ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

Trello؛ اپلیکیشنی برای سر و سامان دادن به همه کارها

آیا تا به حال شده که بخواهید پروژه ای گروهی را از راه دور مدیریت کنید؟ اگر تجربه ی آن را داشته اید حتما به سختی های این کار پی برده اید. تعیین اهداف پروژه، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ مهر ۱۳۹۳ | ۲۲:۳۰

آیا تا به حال شده که بخواهید پروژه ای گروهی را از راه دور مدیریت کنید؟ اگر تجربه ی آن را داشته اید حتما به سختی های این کار پی برده اید. تعیین اهداف پروژه، کارهایی که باید انجام شوند، تقسیم مسئولیت بین اعضا و پیگیری روند کار، مخصوصا وقتی همکارانتان پیشتان نیستند از طریق کنفرانس های تلفنی یا ایمیل بسیار مشکل است. برای اینکه با این مشکلات روبرو نشوید، بار دیگر اپلیکیشن ها به کمک تان آمده اند تا مشکل گشای شما باشند. در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا به بررسی یکی از بهترین اپلیکیشن های سازماندهی کارها بپردازیم:

Trello یک از بهترین ابزارها برای مدیریت و سازماندهی کارها، خصوصا پروژه های گروهی است. این اپلیکیشن در واقع همانند یک تخته وایت برد مجازی عمل می کند. به عبارت ساده تر، شما می توانید روی این تخته وایت برد اهداف پروژه را بنویسید، مسئولیت های هر یک از اعضا را مشخص کرده و همزمان ببینید که چه کارهایی در حال انجام شدن هستند.  این قابلیت ها باعث شده که ترلو از یک سازمان دهنده کارهای روزمره فراتر رفته و به یکی از کارآمدترین اپلیکیشن ها برای مدیران ادارات و مسئولین پروژه ها تبدیل شود.

اگر برای اولین بار است که با ترلو کار می کنید، ممکن است در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد. اما پس از مدتی کار، استفاده از آن برایتان راحت تر خواهد شد. در ترلو شما قادرید یک بُرد مجازی با موضوعی معین بسازید. در هر بُرد هم می توانید تعدادی کارت اضافه کنید. به طور مثال اگر قصد دارید که یک پروژه ی درسی گروهی را به انجام برسانید، بُرد جدیدی را با عنوان "پروژه ی درسی" می سازید و از دوستانتان ( در لیست مخاطبین یا ایمیل ) برای شرکت در آنها دعوت می کنید. سپس کارتی را با عنوان اهداف پروژه درست کرده و موضوعات مورد نظرتان را در آن می نویسید. سپس می توانید بخش هایی با عنوان "در حال انجام" و "تکمیل شده" هم بسازید تا در صورت انجام گرفتن هر کار، با اشاره ی انگشت آن را به  بخش های دیگر منتقل کنید. در این صورت، همه ی افراد شرکت کننده در آن بُرد مطلع خواهند شد که کارتان با موفقیت صورت پذیرفته است.

Trello 2

برای هر کارت گزینه های مختلفی در نظر گرفته شده. به غیر از نوشتن متن، می توانید در کارت ها عکس گذاشته، فایلی را از طریق گوگل درایو در آن آپلود کنید، برای انجام آن وقت تعیین کرده و پای هر کدام نظر بگذارید. امکان گذاشتن تگ برای هر کارت هم قابلیت خوبی بوده که سازندگان اپلیکیشن به آن اضافه کرده اند. با استفاده از تگ، جستجوی کارت ها و نظم بخشیدن به آنها بسیار آسان شده است.

نکته ی مثبت در استفاده از ترلو این است که شما به عنوان مدیر پروژه، از طریق منوی Notifications دقیقا مطلع هستید که چه کارهایی در همان لحظه در حال انجام و چه اموری تکمیل شده اند، و از این طریق سازماندهی کار برایتان بسیار آسان خواهد شد.

لازم به ذکر است با این که ترلو بیشتر برای مدیریت کارهای گروهی ساخته شده، اما در صورت نیاز می توانید از آن برای سازماندهی کارهای شخصی ترتان هم اقدام کنید. مثلا برای سفر پیش رویتان برنامه ریزی کرده یا مراحل پخت یک غذا را با کمکش دنبال کنید. این اپلیکیشن کاربردی برای کلیه سیستم های عامل، به صورت رایگان قابل دانلود است. جالب است بدانید در نسخه ی اندروید ترلو امکانی فراهم شده تا دستورات صوتی خود را از طریق ساعت های اندرویدی مثل سونی واچ به آن منتقل کنید تا تجربه ی راحت تر و لذت بخش تری از این اپلیکیشن داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم اگر خواهان مدیریت بهتر کارهای گروهی هستید، به هیچ وجه ترلو را از دست ندهید.

Trello

Trello

سازنده: Trello قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز 8 حجم: 24 / 14.5 / 3 مگابایت زبان:

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • به ایران
    به ایران | ۲۹ فروردین ۱۳۹۹

    سلام ..کسی میدونه این برنامه چرا تو گوگل پلی نیست ؟

  • Amir
    Amir | ۱۲ مهر ۱۳۹۳

    این یکی از بهترین برنامه هاست
    از وبسایت اش هم استفاده می کردم

  • علی حجوانی
    علی حجوانی | ۷ مهر ۱۳۹۳

    این یکی با همه فرق می کنه. روی دسکتاپ واقعن به کار میاد. به خصوص برای مدیریت پروژه هایی که در زمان مشخص، خروجی مشخصی دارن. (مثلن تعداد فروش روزانه یا باگ های رفع شده نرم افزار در هفته) منطق بسیار خوبی داره و از همه مهم تر، آدمای تیم زود باهاش دوست می شن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی