نوکیا از قابلیت های جدید Here Auto در نمایشگاه Motor Show پاریس رونمایی کرد
تقریبا یک سال پیش بود که نوکیا از پلتفرم تعاملی جدید خود با اتومبیل تحت عنوان Here Auto رونمایی کرد. نمایشگاه Motor Show که هفته جاری در شهر پاریس برگزار گردید، جایی بود که نوکیا ضمن معرفی قابلیت ...
تقریبا یک سال پیش بود که نوکیا از پلتفرم تعاملی جدید خود با اتومبیل تحت عنوان Here Auto رونمایی کرد. نمایشگاه Motor Show که هفته جاری در شهر پاریس برگزار گردید، جایی بود که نوکیا ضمن معرفی قابلیت های جدید Here Auto، جزئیات بیشتری در مورد آن به معرض عموم گذاشت.
Here Auto در واقع یک سیستم هدایتگر هوشمند و متصل به اتومبیل است. با نصب آن روی سیستم مسیریابی خودرو و استفاده از اپلیکیشن آن روی موبایل، می توانید بین اتومبیل و تلفن هوشمند خود یک رابطه تعاملی برقرار کرده و کارهایی از قبیل تعیین مسیر به کمک نقشه های نوکیا، آگاهی از وضعیت ترافیک جاده و وضعیت آب و هوا را به کمک آن انجام دهید. همچنین استفاده از اپلیکیشن Here Auto روی موبایل به شما این امکان را می دهد که پیش از سوار شدن به خودرو، مقصد را برای سیستم مسیریابی تعیین کرده و حتی محلی که خودرویتان در آن پارک شده را پیدا کنید.
در نمایشگاه Motor Show این هفته مشخص شد که اطلاعات مسیریابی Here Auto به غیر از نمایش در پنل قرار گرفته روی داشبورد، می تواند در مکان های دیگری مثل صفحه نمایش پشت فرمان هم در معرض دید راننده قرار بگیرد. اگر سوختتان رو به اتمام است، Here Auto با کمک هوش مصنوعی خود متوجه این امر شده و نزدیک ترین پمپ بنزین ها را برایتان روی نقشه علامت گذاری می کند.
جالب است بدانید که اگر مسافرین خودرو هم این اپلیکیشن را روی تلفن هوشمندشان داشته باشند، می توانند مسیر تعیین شده در Here Auto را مشاهده کرده و حتی اگر منظره جالبی بر سر راه دیدند، محلش را برای توقف به راننده پیشنهاد کنند. این پیشنهاد روی صفحه رو به روی راننده مطرح شده و وی می تواند با آن موافقت یا مخالفت کند. در صورت موافقت، اپلیکیشن به طور هوشمند مقصد جدید را انتخاب و جزئیات آن را برای همه سرنشینان خودرو به نمایش در می آورد.
ضمنا نوکیا اعلام کرده که SDK این اپلیکیشن را در اختیار خودروسازان قرار می دهد تا بسته به سلیقه خود، بتوانند قابلیت های جدیدی به Here Auto اضافه کنند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
نقشه نوکیا حتی ماشین پلیسی که اطرافه هم نشون میده، حرف نداره نقشه نوکیا
نوکیا با وجود اشتباهات استراتژیکی که در بعضی مواقع داشته شرکت بسیار نوآوری هست مثل همین مورد یا دوربین های پیورویو که بعدا سونی تکنولوژی مشابه اون رو به کار گرفت یا اولین استفاده از OIS در یک گوشی موبایل که لومیا 920 بود و ...
خیلی جالب و خوبه!
ولی اگه به سیستمش نفوذ بشه خیلی خطر ناک می شه !!
با كمك هوش مصنوعي متوجه ميشود و نزديك ترين پمپ بنزين را مشخص ميكند.
جلل خالق بدون سنسور از كجا ميفهمه؟
يك لحظه تصور كن كه اولين گوشي هايي كه از اين قابليت پشتيباني كنن لوميا ها باشن.
انصافا بهترين نقشه اي كه من ديدم تو ايران كار كنه همين هير ، ١٢٠ مگا بايت نقشه كل ايران رو دانلود ميكني هر جا هم بري تمام اطلاعات رستوران و ... رو هم داره،سايجيك رسماً لنگ ميندازه.
اینکه روی شیشه بیفته اصلن چیزه جدیدی نیست اما تعامل نقشه تلفن با نقشه ماشین عالیه
این یه نمونه gps که می تونه صفحهشو بندازه رو شیشه ، که مایکروسافت توی استورش می فروشه
http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/Garmin-HUD+-Head-Up-Display/productID.296776400
نوکیا هنوز نمرده.
شاید در بخش موبایل با شکست مواجه شده ولی هنوز در بخش های دیگه امید زیادی داره.
امیدوارم روزهای خوش نوکیا دوباره تکرار بشه.
البته بخش موبایلشم هنوز زندس و شنیدم داره روی سیستم عامل خودش کار میکنه
میشه بیشتر توضیح بدی؟من عاشق نوکیام.امیدوارم هرچه زودتر برگرده به دنیای موبایل
قرار بود نقشه های نوکیا واسه اندروید بیاد چی شد؟
فقط براي گلكسي هاي سامسونگ اومد توي گلكسي اپس.
اين تكنولوژي بسيار هيجان انگيزه استفاده ازش ولي به همون اندازه هم خطرناك و در مواردي مثل :شب، باران، مه و موانعي كه باعث كاهش ديد ميشوند ميتواند به شدت خطرناك باشه ، و قطعاً ضريب كوچكه خطا هم در اين سيستم ميتونه بسيار دردسر ساز بشه چون وقتي شما اين ابزار را روي خودروي خود نصب ميكنيد و يا نصب شده باشه، اطمينان داريد كه خطا ندارد.... ولي خوب!!!!
خطا نداره ، نگران نباش مگه نقشه اپله که مشکل داشته باشه
تا چند سال دیگه شیشه ماشینم واقعیت مجازی میشه :)
این شکلک ها رو از کجا میارین؟
دوستان فهمیدم از کجا میارین :) :p
سال 2100 روی پراید نصب میشه!!!!!! :|
نه بابا 2100 رو پراید پیشنامایشش میاد انشالله 2200 مینصبنش
تا اون موقع پراید فسیل میشه سایپا یه چیز میزنه از پرایدم بدتر فقط جدیدتر