیش از این نیز نشریه NewsWeek در اوایل سال جاری میلادی در یک مقاله فردی را که زندگی ای معمولی داشت به عنوان ساتوشی ناکاموتو و خالق اصلی بیت کوین معرفی کرده بود. اما شخص مزبور تنها تکذیب کرده و پاسخی به سوالات در خصوص این مقاله نداده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • electric guitar سابق
    electric guitar سابق | ۲۰ شهریور ۱۳۹۳

    به این پول های مجازی نمی شه اعتماد کرد
    فردا پس فردا هکت کردن چی کار می کنی؟

    • نادر
      نادر | ۸ دی ۱۳۹۴

      کریپتوی بیت کوین با C++ نوشته شده امنیت بیت کوین حتمی هستش *ممنونم ساتوشی ناکاموتو*حالا هر کسی که هستی

  • *M4JID
    *M4JID | ۲۰ شهریور ۱۳۹۳

    " به نظر می رسد تو اپلیکیشن Tor را به خوبی تنظیم نکردی که آی پی ات به هنگام استفاده از ایمیلت در سال ۲۰۱۰ از دیده پنهان شود."
    اینا دیگه کین.

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۰ شهریور ۱۳۹۳

    ساتوشی
    سوتابایت
    تشابه اسمی رو حال می کنی !!
    فرقش اینه که اون بیت کوین داره من ندارم !!
    عوضش من سوتا(10 به توان 27)تا، بایت دارم !!
    نکنه خودشم !!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی