کارآفرینی که میلیاردر شد؛ نامه سرگشاده خالق ماینکرفت به طرفدارانش

مایکروسافت دیروز رسما اعلام کرد که موجانگ، خالق بازی ماینکرفت را با مبلغ 2.5 میلیارد دلار خریداری کرده است.

اما مارکوس ناچ پرسون، کسی که عمده موفقیت این عنوان را سبب شد، احساسات عجیب و غریبی در رابطه با تبدیل شدن موجانگ به مهره ای بزرگ دارد و آن ها را در نامه ای با دیگران به اشتراک گذاشته.

پرسون در وبلاگ خودش روز گذشته نوشت: "به محض اینکه قرارداد نهایی شود، موجانگ را ترک خواهم گفت و به Ludum Dare ها و تجربه های کوچک پیشین باز می گردم. اگر بر حسب تصادف، چیزی درست کنم که جلب توجه کند، سریعا توسعه آن را متوقف خواهم کرد."

Ludum Dare یک سری مسابقات بازی سازی هستند که به نظر می رسد مارکوس پرسون علاقه وافری به آن ها دارد.

میلیاردری که دیگر به سر و صدا و کار سنگین علاقه ای ندارد، نامه ای سرگشاده برای طرفدارانش نوشته. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

من موجانگ را ترک می کنم

خودم را شبیه یک بازی ساز واقعی نمی بینم. من بازی می سازم چون مفرح هستند و به خاطر اینکه عاشق بازی و برنامه نویسی هستم. اما هدفم از ساخت گیم، تبدیل کردن آن ها به عنوانی بزرگ نیست و اصلا دوست ندارم دنیا را تغییر دهم. ماینکرفت به عنوانی بزرگ بدل گشت و مردم به من می گویند که دنیای بازی ها را هم تغییر داده. من هرگز بدین قصد ماینکرفت را نساختم. قطعا یک جور جلب توجه به حساب می آید و اینکه بدانی در جامعه تاثیر داشتی جالب است.

مدت ها پیش، تصمیم گرفتم که از تیم توسعه ماینکرفت کنار بکشم. Jens بهترین شخصی بود که می توانست جای مرا پر کند و من هم می خواستم چیزهای جدیدی را امتحان کنم. ابتدا، تلاشم برای ساخت عنوان بزرگی دیگر به نتیجه نرسید اما از آنجایی که تصمیم گرفتم به نمونه های آزمایشی کوچک و چالش های جالب بپردازم، شغلی بسیار مفرح داشتم. دقیقا مطمئن نبودم که چگونه چنین موضوعی را درون موجانگ بگنجانم، جایی که اعضای تیم واقعا کار می کردند، اما وقتی به من گفتند بمان، چون مهم هستی، ماندم.

چند هفته پیش سرماخوردگی بدی داشتم و خانه مانده بودم که ناگهان اینترنت با موجی از انتقادات علیه من پیرامون EULA منفجر شد، موضوع و موقعیتی که هیچ دخلی در آن نداشتم. گیج شده بودم. متوجه نمی شدم. با نا امیدی این را توییت کردم، بعدا روی یوتوب ویدیو This is Phill Fish را مشاهده کردم و دریافتم، آن رابطه ای که فکر می کردم با طرفدارانم دارم را اصلا ندارم.

Capture

تبدیل به یک سمبل شده بودم. من نمی خواستم سمبل رفتارها و چیزهایی تا این حد بزرگ باشم که اصلا از آن ها سر در نمی آوردم، اصلا علاقه ای به کار کردن روی آن ها نداشتم و مرتبا به من ارجاع داده می شد. من کارآفرین نیستم، من مدیر عامل نیستم، من خوره برنامه نویسی ام که عقایدش را در توییتر بیان می کند.

به محض اینکه قرارداد نهایی شود، موجانگ را ترک خواهم گفت و به Ludum Dare ها و تجربه های کوچک پیشین باز می گردم. اگر بر حسب تصادف، چیزی درست کنم که جلب توجه کند، سریعا توسعه آن را متوقف خواهم کرد.

با در نظر گرفتن اینکه مردم چقدر از چهره من تصور بدی دارند، انتظار ندارم که از این دیدگاه های منفی فرار کنم اما به هر حال، مسئولیتی هم در قبال آن ها حس نمی کنم.

آگاهم که این نامه علیه بسیار سخنانی که پیش از این گفته ام استفاده خواهد شد و پاسخ خوبی در قبال آن ندارم. همچنین آگاهم که از من به عنوان سمبل اتفاقات نافرجام بزرگ یاد می کنید، اما این ها ارتباطی به من ندارد، من یک شخصم که مستقیما با شما مجادله می کنم.

دوستتان دارم، همه تان را. ممنونم که ماینکرفت را به اینجا رساندید، اما تعدادتان بسیار زیاد است و من نمی توانم چنین بار مسئولیتی را تحمل کنم. در حقیقت، ماینکرفت الان متعلق به مایکروسافت است و حقیقتی به مراتب بزرگ تر می گوید که این بازی برای مدت زمانی طولانی متعلق به همه شماست و این واقعیت هیچ گاه تغییر نخواهد یافت.

در مورد پول صحبت نمی کنم، عقلانیتم سوژه سخنانم است.

مارکوس ناچ پرسون - 15 سپتامبر 2014

مطالب مرتبط

بازی Hytale، بزرگترین رقیب ماینکرفت معرفی شد [تماشا کنید]

ماینکرفت برای محبوب شدن نیازی به گرافیک خارق العاده یا مکانیزم‌های پیچیده و سطح بالا نداشت. این بازی در ساده‌ترین شکل ممکن ساخته شد به مرور زمان توانست محبوبیت بالایی در میان گیمرها کسب کند. اما متاسفانه زمان اوج ماینکرفت گذشته و دیگر همچون سابق شاهد تب و تاب بالای کاربران برای تجربه آن نیستیم.یکنواختی... ادامه مطلب

بازی Minecraft: Dungeons معرفی شد؛ ماینکرفت با چاشنی نقش‌آفرینی [تماشا کنید]

ساعاتی پیش سرانجام استودیو Mojang که به خاطر ساخت بازی ماینکرفت شناخته می‌شود، عنوان جدیدی از دنیای این فرنچایز را با نام Minecraft: Dungeons معرفی کرد.همان‌طور که احتمالا از اسم بازی حدس می‌زنید، Minecraft: Dungeons یک عنوان نقش آفرینی است که در آن شما درگیر کشف سیاه‌چاله‌ها، مناطق ناشناخته، جنگل، معادن و دیگر محل‌های مختلف... ادامه مطلب

مدیر ماینکرفت به سمت رئیس استودیو بازی سازی مایکروسافت رسید

مایکروسافت مدیر پروژه بازی ماینکرفت را به سمت رئیس استودیو بازی سازی خود منصوب کرد و حال او یکی از نقش های مهم در بخش بازی های ویدیویی مایکروسافت را ایفا می کند.ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، پیش از این نیز فیل اسپنر، مدیر بخش ایکس باکس مایکروسافت را به سمتی ارتقا داده بود که در... ادامه مطلب

مایکروسافت: ورژن آموزشی بازی ماینکرفت بسیار محبوب است

مایکروسافت سال گذشته از یک ورژن جدید بازی ماینکرفت تحت عنوان Minecraft: Education Edition رونمایی کرد و آن را در اختیار مدارس و مراکز آموزشی قرار داد.حالا اما بیش از 75 هزار دانش آموز و مدرس از 100 کشور مختلف دنیا از Minecraft: Education Edition برای خلق، گشت و گذار و آموزش استفاده کرده اند.بازی ماینکرفت... ادامه مطلب

رکورد شکنی دیگری برای ماینکرفت؛ فروش بازی از مرز 122 میلیون واحد گذشت

گویا ماینکرفت قصد ندارد به این سادگی ها از صدرنشینی در فروش کناره گیری کند و این بازی به کمک مایکروسافت روز به روز رکوردهای تازه ای از خود به جای می گذارد. بر اساس اخبار تازه ای که از سوی مایکروسافت منتشر شده، فروش ماینکرفت در حال حاضر از مرز 122 میلیون واحد عبور... ادامه مطلب

لذت تفریح خالص؛ لیستی از مورد انتظارترین بازی های کنسول نینتندو سوییچ

در حال حاضر، دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن 4  بازار کنسول ها را به دست گرفته اند و دیگر نامی از نینتندو به عنوان یک رقیب خطرناک ژاپنی به چشم نمی خورد.بعد از شکست سخت این شرکت با کنسول Wii U، خالقان عناوینی چون ماریو و زلدا برای عقب نماندن از رقبای خود نیاز به... ادامه مطلب

ویجیاتو

نظرات ۲۱

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود

رمزتان را گم کرده‌اید؟